De racers onder ons...

Joor

Craneburgt
Hoi,

Wie van het forum racen allemaal en wie zijn het (nummer, klasse)?

Ik ben Joor, standaardklasse nr 15. Team Koopmanstuning Waddinxveen.

------------------
Ik heb een beetje verstand van die scooterrommel, in het bezit van 2 Piaggio Typhoons. En race in de standaardklasse van de S.O.B.W.
 
Advertisement - register to remove this

it is I, Jorick.

Standaardklasse Malaguti Phantom

Startnummer 39

------------------
Ik heb ook een beetje verstand van die scooterrommel, in het bezit van 2 Malaguti Phantoms (and SOON a piazzio quarts). En race in de standaardklasse van de S.O.B.W.
 
Ik race nog niet volgend jaar als het goed is rijd ik in de standaardklasse op een Sfera

Ik heb ook een beetje verstand van die scooterrommel, in het bezit van 1 NRG extreme 1 Typhoon 1 Sfera en wat andere rommel. Ik race nog niet in de standaardklasse
 
wat kost het eigenlijk om een seizoen te racen? 1 scooter, 1 cilinder? a fl 300, en een hoop andere zooi.

5000 piek? dus als je al een scooter heb, en een hele hoop tijd?
 
Originally posted by Freezerator:
wat kost het eigenlijk om een seizoen te racen? 1 scooter, 1 cilinder? a fl 300, en een hoop andere zooi. 5000 piek? dus als je al een scooter heb, en een hele hoop tijd?

Het hangt er van af hoe gek je het wilt maken. Ik ga er dik overheen. Veel dingen hoef je natuurlijk maar 1 keer aan te schaffen (als je het heelhoud). Met m'n computer en voorvork zit ik al over de helft van het bedrag dat je noemt....
 
Het is dus maar hoe gek je het maakt!

Typhoon 900,-
Cilinder 300,-
Zuiger 110,-
Koppen 210,-
Krukas ???,-
lagers ???,-
Keerringen 30,-
Uitlaat 500+
Vario's 500+
Rollen 90,-
Drukveren 60,-
ML50's(2x)120,-
Remblokken 30,-
Deltacl. 200,-
AIM MC2 1300,-
Voorvork 1200,-
Spyke pak 500,- (2e hands)
helm geleend
smile.gif

Laarzen 260,-
Handsch. 40,-

Startgeld enzo Inschrijfgeld 150
14x startgeld 840,-
Olie per seizoen 160,-
Benzine per seizoen 210,-

Ik heb ook nog wielen, kappen spuitwerk bla bla bla, ga zo maar door laten doen....
 
Ook wel interressant. Het budget van Creco.. 60.000 per jaar! En dan hebben Ze het meeste al. gaat dus bijna allemaal naar ontwikkeling..
smile.gif
 
Het gaat erom wat het kost om mee te doen, als je kijkt dat Jorick in de 1e race 2e werd in de B van de standaardklasse, valt er dus zeker wel wat tewinnen
 
Racen is nou eenmaal duur, of het nou op scooters is of op motors...

Karten slaat tegenwoordig helemaal alles.
1 jaar internationaal Formule Super A karten kost, hou je vast, 250.000 gulden! Per persoon welteverstaan hè.

Wat mij wel opvalt, bij scooterraces rijdt vrijwel iedereen met 'standaard' helmen.
In het karten is het juist totaal het tegenovergestelde. Vrijwel iedereen rijdt met een Formule 1 helm a 3000 piek ongespoten. (Arai, Bieffe, Bell enz.). Verder heeft iedereen zijn eigen (exclusieve) design met o.a. chroom, vleugels etc., kortom, het lijkt wel of geld geen rol speelt bij een helm. Het is toch het 'herkenningspunt' van een rijder, vreemd dat dat bij scooterraces niet zo is...
 
Dit komt van www.topscooter.com (Jorick z'n site dus):

Scooter 750
Onderdelen AGP Cilinder 250
Yamashi Krukas 195
SKF C3 lagers (2x) 29
Keerringen 30
Polini Evo 50cc uitlaat 175 (2e hands)
MHR Overrange set 560
TopPerformances veer 280
Bridgestone ML50's (2x) 120
Remblokken 30
Hebo koppeling 125
RGD 107mm koppelingshuis 40
endannogvanallesenzo...(rollen/drukveren..) ????
Kleding MQP pak 700 (sponsoraanbieding)
Suomi helm 300
Rugbeschermer 80
Laarzen 200
Handschoenen 70
Startgeld enzo Inschrijfgeld 150
14 wedstrijden 1400 (per seizoen racen denk ik... startgeld + benzine/olie)
Totaal 5400 nogwat.. zeg 6000 voor dit seizoen..

(I hope you don't mind Jorick....)
 
je kan het dus zo duur maken als je zelf wilt.. ik rijd volgens mij nog redelijk budget.. de NRG die 1e werd in de std B groep had een Malossi voorvork/schijfrem/blokken en achter RS 24 blabla... jorick heeft: std schijf voor/std voorvork/goodridge schijfremblokken/ std blokken achter (niet lang meer..
smile.gif
) en een TP achterveer.. die jongen met de nrg is iets duurder uitgeweest denk ik.. en in elke bocht reed ik het gat helemaal dicht.. alleen met acceleren liep hij iets weg.. mijn wegligging kost +- 300 gulden. NRG: 2000+
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
 
Ik ga anders ook maar me nrg ac maken
wink.gif


maar je raced in principe natuurlijk omdat je het leuk vind, niet omdat je er een boterham mee wil verdienen.

Lijkt me ook wel gaaf om eens te doen
 
precies! het is gewoon (voor de meeste dan) een hobby, voor mij ook, al begint het steeds gekker te worden...

ik race op de geel/zwarte aerox in de st. klasse #21

oh joor? waar heb jij een computer voor nodig?

en wat is dat aim geval voor 1300.- ??????

ik heb nu een jaarbegroting van zo´n 8000.-
smile.gif
 
Hee, hebben wij niet vet gesport in de kwalificatie? Waar ben je geeindigd op Berghem?

ja kewl ofniet?
smile.gif
nee man jij zat me in de weg
wink.gif


ik ben 13e geworden. en jij?

[This message has been edited by scooterracer (edited 15 May 2001).]
 
Originally posted by Joor:
Een kart slaat niet over de kop.


Jaja, meneer heeft zeker nog nooit een kartrace gezien. Ben zelf ook al over de kop gevlogen in mijn kart. Je hoeft maar effetjes met jouw bandjes de bandjes van iemand anders aan te raken en het is gedaan. Gelukkig is dat tegenwoordig steeds beter beveiligd met sidepods en frontspoilertjes enz.
 
Originally posted by Joor:
Een kart slaat niet over de kop.

Zow...ik heb 2 jaar (serieus) gekart dus nationaal en internationaal (nee, geen Formule Super A, da's te duur) en heb HEEEEEL wat mensen gigantische klappers zien maken...zie maar:

Kart12.jpg


Kart14.jpg


Nee, sorry, je hebt gelijk, met een kart sla je nooit over de kop, iig niet hard...
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
 
ik denk dat karten ook een serieuzere opstap is naar de "echte" wedstrijdsport (zie PIN)

bij scooterracen zie ik dat niet zo snel gebeuren... daar heb je de Yamaha TZR cup voor en weet ik veel wat allemaal nog meer

dus heb je ook meer aan je herkenning van je helm
 
Back
Top