Tom lievense
www.T-engines.nl
Even voorstellen.
mijn naam is Tom lievense,
16 jaar, en woon in aagtekerke (Zeeland)
ik heb al van alles gehat maar ga dit niet allemaal vertellen.
nu ben ik bezig aan een Derbi senda R uit 2003.
gekocht om op naar mijn werk te gaan, maar na een tijdje hat ik dat wel gezien.
er zaten toen de volgende spullen onder:
Cilinder: Kundo krd 70cc uitlaatpoort bewerkt tot 190 graden.
Uitlaat: ingekorte Yasuni cross
Ontsteking: Degen-metro Cdi met orgi spoelen.
Spruitstuk: zelfbouw
even voor de duidelijkheid:
m'n vader ontwikkeld Cdi's, binnen rotors onder de naam: Degen-metro
ontoppic:
helaas heb ik geen fotos meer van hoe hij was bij de aankoop,
maar iedereen weet wel hoe deze eruit zien.
om te beginnen:
het moterblok verwijderd omdat ik daar de meeste tijd in ga steken,
het frame komt later wel aan de beurt.
Wat spullen gekocht:
Krukas Dopler race
Cilinder Malossi mhr 80cc
filter malossi E13
Killswitch
Vervolgens ben ik de spoelkanalen in het blok gaan aanpassen,
ik doe dit met de oude krukas erin zodat ik de versnellingbak "schoon"
kan houden.
afgewerkt en wel:
krukas gemonteerd moet aleen het blok nog wat reinigen:
nu wordt het tijd om de MHR onder handen te nemen,
De uitlaat poort wordt bewerkt tot 185 graden.
later mogelijk tot 195 of nog hoger.
Daarna ben ik begonnen aan de inlaat, om te beginnen een kelkje gedraait
voor de Oko 28mm D-slide:
vervolgens een spruitstuk gemaakt voor de oko waar ik nu even geen losse foto's van heb. maar om verder te gaan het blok is inmiddels onder het frame geplaatst:
nu het belangrijkste deel van een 2-takt moter de uitlaat.
na dat de berekeningen zijn gemaakt heb ik eerst een papieren model gemaakt. (met dank aan zus)
daarna ben ik begonnen de uitslagen op staal te tekenen,
ik maak mijn uitlaten van 1.0mm staal 0.75 is mooier maar is wat lastig aan te komen bovendien last het moeilijk.
omdat Tig lassen voor mij nieuw is zijn de lassen niet bijzonder mooi.
alle conisen zijn schuin afgesneden vandaar de vreemde vormen in de uitslagen.
op de ophangingen na klaar:
de brommer:
enkel zit er hier nog een test uitlaat onder voor de kundo Krd
en de orginele onsteking die zaterdag plaatsmaakt voor de Degen-metro binnen rotor.
zowel de rotor als de spoelen en cdi zijn zelfgemaakt.
weer wat foto's gemaakt met de nieuwe uitlaat:
Wegens gebrek aan ruimte steekt de carb naar de zijkant:
het spruitstuk:
hier word de rotor zuiver gedraaid:
mijn naam is Tom lievense,
16 jaar, en woon in aagtekerke (Zeeland)
ik heb al van alles gehat maar ga dit niet allemaal vertellen.
nu ben ik bezig aan een Derbi senda R uit 2003.
gekocht om op naar mijn werk te gaan, maar na een tijdje hat ik dat wel gezien.
er zaten toen de volgende spullen onder:
Cilinder: Kundo krd 70cc uitlaatpoort bewerkt tot 190 graden.
Uitlaat: ingekorte Yasuni cross
Ontsteking: Degen-metro Cdi met orgi spoelen.
Spruitstuk: zelfbouw
even voor de duidelijkheid:
m'n vader ontwikkeld Cdi's, binnen rotors onder de naam: Degen-metro
ontoppic:
helaas heb ik geen fotos meer van hoe hij was bij de aankoop,
maar iedereen weet wel hoe deze eruit zien.
om te beginnen:
het moterblok verwijderd omdat ik daar de meeste tijd in ga steken,
het frame komt later wel aan de beurt.
Wat spullen gekocht:
Krukas Dopler race
Cilinder Malossi mhr 80cc
filter malossi E13
Killswitch
Vervolgens ben ik de spoelkanalen in het blok gaan aanpassen,
ik doe dit met de oude krukas erin zodat ik de versnellingbak "schoon"
kan houden.
afgewerkt en wel:
krukas gemonteerd moet aleen het blok nog wat reinigen:
nu wordt het tijd om de MHR onder handen te nemen,
De uitlaat poort wordt bewerkt tot 185 graden.
later mogelijk tot 195 of nog hoger.
Daarna ben ik begonnen aan de inlaat, om te beginnen een kelkje gedraait
voor de Oko 28mm D-slide:
vervolgens een spruitstuk gemaakt voor de oko waar ik nu even geen losse foto's van heb. maar om verder te gaan het blok is inmiddels onder het frame geplaatst:
nu het belangrijkste deel van een 2-takt moter de uitlaat.
na dat de berekeningen zijn gemaakt heb ik eerst een papieren model gemaakt. (met dank aan zus)
daarna ben ik begonnen de uitslagen op staal te tekenen,
ik maak mijn uitlaten van 1.0mm staal 0.75 is mooier maar is wat lastig aan te komen bovendien last het moeilijk.
omdat Tig lassen voor mij nieuw is zijn de lassen niet bijzonder mooi.
alle conisen zijn schuin afgesneden vandaar de vreemde vormen in de uitslagen.
op de ophangingen na klaar:
de brommer:
enkel zit er hier nog een test uitlaat onder voor de kundo Krd
en de orginele onsteking die zaterdag plaatsmaakt voor de Degen-metro binnen rotor.
zowel de rotor als de spoelen en cdi zijn zelfgemaakt.
weer wat foto's gemaakt met de nieuwe uitlaat:
Wegens gebrek aan ruimte steekt de carb naar de zijkant:
het spruitstuk:
hier word de rotor zuiver gedraaid:
Last edited: