bedrijfstemperatuur LC gemeten onder bougie?

$aint

holy scootertuning
Klein vraagje:
Wat zijn de grenswaarden van de optimale bedrijfstemperatuur van een LC cylinder gemeten onder de bougie?
 
Advertisement - register to remove this

Als je de mogelijkheid hebt zou ik er ook een watertemp meter naast hangen, zo kun je er wat meer gevoel mee krijgen.

Mijn ac cilindertje wil ik eigenlijk niet boven de 180 hebben, omdat hij dan begint te strepen.
 
mhr#27 said:
Als je de mogelijkheid hebt zou ik er ook een watertemp meter naast hangen, zo kun je er wat meer gevoel mee krijgen.

Mijn ac cilindertje wil ik eigenlijk niet boven de 180 hebben, omdat hij dan begint te strepen.
Ik denk dat ik dat inderdaad ook maar doe, de makkelijkste manier om een indicatie te krijgen.

Zelf denk ik dat het iets lager ligt als bij AC.
 
hoe warm mag ie nou worde.. de kvs temp 60 grade maja hoe warm wortd ie bij bouzie.. ik heb geen lc tem dies kapot wel bouzi ring iemand de temp?
 
hoe warm mag de cilinder worden... de kvs KOELVLOEISTOF. tusse 55 en 60 grade..maar hoe warm wordt ie dan bij de bouzie.. dat ding wat de vonk geeft.. weet iemand de temperatuur dan wat ie aangeeft via de bouziering dat ringetje met draadje naar warmtemeter wat ie ongeveer mag worden..

zo beter??
 
Is er ook nog iemand die iets nuttigs hierover kan zeggen?

Tot nu toe ben ik niet over de 107 graden gekomen.
(Ik kon helaas de koelvloeistoftemp daarbij niet meten, omdat het stekkertje van de sensor afgebroken is, moet ik nog even solderen)
 
Iemand op het forum had het over 120 a 130 gr als optimale temp. voor een waterkoeler.

Mijn eigen ervaring is dat ik tot een temperatuur gekomen ben van zo'n 140 graden, dat wil zeggen zo'n 130 gr tijdens rijden maar een gelogde temp. van 140 gr. Zover nog geen problemen.
Koelvloeistoftemperatuur daarbij maximaal 80 graden. Bougiekleur vrij licht bruin, dus ik denk dat je beter niet veel hoger moet gaan zitten.

Wie is de eerste die zijn zuiger opofferd voor deze nuttige informatie? :p

Rond de 120 zit je in ieder geval veilig.
 
Joël said:
Iemand op het forum had het over 120 a 130 gr als optimale temp. voor een waterkoeler.

Mijn eigen ervaring is dat ik tot een temperatuur gekomen ben van zo'n 140 graden, dat wil zeggen zo'n 130 gr tijdens rijden maar een gelogde temp. van 140 gr. Zover nog geen problemen.
Koelvloeistoftemperatuur daarbij maximaal 80 graden. Bougiekleur vrij licht bruin, dus ik denk dat je beter niet veel hoger moet gaan zitten.

Wie is de eerste die zijn zuiger opofferd voor deze nuttige informatie? :p

Rond de 120 zit je in ieder geval veilig.
Die 120-130 graden staan in het boek van Dennis van der Spoel (die van www.kartservice.nl), "Alles over karting".
Het geeft iig een richtlijn aan.

Nog even een noob-vraagje:
Waarom is de gelogde temp hoger als de daadwerkelijke temp was?
 
De koeling stopt (het water stroomt niet meer) als het blokje niet meer draait, de cilinder begint daarna niet meteen af te koelen, maar de temperatuur loopt juist nog iets op.
 
oww ik zit met mijn bouzie ring nie boven de 70 grade .. dus ik kan veel warmer make?? ben hem aan het inrijden.. maandag ga ik nieuwe temp meter hale..
 
Ferreltje said:
oww ik zit met mijn bouzie ring nie boven de 70 grade .. dus ik kan veel warmer make?? ben hem aan het inrijden.. maandag ga ik nieuwe temp meter hale..

Ik zou hem maar eens wat warmer rijden, voordat je na 50 km de 1 cm dikke koollaag van je zuiger en kop kan schrapen...
 
wamer? hij meet normaal de kvs, ik rij ook warm tot 45 graden dan branden, tot max 70 graden dan stop ik
srry dit is gemeten bij de kvs zie nu topic titel :X
 
Last edited:
aprillia sr2000 said:
wamer? hij meet normaal de kvs, ik rij ook warm tot 45 graden dan branden, tot max 70 graden dan stop ik
srry dit is gemeten bij de kvs zie nu topic titel :X

Ferreltje said:
oww ik zit met mijn bouzie ring nie boven de 70 grade ..

Niet alleen de topictitel... :L
 
Back
Top