Derbi Senda "crosser"

Zoals ik al zei: doe rustig aan heb tot September, maar zit niet stil. Momenteel erg druk met school en stuntrijden.

Maar ik heb van de KTM de balhoofd pen er uit geperst. Die heeft mijn pa opgemeten waarna hij een mooie tekening op autocat heeft gemaakt. Hij is nu precies 1 cm korter gemaakt, schroefdraad moest daardoor ook verder naar beneden getapt worden. Tevens is er een gaatje in gemaakt aangezien mijn pa een vet nippel op de moer heeft gemaakt om dus op een simpele manier vet in het balhoofd te persen :)

Van te voren hadden we dus balhoofd lagers opgezocht die precies in de derbi paste zonder enige aanpassingen. De pen hebben we dus afgedraaid aan de hand van die lagers. Dus het is nu een fit alsof het origineel is. Enige wat ik moet doen is 2 bouten in de kroonplaat zetten voor een stuuraanslag.

Hier dus de aangepaste pen, die ik alweer in de KTM kroonplaat heb geperst:

[IR]http://i43.tinypic.com/og98id.jpg[/IR]

Dan krijg je dit effect met de vorkpoten er in:

[IR]http://i43.tinypic.com/295r4lv.jpg[/IR]

Achterkant hadden we er ook in gekregen. Tussen balken bij het frame weg geflext, en het frame moest iets naar buiten gebogen worden :P:

[IR]http://i43.tinypic.com/2ue2zxs.jpg[/IR]

Achterbrug past er nu tussen, dus is het nu een kwestie van alles vast lassen: [IR]http://i39.tinypic.com/vfjpq8.jpg[/IR]

Dit is de mal om alles goed en recht vast te lassen:

[IR]http://i44.tinypic.com/r2vmg4.jpg[/IR]

En dit kom je tegen als je de Derbi iets verder door flext zoals ik eerder vermelde. Erg triest 8P:

[IR]http://i40.tinypic.com/2ilf2v4.jpg[/IR]

Nou dit was het eerst weer. Binnenkort weer verder :)
 
Heeft ff stil gelegen doordat ik zelf het erg druk had met school en mijn pa met andere dingen. Maar nu zijn we elke dag bezig om hem op tijd af te krijgen.

Doel is om hem netjes rijdend voor de cross te zetten en na de cross bekijken we wat er eventueel nog aangepast moet worden en ga ik hem afwerken.

Op dit moment hebben we de onderkant vast van het veersysteem. Bovenkant is ook bijna klaar dus dan zit de achterbrug en de voorkant er in. Originele radiateur houden we er voor. Ding heeft nu een veerweg van 300mm.

kalkl4.jpg


19pora.jpg


Onderkant van de KTM dus tussen het frame laten lassen. Het overtollige metaal wordt er straks natuurlijk tussenuit geslepen.

68hbbq.jpg


Bovenkant hebben we 2 metalen plaatjes gemaakt. Hier leunt de veer op. Aan elke zeide lassen we vervolgens een rechte metalen plaat waar een bout met moer doorheen komt om hem uiteindelijk vast te bouten op de gelaste driehoek tussen het frame en het subframe. Waarom met bout en moer? Omdat ik anders de tank er niet in en uit kan krijgen.

k4i06c.jpg


Driehoek wat er tussen gelast wordt:

292mau9.jpg


Me'n pa die al het metaal werk vormt en me'n maatje die wat stukjes vast pikt.

r1dai9.jpg


Dit was het eerst weer. Later deze week weer een update aangezien het nu als een razende gaat. Staat bijna op zijn poten :).
 
Nou, verhaal is helaas niet goed afgelopen. Brommer inelkaar, maar al vrij snel overleed de ontsteking. Dus heb niet kunnen rijden :(. Maar ja dit is het resultaat tot nu toe. De puntjes kunnen nu nog op de i worden gezet. Misschien verkoop ik hem ook wel weer.


9jgnrq.jpg



Stuur met vetnippel:


148g87c.jpg



KTM 250 achterveer:


f0qa8n.jpg



KTM 250 achterbrug:


21o7lsm.jpg



Achterkant:


28204mh.jpg



5xqvx2.jpg



sdzodi.jpg
 
Back
Top