Digicam Topic

Check even de review @ www.dpreview.com.

De eisen waaraan een digitale fotocamera moet voldoen is een behoorlijk persoonlijke aangelegenheid.

Voor mij eerdaags de Canon EOS 300D. 8) Ben ondertussen helemaal verslaafd aan fotografie. :)
 
Originally posted by Tim
xander echt een kapot mooie foto, hoe zet je dan in godsnaam je instellingen :S

De foto van de snelweg is gemaakt met een Canon Digital IXUS 400. Deze camera heeft relatief weinig handmatige instellingen. Het enige wat hierop echt in te stellen is, is de ISO waarde en de sluitertijd.

Volgens mij is het mogelijk om met de A70 die jiij hebt mooiere foto's te maken, omdat je ook met het diafragma waarde kan rommelen.

Het recept voor deze foto: :P
De foto is genomen bij bijna nacht. De ISO waarde stond op 50. Hoe hoger de ISO waarde hoe minder licht je nodig hebt om een heldere fotote maken. Vergelijk het maar als een foto bij nacht zonder flits met het effect van wel een flits. Helaas treed er bij een hogere ISO waarde automatisch meer ruis in de foto op.

De sluitertijd stond op 4/5 seconden meen ik (staat hierboven). Aangezien de sluiter een lange tijd open staat moet je de camera heel stil houden anders krijg je een wazige foto. Het beste is het om even een statief te regelen. Een langere sluitertijd kan ook zorgen voor overbelichting van de foto. :)

Maar lees je boekje even en ga even rommelen met de instellingen. Je kan er hele leuke dingen mee doen. :)
 
Denk dat je met een hogere ISO (ik heb 'm als het zo donker is op 400 staan) toch echt mooiere foto's krijgt en met de bovenste functie (comp.) kan je nog kleine verschillen er uit krijgen.
 
Om effe de kwaliteit van de Fuji s602z te laten zien (sorry voor grootte, mja ,wil dan nu ook een der mooiste foto's laten zien) Dit was btw niet op de hoogste kwaliteit:

DSCF0008.JPG
 
Sorry, maar deze foto zegt weinig over de kwaliteit. Ik zie wel een hoge mate van purple fringing (paarse waas) op een bergrand.

Resize je pic even.
 
megapixels zegt in weze geen fuck over de kwaliteit van de afbeeldingen. Hangt van veel verschillende factoren af, oa lens, flitser, sofware op de camera.
 
Originally posted by Patrick
megapixels zegt in weze geen fuck over de kwaliteit van de afbeeldingen. Hangt van veel verschillende factoren af, oa lens, flitser, sofware op de camera.
Idd, koop maar eens een Trust 3mp cam :rolleyes:
 
Okey, een friendingetje van me zoekt een digicam. Ding moet klein zijn, ze wil hem altijd meenemen. Tis n vrouw dus hij moet makkelijk te bedienen zijn :P Verder mag ie niet meer dan 500 euri kosten, meer is echt out of the question. En ik denk dat 3.0 megapixel wel genoeg is...ook moet ze er heeeel snel een foto mee kunnen maken

Wat moet ze kopen...wat is momenteel dus in de klasse die hierboven beschreven staat de beste camera?
 
die mini sony van 2mp. is niet de allerbeste camera maar zeker niet onaardig. Het formaat is echt super voor in het handtasje en ze vind em ws ook nog wel kinky :p
 
135774dsc-u20_im.jpg


Specificaties
Ultra compact aluminum body 86cc and 87g
2.0 effective Megapixel
Stamina Rechargeable NiMH battery supplied
Auto power-on by lens cover
Full range AF
Automatic image upload to PC via USB by software
5 Burst mode (VGA)
USB Bus powered
New scene selection mode
1" LCD
Auto Bright monitoring
Pre Flash
Auto Shutter speed 1/30 - 1/2000
MPEG Movie (no audio)
 
Back
Top