seba1601 said:210 à 230 graden, erboven gaat je motor pingelen
Ik denk dat ik dat inderdaad ook maar doe, de makkelijkste manier om een indicatie te krijgen.mhr#27 said:Als je de mogelijkheid hebt zou ik er ook een watertemp meter naast hangen, zo kun je er wat meer gevoel mee krijgen.
Mijn ac cilindertje wil ik eigenlijk niet boven de 180 hebben, omdat hij dan begint te strepen.
Ferreltje said:hoe warm mag ie nou worde.. de kvs temp 60 grade maja hoe warm wortd ie bij bouzie.. ik heb geen lc tem dies kapot wel bouzi ring iemand de temp?
Die 120-130 graden staan in het boek van Dennis van der Spoel (die van www.kartservice.nl), "Alles over karting".Joël said:Iemand op het forum had het over 120 a 130 gr als optimale temp. voor een waterkoeler.
Mijn eigen ervaring is dat ik tot een temperatuur gekomen ben van zo'n 140 graden, dat wil zeggen zo'n 130 gr tijdens rijden maar een gelogde temp. van 140 gr. Zover nog geen problemen.
Koelvloeistoftemperatuur daarbij maximaal 80 graden. Bougiekleur vrij licht bruin, dus ik denk dat je beter niet veel hoger moet gaan zitten.
Wie is de eerste die zijn zuiger opofferd voor deze nuttige informatie?
Rond de 120 zit je in ieder geval veilig.
Ferreltje said:oww ik zit met mijn bouzie ring nie boven de 70 grade .. dus ik kan veel warmer make?? ben hem aan het inrijden.. maandag ga ik nieuwe temp meter hale..
aprillia sr2000 said:wamer? hij meet normaal de kvs, ik rij ook warm tot 45 graden dan branden, tot max 70 graden dan stop ik
srry dit is gemeten bij de kvs zie nu topic titel :X
Ferreltje said:oww ik zit met mijn bouzie ring nie boven de 70 grade ..
Joël said:Niet alleen de topictitel... :L