Boj
Banned
Dus, het moest er maar weer eens van komen.
Een stukje geschiedenis:
De XSH-Rox #2.
20,3 PK Stage 6 blok.
De Minarelli speedfight.
Iedereen zal hem ongetwijfeld nog kennen.
En toen maar eens naar het huidige project:
Dark Evolution Viper
Een tijdje na de verkoop van mijn speedfight is het toch weer begonnen te kriebelen. Her en der help je een aantal mensen met hun scooter, blokje monteren en afstellen, koeling aansluiten, kapjes schuren etc etc. Op dat moment begint het toch weer erg te kriebelen en wil je uiteindelijk zelf ook weer iets opbouwen.
Samen met Zjaaakie hebben we een leuke basis gevonden. Een SR Viper.
Ik heb geen fotos van hoe ik het zooitje kreeg, maar vertrouw mij... Dat wil je niet zien. Gare kappen, gaar en vooral SMERIG frame en verschrikkelijke velgen.
Hier wilde ik dus zo snel mogelijk wat aan doen.
Na even rond gekeken te hebben zag ik een advertentie staan van Huib. Hij verkocht zijn HGS Beta Ark velgen. Afgedraaid en wel. Na even heen en weer P-emmen hebben we de deal rond gemaakt. Een setje nieuwe velgen.
[ir]http://hangendlauw.ths-dsgn.nl/albums/SBO/PROJECT/SH103108(small).JPG[/ir]
Ook wilde ik nog iets speciaals. (wat inmiddels niet zo heel speciaal meer is, aangezien ze als bloemkolen uit de grond schoten..) Een malossi voorvork. Het is een vork geworden van een Gilera Runner. Hiervoor heb ik het oude SR kroonstuk laten uitboren (diamant honen) zodat de Malossi vorkpoten in het kroonstuk pasten.
De koeling had ik al voor elkaar. Samen met een aantal meter doorzichtige koelslang en mijn uber-grote DPR radiateur, zal mijn Evo cilindertje niet warm lopen. Voor de sier heb ik zelfs nog een Turbine fan gevonden. Of ik deze ga gebruiken weet ik nog niet. Maar het ziet er wel leuk uit.
En toen kwamen we op de setup uit. De setup zal zijn als volgt:
Minarelli LC DD Carters - Matthew Tuned
Doppler racing krukas p12
Polini Evolution 2 cilinder - ABT Tuned
Malossi MHR Overrange 2005
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi MHR Wingbell
Malossi MHR Eprom rotor
Malossi MHR Piaggio kort spruitstuk icm Kiesler wig
Malossi VL14
Dellorto 26mm VHST Carburateur. Home tuned en uitgedraaid
Yasuni c21
En toen kwam er weer een doosje onderdelen binnen.
De Yasuni c21 Black edition:
TP Carter deksel:
En toen over naar de Viper zelf.
Na erg lang zoeken heb ik eindelijk een fatsoenlijke kappenset gevonden. Van de set waren maar liefst ALLE ophangpunten nog helemaal goed!! Dit is erg zeldzaam voor een scooter die al bijna meer dan 12 jaar oud is! :winner:
Toen ik het gore frame samen met de remklauwen en rempotjes naar de coater heb getrapt, kreeg ik na 5 weken wachten eindelijk een super sexy frame terug. De remklauwen waren in de verkeerde kleur gecoat, dus die worden momenteel overnieuw gedaan.
Dus meteen maar het ding op de brug getrapt en begonnen met deels opbouwen. Het meeste werk ging zitten in het maken van de ophanging voor mijn DPR radiateur en het aanpassen voor de voorkap. Maar uiteindelijk, buiten alle verwachtingen om, paste het ook nog! :W
Dus toen de rest maar een beetje opbouwen. Balhoofd lagers gemonteerd, voorvork erin gehangen, voorvelg gecentreerd en uiteindelijk het ding op wielen gezet. Met het volgende resultaat:
Het beenschild dat op de foto te zien is wordt vervangen door een exemplaar zonder bewerkingen.
Het doel van deze scooter is een optisch strakke viper neer te zetten met een rustige maar ook ruige uitstraling.
Qua vermogen zou ik toch wel graag een dikke 20+ score eruit willen trekken.
----------------------------------------------------------------------
Mini update 13 juni 2007
Dus... Tijden lang gezocht naar nieuwe remschijven. Niets gevonden dat mooi was. Totdat ik tijdens een gesprek met AFTERSHOCK de tip kreeg om opzoek te gaan naar kart schijven. Die tip heb ik opgevolgd en uiteindelijk, met puur toeval, een ultiem mooi kart schijfje gevonden.
Magura Kartschijf, 190mm, 3 gaats en past direct zonder aanpassingen. :W
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=22751&stc=1&d=1181770447[/ir]
----------------------------------------------------------------------
Update 22 Juni 2007
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=22793&stc=1&d=1182527205[/ir]
Ondanks het bestellen van een nieuwe camera had ik toch nog een beetje geld over om het een en ander voor de scooter te kopen. Ook heb ik nu vakantie omdat ik geslaagd ben voor mijn MBO, Marketing. :W Dus meer tijd om met de scooter bezig te gaan.
Als eerste wil ik de combinatie van de remschijven laten zien.
VS
220mm Braking schijfje. 8)
Zoals je ziet een aardig geslaagde combinatie. :W Misschien dat er nog een 2e Magura remschijf komt, maar dat ligt volledig aan de prijs.
Ook was ik het met jullie eens dat mijn clamp te hoog stond. De kappen pasten er wel op, maar het was niet om aan te zien dat je als een soort van chopper op de scooter moet zitten.
Ik zag dat mijn oude beunmaatje Jules nog een stuurtje had liggen van de XSH rox, dus heb hem dat meteen maar laten brengen. :+
Ook heb ik de mogelijkheid niet meer om te lassen in de loods. Dit vanwege de bedrijfsverhuizing die er straks aan komt. Dus daar moest een andere oplossing voor komen.
Na lang puzzelen eindelijk uitgevonden hoe het moet zitten. Ik denk alleen dat er alsnog iets niet klopt aangezien er een boutje te kort is. :+
Ook heb ik een achterstaaf gekocht. De veer zag er wel leuk uit, maar was al erg oud en ook niet meer de mooiste. Ik ga eerst op deze manier rijden. Als dit voor geen meter rijd en het alle kanten optrilt komt er nog een RS24 veertje.
Wel heb ik de achterstaaf gemonteerd in rubbers (zowel boven, als onder) Dit heb ik gedaan door de gaten uit te boren en daar 3mm dik rubber in te lijmen. Dit voor, hopelijk, ongewenste trillingen te voorkomen.
De achterstaaf moet nog wel even mooi zwart gespoten worden. :+
Ook heb ik nog een leuke waterpomp overgekocht van Jeroen. (KTP slider)
----------------------------------------------------------------------
Update 30 Juni 2007
We hebben niet helemaal stil gezeten afgelopen week. Ik heb niet heel erg veel gedaan. Het meeste waar ik me mee bezig heb gehouden is het monteerbaar maken van de kappen. Een aantal ophangpunten heb ik moeten herstellen, en een aantal verplaatst.
Er zijn nu 2 problemen:
- Het stuur is te laag, de voorkap en knieschild kan er niet meer op.
- Het subframe komt nog iets onbetrouwbaar over.
Ook gaat er een ander radje komen. Ik ben het met servien eens dat het toch écht té groot is. De voorkap past er op deze manier nog net op, maar dan moeten de kappen onder spanning gemonteerd worden. En dat vind ik toch niet zo heel geweldig.
Ik ga nog kijken of ik het rad ergens anders zou kunnen monteren. De enige plek die ik eigenlijk nog kan verzinnen is aan de achterkant van de scooter. Als een soort "underseat" gebruiken dan. Enige nadeel dan is dat er geen (nauwelijks) rijwind langs komt.
Fotos: :W
Remschijven gemonteerd:
Achter:
De krachtbron:
Inlaat:
Carterdeksel:
En tot slot een paar overzichts fotos:
Ook hoop ik vandaag of morgen mijn remklauwen en complete remzooi terug te krijgen van de coater. :W
Dat was het weer voor deze week. :7
----------------------------------------------------------------------
Update 3 Juli 2007
Als aller eerste wil ik melden watvoor gigantisch gemis het is dat er geen sleutelruimte meer is in de loods. :X Ik moet het nu doen met een schuurtje van 3x4 meter welke ondertussen ook volstaat met allemaal andere rotzooi.
Op de foto, aan de rechterkant heb ik nog een metertje ruimte om te sleutelen. Wil ik aan de andere kant van de scooter bezig, moet ik deze eerst verplaatsen richting werkbank. 8P
Vandaag bezig geweest met de nieuwe radiateur. Het is een Malossi radje van een Zip SP98 geworden. Na enig passen en meten ging het allemaal net passen. Alleen moest de radiateur gekanteld worden en de ophanging verbouwd.
Ik heb de originele radiateur ophanging van een SR genomen en deze op zo'n manier verbogen dat de vlakke kanten op de horizontale ligger kwamen en de opstaande randen precies aan de montagepunten van de Malossi rad kwamen.
Daarna heb ik de uitstekende randen verbogen zodat de radiateur ook nog geklemd wordt in de ophanging zelf. Conclusie: Een zeer stevige en stabiele constructie. :W
Hoe het er achter de radiateur aan toe is:
Beetje een wazige foto vanwege te weinig licht in de schuur.
* De stukken blauw die je achter de radiateur ziet zijn stukjes tuinslang zodat de radiateur niet direct tegen de ophanging geklemd wordt.
Toen even het hoge TNT stuur er weer op en de kappen monteren.
En de kleine deugniet achter de voorkap.
* Linker zijkap zat niet vast geschroefd. :+
Inmiddels heb ik ook mijn remklauwen en remhendels etc terug van de coater. Hierover maak ik na het weekend wel een update aangezien het spul nog allemaal in elkaar moet.
Nu blijkt dat alles past en alles goed zit kunnen de kappen binnenkort geschuurd worden en richting de spuiter. De plannen en ontwerpen voor de paint liggen al klaar, enige wat nu nog nodig is is een emmer geld. :+
----------------------------------------------------------------------
Update 24 Juli 2007
In eerste instantie baalde ik er van dat het allemaal zó ontzettend lang duurde bij de coater. Het frame duurde al lang maar mijn remzooi nog veel langer. Eerst kreeg ik bericht dat het klaar was, een dag later dat het allemaal rood gecoat was terwijl het zwart moest zijn. Daar gingen dan weer 3 weken overheen toen ik eindelijk mijn remspullen terug kreeg. :W
Zoals is te zien heb ik ook chromen Stage 6 remhendels en rempotdekseltjes erbij gekocht. Het coaten is erg strak geworden en het spul ziet eruit als nieuw. :W
Ik vond het erg mooi en heb het daarom dus maar verkocht. :W
Na het lezen van een advertentie hier op het forum dat iemand opzoek was naar aerox rempotten heb ik eens contact op genomen met deze vriendelijke man. Na even praten en onderhandelen kreeg ik een erg mooi bod voor mijn vers gecoate spullen. Weg ermee dus. :+
Aangezien ik al langere tijd wist dat iemand van SSR iets leuks tekoop had staan hoefde ik hier niet lang over na te denken. Even contact opgenomen, een goed bod gedaan waarvan ik zeker wist dat ik niet achter het net zou vissen.. En 4 dagen later waren ze er dan. :W
Samen met een hagelnieuwe stalen remleiding is dit een zeer geil setje. Al zeg ik het zelf. :~
Mijn remklauwen heb ik uiteraard niet verkocht. Die zijn nog gewoon netjes glans zwart gecoat. Ik heb er momenteel eentje liggen omdat ik de andere nog in elkaar moet zetten.
Dit was de update voor vandaag. Deze week of achterin het weekend monteer ik de spullen even en hoop ik ook dat mijn clamp klaar is zodat mijn stuur er op een juiste manier op kan.
Update 27 Juli 2007
Gisteren avond weer even tijd gevonden om met de scooter bezig te gaan. Ik heb het complete stuur ingericht en een aantal kleine dingetjes gedaan / geregeld zodat ik verder kon.
Als eerste heb ik na de post van Michiel zijn remleiding overgenomen.
Die @#$!@ een cm te kort is. :| :X
(Iemand hier een oplossing voor?? )
Ook heb ik mijn hoge TNT clamp af laten draaien zodat ik toch een vooruitstaande clamp kon monteren zonder teveel gedoe / lassen zoals ik van een aantal mensen gehoord heb. Dit was in mijn ogen de meest ideale / mooiste oplossing.
De clamp afgedraaid:
De vooruitstaande clamp:
En gemonteerd:
Ik vind het zo veel netter staan en gelukkig niet te hoog. :W
Ook heb ik mijn rempompen gemonteerd welke, al zeg ik het zelf, ontzettend geil staan. :~ Bovenaan de update is al een gave foto te zien, hier onder nog een paar.
Verstelbare remhendel... :+
[IR]http://i19.tinypic.com/540oep3.jpg[/IR]
[IR]http://i15.tinypic.com/681y9eg.jpg[/IR]
[IR]http://i10.tinypic.com/6fpw0ti.jpg[/IR]
Aan remkracht geen gebrek... +ralf+
Enige probleem nu nog is dat de bestelde adapter voor runner/aerox etc niet past op mijn malossi voorvork van een runner. Maargoed, daar vinden we vast wel weer een oplossing voor... :Z
De laatste tijd helemaal niets aan de scooter gedaan. Druk met verhuizen en verbouwen dus ik heb er weinig tijd voor op dit moment.
Wel geeft me dat de tijd om lekker na te denken over de paint die op de kappen moet komen. Na enig nadenken heeft sven` voor mij een photoshop ontwerp gemaakt.
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23378&stc=1&d=1189083993[/ir]
Ik vind de shop erg gaaf gelukt. Alleen ben ik er nogsteeds niet uit of ik met dit design verder wil. Wel heb ik besloten dat ik er een gespoten striping op wil. Deze wordt dan meerdere malen afgelakt waardoor er geen hoogteverschil in de paint komt.
Tips / Suggesties zijn van harte welkom!
Remhendels besteld en gisteren binnen gekregen. :W
De hendels zijn mat zwart... Vind ik absoluut niet verkeerd staan. 8)
Thnx to: CrazyArjo en zijn stageplaats :*
Dat was het dan weer voor zover.
Verdere updates volgen in de eerste post. En dat laat niet lang meer op zich wachten. -:-
Een stukje geschiedenis:
De XSH-Rox #2.
20,3 PK Stage 6 blok.
De Minarelli speedfight.
Iedereen zal hem ongetwijfeld nog kennen.
En toen maar eens naar het huidige project:
Dark Evolution Viper
Een tijdje na de verkoop van mijn speedfight is het toch weer begonnen te kriebelen. Her en der help je een aantal mensen met hun scooter, blokje monteren en afstellen, koeling aansluiten, kapjes schuren etc etc. Op dat moment begint het toch weer erg te kriebelen en wil je uiteindelijk zelf ook weer iets opbouwen.
Samen met Zjaaakie hebben we een leuke basis gevonden. Een SR Viper.
Ik heb geen fotos van hoe ik het zooitje kreeg, maar vertrouw mij... Dat wil je niet zien. Gare kappen, gaar en vooral SMERIG frame en verschrikkelijke velgen.
Hier wilde ik dus zo snel mogelijk wat aan doen.
Na even rond gekeken te hebben zag ik een advertentie staan van Huib. Hij verkocht zijn HGS Beta Ark velgen. Afgedraaid en wel. Na even heen en weer P-emmen hebben we de deal rond gemaakt. Een setje nieuwe velgen.
[ir]http://hangendlauw.ths-dsgn.nl/albums/SBO/PROJECT/SH103108(small).JPG[/ir]
Ook wilde ik nog iets speciaals. (wat inmiddels niet zo heel speciaal meer is, aangezien ze als bloemkolen uit de grond schoten..) Een malossi voorvork. Het is een vork geworden van een Gilera Runner. Hiervoor heb ik het oude SR kroonstuk laten uitboren (diamant honen) zodat de Malossi vorkpoten in het kroonstuk pasten.
De koeling had ik al voor elkaar. Samen met een aantal meter doorzichtige koelslang en mijn uber-grote DPR radiateur, zal mijn Evo cilindertje niet warm lopen. Voor de sier heb ik zelfs nog een Turbine fan gevonden. Of ik deze ga gebruiken weet ik nog niet. Maar het ziet er wel leuk uit.
En toen kwamen we op de setup uit. De setup zal zijn als volgt:
Minarelli LC DD Carters - Matthew Tuned
Doppler racing krukas p12
Polini Evolution 2 cilinder - ABT Tuned
Malossi MHR Overrange 2005
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi MHR Wingbell
Malossi MHR Eprom rotor
Malossi MHR Piaggio kort spruitstuk icm Kiesler wig
Malossi VL14
Dellorto 26mm VHST Carburateur. Home tuned en uitgedraaid
Yasuni c21
En toen kwam er weer een doosje onderdelen binnen.
De Yasuni c21 Black edition:
TP Carter deksel:
En toen over naar de Viper zelf.
Na erg lang zoeken heb ik eindelijk een fatsoenlijke kappenset gevonden. Van de set waren maar liefst ALLE ophangpunten nog helemaal goed!! Dit is erg zeldzaam voor een scooter die al bijna meer dan 12 jaar oud is! :winner:
Toen ik het gore frame samen met de remklauwen en rempotjes naar de coater heb getrapt, kreeg ik na 5 weken wachten eindelijk een super sexy frame terug. De remklauwen waren in de verkeerde kleur gecoat, dus die worden momenteel overnieuw gedaan.
Dus meteen maar het ding op de brug getrapt en begonnen met deels opbouwen. Het meeste werk ging zitten in het maken van de ophanging voor mijn DPR radiateur en het aanpassen voor de voorkap. Maar uiteindelijk, buiten alle verwachtingen om, paste het ook nog! :W
Dus toen de rest maar een beetje opbouwen. Balhoofd lagers gemonteerd, voorvork erin gehangen, voorvelg gecentreerd en uiteindelijk het ding op wielen gezet. Met het volgende resultaat:
Het beenschild dat op de foto te zien is wordt vervangen door een exemplaar zonder bewerkingen.
Het doel van deze scooter is een optisch strakke viper neer te zetten met een rustige maar ook ruige uitstraling.
Qua vermogen zou ik toch wel graag een dikke 20+ score eruit willen trekken.
----------------------------------------------------------------------
Mini update 13 juni 2007
Dus... Tijden lang gezocht naar nieuwe remschijven. Niets gevonden dat mooi was. Totdat ik tijdens een gesprek met AFTERSHOCK de tip kreeg om opzoek te gaan naar kart schijven. Die tip heb ik opgevolgd en uiteindelijk, met puur toeval, een ultiem mooi kart schijfje gevonden.
Magura Kartschijf, 190mm, 3 gaats en past direct zonder aanpassingen. :W
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=22751&stc=1&d=1181770447[/ir]
----------------------------------------------------------------------
Update 22 Juni 2007
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=22793&stc=1&d=1182527205[/ir]
Ondanks het bestellen van een nieuwe camera had ik toch nog een beetje geld over om het een en ander voor de scooter te kopen. Ook heb ik nu vakantie omdat ik geslaagd ben voor mijn MBO, Marketing. :W Dus meer tijd om met de scooter bezig te gaan.
Als eerste wil ik de combinatie van de remschijven laten zien.
VS
220mm Braking schijfje. 8)
Zoals je ziet een aardig geslaagde combinatie. :W Misschien dat er nog een 2e Magura remschijf komt, maar dat ligt volledig aan de prijs.
Ook was ik het met jullie eens dat mijn clamp te hoog stond. De kappen pasten er wel op, maar het was niet om aan te zien dat je als een soort van chopper op de scooter moet zitten.
Ik zag dat mijn oude beunmaatje Jules nog een stuurtje had liggen van de XSH rox, dus heb hem dat meteen maar laten brengen. :+
Ook heb ik de mogelijkheid niet meer om te lassen in de loods. Dit vanwege de bedrijfsverhuizing die er straks aan komt. Dus daar moest een andere oplossing voor komen.
Na lang puzzelen eindelijk uitgevonden hoe het moet zitten. Ik denk alleen dat er alsnog iets niet klopt aangezien er een boutje te kort is. :+
Ook heb ik een achterstaaf gekocht. De veer zag er wel leuk uit, maar was al erg oud en ook niet meer de mooiste. Ik ga eerst op deze manier rijden. Als dit voor geen meter rijd en het alle kanten optrilt komt er nog een RS24 veertje.
Wel heb ik de achterstaaf gemonteerd in rubbers (zowel boven, als onder) Dit heb ik gedaan door de gaten uit te boren en daar 3mm dik rubber in te lijmen. Dit voor, hopelijk, ongewenste trillingen te voorkomen.
De achterstaaf moet nog wel even mooi zwart gespoten worden. :+
Ook heb ik nog een leuke waterpomp overgekocht van Jeroen. (KTP slider)
----------------------------------------------------------------------
Update 30 Juni 2007
We hebben niet helemaal stil gezeten afgelopen week. Ik heb niet heel erg veel gedaan. Het meeste waar ik me mee bezig heb gehouden is het monteerbaar maken van de kappen. Een aantal ophangpunten heb ik moeten herstellen, en een aantal verplaatst.
Er zijn nu 2 problemen:
- Het stuur is te laag, de voorkap en knieschild kan er niet meer op.
- Het subframe komt nog iets onbetrouwbaar over.
Ook gaat er een ander radje komen. Ik ben het met servien eens dat het toch écht té groot is. De voorkap past er op deze manier nog net op, maar dan moeten de kappen onder spanning gemonteerd worden. En dat vind ik toch niet zo heel geweldig.
Ik ga nog kijken of ik het rad ergens anders zou kunnen monteren. De enige plek die ik eigenlijk nog kan verzinnen is aan de achterkant van de scooter. Als een soort "underseat" gebruiken dan. Enige nadeel dan is dat er geen (nauwelijks) rijwind langs komt.
Fotos: :W
Remschijven gemonteerd:
Achter:
De krachtbron:
Inlaat:
Carterdeksel:
En tot slot een paar overzichts fotos:
Ook hoop ik vandaag of morgen mijn remklauwen en complete remzooi terug te krijgen van de coater. :W
Dat was het weer voor deze week. :7
----------------------------------------------------------------------
Update 3 Juli 2007
Als aller eerste wil ik melden watvoor gigantisch gemis het is dat er geen sleutelruimte meer is in de loods. :X Ik moet het nu doen met een schuurtje van 3x4 meter welke ondertussen ook volstaat met allemaal andere rotzooi.
Op de foto, aan de rechterkant heb ik nog een metertje ruimte om te sleutelen. Wil ik aan de andere kant van de scooter bezig, moet ik deze eerst verplaatsen richting werkbank. 8P
Vandaag bezig geweest met de nieuwe radiateur. Het is een Malossi radje van een Zip SP98 geworden. Na enig passen en meten ging het allemaal net passen. Alleen moest de radiateur gekanteld worden en de ophanging verbouwd.
Ik heb de originele radiateur ophanging van een SR genomen en deze op zo'n manier verbogen dat de vlakke kanten op de horizontale ligger kwamen en de opstaande randen precies aan de montagepunten van de Malossi rad kwamen.
Daarna heb ik de uitstekende randen verbogen zodat de radiateur ook nog geklemd wordt in de ophanging zelf. Conclusie: Een zeer stevige en stabiele constructie. :W
Hoe het er achter de radiateur aan toe is:
Beetje een wazige foto vanwege te weinig licht in de schuur.
* De stukken blauw die je achter de radiateur ziet zijn stukjes tuinslang zodat de radiateur niet direct tegen de ophanging geklemd wordt.
Toen even het hoge TNT stuur er weer op en de kappen monteren.
En de kleine deugniet achter de voorkap.
* Linker zijkap zat niet vast geschroefd. :+
Inmiddels heb ik ook mijn remklauwen en remhendels etc terug van de coater. Hierover maak ik na het weekend wel een update aangezien het spul nog allemaal in elkaar moet.
Nu blijkt dat alles past en alles goed zit kunnen de kappen binnenkort geschuurd worden en richting de spuiter. De plannen en ontwerpen voor de paint liggen al klaar, enige wat nu nog nodig is is een emmer geld. :+
----------------------------------------------------------------------
Update 24 Juli 2007
In eerste instantie baalde ik er van dat het allemaal zó ontzettend lang duurde bij de coater. Het frame duurde al lang maar mijn remzooi nog veel langer. Eerst kreeg ik bericht dat het klaar was, een dag later dat het allemaal rood gecoat was terwijl het zwart moest zijn. Daar gingen dan weer 3 weken overheen toen ik eindelijk mijn remspullen terug kreeg. :W
Zoals is te zien heb ik ook chromen Stage 6 remhendels en rempotdekseltjes erbij gekocht. Het coaten is erg strak geworden en het spul ziet eruit als nieuw. :W
Ik vond het erg mooi en heb het daarom dus maar verkocht. :W
Na het lezen van een advertentie hier op het forum dat iemand opzoek was naar aerox rempotten heb ik eens contact op genomen met deze vriendelijke man. Na even praten en onderhandelen kreeg ik een erg mooi bod voor mijn vers gecoate spullen. Weg ermee dus. :+
Aangezien ik al langere tijd wist dat iemand van SSR iets leuks tekoop had staan hoefde ik hier niet lang over na te denken. Even contact opgenomen, een goed bod gedaan waarvan ik zeker wist dat ik niet achter het net zou vissen.. En 4 dagen later waren ze er dan. :W
Samen met een hagelnieuwe stalen remleiding is dit een zeer geil setje. Al zeg ik het zelf. :~
Mijn remklauwen heb ik uiteraard niet verkocht. Die zijn nog gewoon netjes glans zwart gecoat. Ik heb er momenteel eentje liggen omdat ik de andere nog in elkaar moet zetten.
Dit was de update voor vandaag. Deze week of achterin het weekend monteer ik de spullen even en hoop ik ook dat mijn clamp klaar is zodat mijn stuur er op een juiste manier op kan.
Update 27 Juli 2007
Gisteren avond weer even tijd gevonden om met de scooter bezig te gaan. Ik heb het complete stuur ingericht en een aantal kleine dingetjes gedaan / geregeld zodat ik verder kon.
Als eerste heb ik na de post van Michiel zijn remleiding overgenomen.
Die @#$!@ een cm te kort is. :| :X
(Iemand hier een oplossing voor?? )
Ook heb ik mijn hoge TNT clamp af laten draaien zodat ik toch een vooruitstaande clamp kon monteren zonder teveel gedoe / lassen zoals ik van een aantal mensen gehoord heb. Dit was in mijn ogen de meest ideale / mooiste oplossing.
De clamp afgedraaid:
De vooruitstaande clamp:
En gemonteerd:
Ik vind het zo veel netter staan en gelukkig niet te hoog. :W
Ook heb ik mijn rempompen gemonteerd welke, al zeg ik het zelf, ontzettend geil staan. :~ Bovenaan de update is al een gave foto te zien, hier onder nog een paar.
Verstelbare remhendel... :+
[IR]http://i19.tinypic.com/540oep3.jpg[/IR]
[IR]http://i15.tinypic.com/681y9eg.jpg[/IR]
[IR]http://i10.tinypic.com/6fpw0ti.jpg[/IR]
Aan remkracht geen gebrek... +ralf+
Enige probleem nu nog is dat de bestelde adapter voor runner/aerox etc niet past op mijn malossi voorvork van een runner. Maargoed, daar vinden we vast wel weer een oplossing voor... :Z
De laatste tijd helemaal niets aan de scooter gedaan. Druk met verhuizen en verbouwen dus ik heb er weinig tijd voor op dit moment.
Wel geeft me dat de tijd om lekker na te denken over de paint die op de kappen moet komen. Na enig nadenken heeft sven` voor mij een photoshop ontwerp gemaakt.
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23378&stc=1&d=1189083993[/ir]
Ik vind de shop erg gaaf gelukt. Alleen ben ik er nogsteeds niet uit of ik met dit design verder wil. Wel heb ik besloten dat ik er een gespoten striping op wil. Deze wordt dan meerdere malen afgelakt waardoor er geen hoogteverschil in de paint komt.
Tips / Suggesties zijn van harte welkom!
Remhendels besteld en gisteren binnen gekregen. :W
De hendels zijn mat zwart... Vind ik absoluut niet verkeerd staan. 8)
Thnx to: CrazyArjo en zijn stageplaats :*
Dat was het dan weer voor zover.
Verdere updates volgen in de eerste post. En dat laat niet lang meer op zich wachten. -:-
Last edited: