Het grote Welke-digicam-schaf-ik-aan topic

Olympus 3.0 pix 10 keer optisch zoom dingen zijn tegenwoordig ook wel goedkoop
Wij hebben em en je kan er echt toffe pics mee maken..
Hijs is dan alleen niet echt compact :X
 
sim said:
De canon powershot a 85 kwam als beste uit de test van februari 2005.

Iemand ervaring met deze cam? of met de powershot a 95...
Dit vinnik wel leuke cams,de ixus 500 is idd ook een goeie.

Ik twijfel nog een beetje

Jeps, ik heb de Canon Powershot A95. Prima cameratje. Heb 'm alleen pas dus ben nog het e.e.a. aan het uitzoeken wat functies betreft, maar tot zover ben ik er zéér zéér over te spreken!!!!

Nick.
 
Hoe lang ik kan filmen weet ik zo niet. Ik zal even kijken of ik wat voorbeeldjes voor je heb. Als ik ze heb post ik ze vanavond of morgen even.

Nick.
 
Wij hebben net een nieuwe camera gekocht, de Sony Cybershot.

5.1 MegaPixels
3x optische zoom
6x digitale zoom

Met een 256 mb kaartje kan je ong 11 minuten filmen (goede kwaliteit, geen zoom helaas :( ) en je kan er 100 foto's (volle kwaliteit, dus 5.1 m p's)

Ik vind t een heerlijk ding, vooral de close-ups (macro mode) zijn echt heel mooi.

Valt ook binnen je budget.

Succes met je keuze verder
 
Ik weet niet hoe compact de camera moet zijn.

Anders kijk even naar een Canon 300 EOS of een Konica Minolta Dimage A2,

Ik heb zelf 2 weken geleden een A2 aangeschaft, wel nieuwe via marktplaats nieuw in doos voor 500,- en ja het is een eerlijke camera. De vraag is ook wat je er mee gaat doen. Als je gewoon goede foto's wil hebben dan zijn deze 2 camera's te uitgebreid.

Ik wil wel een paar gemaakte foto's posten, of je kijkt ff op http://www.dpreview.com/
 
Marcie said:
Canon ixus 500, ideale cam.

Kost nu 350 dacht ik.

10 min filmen met 256 kaartje en mogelijkheid om ruim 2700 fotos te schieten.

Kwaliteit zit wel snor dat heeft Sim iig gezien.

Ook het formaat is handzaam en compact.

Kijk ook eens op de site van de consumentenbond, daar staan kooptips!

S6 met je keuze

ciao

Marc

ik heb een ixus 500 sinds een poosje en ben er erg tevreden mee, maar ehm 10 min filmen ? nee heelaas maar 3 min@ 320 x 240 en 30 sek @ 640

wel goede kwaliteit van film en foto ;)

kleine display is kuttig. ik kocht een ixus 40 als je niet echt posters wil maken! groter display, cheaper en iets dunner

wel sd geheugen :(

edit: sim, als je mijn ixus 500 met 2 accus en 1 gb CF high speed kaart wil kopen moet je maar ff @ msn doen
 
heb zelf een panasonic lumix FX7
zeer tevreden van
groot duidelijk scherm, batterij gaat lang mee
via internet bestelt voor een 300 euries
 
canon powershot a75 / a85 zijn zeer goede cams... kosten redelijk wat (niet boven je budget), maar hiervoor heb je echt hele goede kwaliteit, macro werkt ook super.

maar dat wist je al :) deze heb ik je al ongeveer 30 keer aangeraden ;) :P
 
Ik ga vandaag naar de stad en zal ik kijken vooor wat cams.
Canon ixus 500
Canon ixus 700
Powershot a 95
Sony w5
Sony w7

Dit vinnik wel leuke cams.
Hoop dat ik iets koop vandaag:P jullie horen ut van me
 
ik zoek een camera waar je ook een andere lens op kan schroeven heb het liefst wat in me handen dus hij mag best groot wezen ik zat te denken aan de fujifilm finepix s3500 of de s5500 heeft iemand hier ervaring mee?

(url)http://www.digitalkamera.de/Kameras/FujifilmFinePixS3500.asp(/url)
alleen weet ik niet of hier een andere lens op kan
 
BlauwWitteAerox said:
ik zoek een camera waar je ook een andere lens op kan schroeven heb het liefst wat in me handen dus hij mag best groot wezen ik zat te denken aan de fujifilm finepix s3500 of de s5500 heeft iemand hier ervaring mee?

(url)http://www.digitalkamera.de/Kameras/FujifilmFinePixS3500.asp(/url)
alleen weet ik niet of hier een andere lens op kan

Ik zou voor een eos 300d gaan oid. Dan kan je ook nog eens een 2e hands lens aanschaffen. Kost wat meer, maar 4,0 megapixels is niet zoveel. Je hebt dan geen xd kaart, maar compactflash. Deze camera heeftzich bewezen.

De 3500 eeft een 39 - 236 mm lens. Niet echt een grote hoek dus. Ik vind een grote hoek fijn. Je kan niet zelf scherpstellen. Minimale sluitertijd 1/4 s. Je kan dus geen opname maken van een paar second ( bv stromend water, auto's die bewegen). De opnames worden bij de fuji gecomprimeerd. Je verliest dus al een gedeelte van de effectieve 4 megapixel.

http://www.dpreview.com/reviews/com...os300d,fuji_finepixs3500z,oly_c5060z&show=all
 
Gezocht :

Camera, geen spiegelreflex e.d. want dat is gewoonweg te duur.

Moet scherpe, duidelijk en goede foto's kunnen maken.
Mensen met adviesen ? ik neem ze graag van je aan.

Mvgr,
 
Ik zoek een digitale camera om een beetje leuke foto's te maken tijdens t uitgaan.

eisen:

-minimaal 3.2MP
-minimaal 16mb geheugenkaart
-broekzakformaat
-moet uiteraard mooie foto's maken
-maximaal 200 euro

Ik heb er zelf geen verstand van dus wie weet een leuke camera?
 
Back
Top