Concrete Ideen om aan te dragen naar de SOBW

  • Thread starter Thread starter Nagtoralik
  • Start date Start date
Status
Not open for further replies.
N

Nagtoralik

Guest
Iedereen heeft altijd een grote mond over de SOBW ook ik ja.

In de afgelopen jaren is er veel veranderd binnen de SOBW en niet alles is slechter geworden...

De term betaalbaar racen is allang niet meer van toepassing op de huidige opzet van het geheel. Als je kijkt wat er nodig is om een redelijke middenmotor te zijn in welke klasse dan ook kost dat grapje als snel met alles erop en eraan meer dan 5000 euro. (niet gaan zeggen duurder of goedkoper want daar schieten we niks mee op)

Het belangsrijjkste van de hele opzet is dat je veel circuit tijd hebt op een leuke uitdagende baan.

Als je als klasse wat wil bereiken zal je het geheel groter moeten zien dan je zelf en de buurman.

Ik en nog een aantal rijders hebben in Spa en Adria gereden op internationale wedstrijden. Als je kijkt dat ik in 1 weekend net zoveel rij als 3 a 4 racedagen bij de SOBW is de keuze niet heel moeilijk.

Ik weet niet of er oren naar zijn om de wedstrijdstrcutuur wat aan te passen naar bv het FIM verhaal. Incl de wedstrijd en trainings tijden.

Dus ipv 14 losse dagen gewoon 7 a 8 volle weekenden waarbij er meer dan X uur op het circuit gereden kan worden zodat je als rijder waar voor je geld krijgt. Op dit moment is alles bijna op zaterdag en dat is voor menig dealer een reden geweest om toch maar wat rustiger aan te doen.

Er zijn zeker een aantal mooie circuits in NL maar ook Spa is zeker niet de andere kant van de wereld.

Ik zou graag wat ideen horen van mensen die misschien mij daarin in willen steuen richting de SOBW. Hierin zal ik zeker de rijdersvertegenwoordigers bij betrekken omdat die direct op de jaarvergadering terecht kunnen.

Ik wil laten zien dat wij als rijders niet een stel dikke smoelen zijn die denken dat ze alles beter weten maar ook werkelijk iets kunnen bereiken.

Ciao

@lex

p.s. je mag je vragen e.d. ook direct mailen naar mij thuis ipv een berichtje achetrlaten waarna jan en alleman daar lekker op kan schieten : alexkalden@planet.nl
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Nou Alex wat een prachtig voorstel. Ik heb ook wel oren naar een aantal volle weekenden ipv telkens een los daagje. Zo kun je je tenminste eens goed voorbereiden en een keertje echt trainen ipv kan kijken of je sproeierbezetting goed staat. Dus mijn zegen heb je wat dit punt betreft.

Het laatste puntje heb ik mij en een aantal andere rijders ook al eens voorgesteld. Is een beetje raar dat de meeste mensen 250 km afreizen naar een circuit in Nederland terwijl er veel mooiere en betere circuit op dezelfde afstand gelegen zijn. Dus nogmaals mijn zegen.
 
het werd hoog tijd

Goed voorstel Alex. Ik ben zoals jullie weten al enige jaren sponsor en ik heb er eerlijk gezegd weing lol aan zo. De SOBW maakt wat de sponsors betreft meer kapot dan dat ze wat opbouwen. Inne probeert al jaren klasse sponsor te worden maar wordt gewoon genegeerd. Als ik vraag om de uitslagen na de wedstrijd krijg ik die niet! Aan publiciteit doet de SOBW nul komma nul zodat er bij de meeste wedstrijden nauwelijks bezoekers uit de regio aanwezig zijn. En van die bezoekers cq reclame moeten de sponsoren het nu net hebben. Creco is al afgevallen, Anglo doet steeds minder, wij beraden ons nog etc. Een andere aanpak is dus meer dan welkom wat Scootparts.nl betreft. Er zijn best sponsors te vinden maar die willen wel wat terug voor hun euro's. En zoals het nu georganiseerd is gebeurt dat niet. Ik hoop dat jij een inventarisatie kunt maken qua wensen van rijders (en wellicht sponsors) en daarmee de SOBW kunt overtuigen. Suc6! Als ik kan helpen hoor ik het wel....
 
@ Alex , bedoel je dan dat er minder weekenden zijn maar wel meer rijden dan zegmaar? dus bijv. ipv 20 wedstrijden 10 weekenden oid? en dan wordt het inschrijfgeld per weekend natuurlijk wat hoger neem ik aan? maar dan zou je bij sommige circuits wat moeten regelen zoals Staphorst en Zwolle bijv. , denk niet dat die een weekens afgesloten zijn lijkt mij? hoe wordt dat dan opgelost (volgens jouw voorstel wat ik opzicht wel een goeie vindt btw)
 
Ik vind het "ISC" id ook super.
En bijvoorbeeld ook op een circuit als Spa.
Het tijdschema hedendaags is gewoon jammer (net zo gaar als ONK)
Je komt op de race aan, gaat de training rijden, hoopt dan dat je scooter heel blijft, en eer je scooterop temperatuur is moet je weer van de baan af. Dan kan je nog wat veranderen voor de kwalifikatie aan sproeier of vering, en hopen dat het beter is....
Dit zou misschien idd opgelost kunnen worden door een weekend race waar je bijvoorbeeld 3 keer een half uur op zaterdag rijd en zondag wedstrijddag.
Ook mensen die zaterdag moeten werken/ zaak hebben zullen hier erg blij mee zijn.
Ik ben alleen bang dat de SOBW zich niet kan vinden in meer races op zondag...

Misschien zou een apparte organisatie die wat meer op scooters gericht is wat zijn, want wees eerlijk, welke sponsor wil bijvoorbeeld met een kreidler of honda mb wat promoten (in staphorst misschien wel :p)
 
ik ben van mening dat je moet uitkijken met dingen in een heel weekend te organiseren. hoewel spa super is natuurlijk is dat in nederland niet zo te organiseren.

mensen die deelnemen aan weekend races zoals spa en adria e.d. moeten vaak vrij nemen en overnachten e.d. opzich geen probleem als dat 2 of 3 keer voorkomt in het seizoen.

maar ga je dit iedere race doen, ben ik bang dat op een gegeven moment de zaterdag zeer slecht bezocht wordt door rijders, ik bedoel kijk naar valkenswaard (die word nu al slecht bezocht op de zaterdag training) wtf moet daar op zaterdag doen, kijk op spa trainen wordt je sneller van maar op valkenswaard ga je echt niet harder rijden na een dag trainen.

daar komt bij dat mijn racer na 1 dag toch behoorlijk wat onderhoud nodig heeft. dit zou nu op de race zaterdag avond moeten gebeuren, extra kosten e.d. plus meer reserve onderdelen omdat er op de training iets kapot kan gaan wat je niet in zo'n korte tijd kan repareren, je wil dat toch uitsluiten dus neem je het op reserve.

kortom, ik ben bang dat veel mensen puur hobbie rijders zijn en niet een vrije dag nemen (dealers eigen bazen e.d.) om op zondag een halve seconde harder te rijden.

maar goed als er veel animo voor is hoor ik het graag van @lex, dan zal ik het tijdens de jaar vergadering voor leggen.
 
Ik heb ook nog opmerking wat betreft de veiligheid op bepaalde banen

Persoonlijk vind ik Venlo een gevaarlijke baan, het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat er geracet word op een baan met stoepranden.

En dan niet te beginnen over het racen op een industriecomplex, waar je het gevoel krijgt dat je elk moment geschept kan worden door een tegemoet komende auto.

Het is eigenlijk wachten op een flink ongeluk gebeurt, zodat we kunnen zeggen zie je dat die baan gevaarlijk is, terwijl we dat met z'n allen allang weten.
 
AirForce1 said:
Ik heb ook nog opmerking wat betreft de veiligheid op bepaalde banen

Persoonlijk vind ik Venlo een gevaarlijke baan, het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat er geracet word op een baan met stoepranden.

En dan niet te beginnen over het racen op een industriecomplex, waar je het gevoel krijgt dat je elk moment geschept kan worden door een tegemoet komende auto.

Het is eigenlijk wachten op een flink ongeluk gebeurt, zodat we kunnen zeggen zie je dat die baan gevaarlijk is, terwijl we dat met z'n allen allang weten.

Heb je de 1000 cc ers wel eens zien vliegen op Oss of Hengelo,:).
Die hoor ik niet klagen,we moeten roeien met de riemen die we hebben.
Helaas hoort venlo daarbij.

-:-
 
Eerst ff voor de mensen die denken: "wie is hij nou weer" ik speel wel eens baco bij races, en ik ken een aantal mensen van de sobw vrij goed.

Een weekend zou soms wel kunnen, maar op de stratencircuits is het natuurlijk vaak niet te realiseren omdat je domweg niet 2 dagen de openbare weg kan blokkeren. Tel daarbij op dat de kosten wss alleen maar omhoog zullen gaan omdat je ook slaapplaatsen moet hebben.

Qua organisatie komt er ook heel wat meer bij kijken. Je moet niet vergeten dat de sobw bestaat uit vrijwilligers. Vrijwel iedereen werkt door de week, en geeft dan een vrije zater- of zondag op om een race mogelijk te maken, ik denk dat als je van mensen verlangt dat ze een heel weekend blijven dat je stukken minder vrijwilligers voor elkaar krijgt (en de baco's liggen al niet voor het oprapen).

Het is wel een idee, voor de rijders is het zeker geweldig, maar ik denk niet dat het haalbaar is om het veel vaker dan 1 of 2 keer in een jaar te organiseren.
 
Valentino... said:
Heb je de 1000 cc ers wel eens zien vliegen op Oss of Hengelo,:).
Die hoor ik niet klagen,we moeten roeien met de riemen die we hebben.
Helaas hoort venlo daarbij.

-:-

Toch wel hoor, dit is namelijk 1 van de redenen dat het ONK racen op zijn gat ligt.
 
Aanvulling

Even voor de duidelijkheid, wat ik bedoel is dat we samen naar een mooie oplossing moeten zorgen dat we meer rijtijd krijgen zonder gelijk iedereen extra te belasten in welke hoedanigheid dan ook.

Het Baco verhaal snap ik zeer zeker en ook daar zal iets op gevonden moeten worden.

Het is gewoon een eerste idee wat gaande weg zal worden bijgesteld.

Misschien is een combinatie veel intressanter wie weet.

Misschien is een commercieel verhaal wel een idee wie weet.

Nu eerst even wat ideen op papier zetten van die en gene die wat te melden heeft.

Circuits afzeiken doen we niet dus daar wil ik ook niks overhoren hier dat is nu geen zorg.

Zoals ik al eerder heb gezegt

Mail gerust,

Groet

@lex
 
mja , ONK wil je helemaal niet weten wat het per weekend kost en dan alleen nog maar de kosten dat je er daadwerkelijk staat...
 
melf #50 said:
mja , ONK wil je helemaal niet weten wat het per weekend kost en dan alleen nog maar de kosten dat je er daadwerkelijk staat...
daar gaat het toch niet om?
Feit is dat ook de ONK nergens op slaat met een schema: 10 min. training. 10. min. kwali en dan een race.
Das toch geen motor sport.
Maar dat heeft dan weer nix met sobw te maken :)
 
ik kan hier natuurlijk niet mijn gal gaan spuwen als sobwr maar de meeste weten wel hoe ik er over denk.
als julie echt iets teweegwillen brengen zullen julie toch echt haast moeten maaken en niet over circuits en het onk gaan zitten ouwehoeren.

ik kan julie in ieders geval vertellen dat weekenden heel moeilijk gaat worden onder andere vergunningen voor bepaalde circuits.
als je echt alleen maar weekenden wil rijden hou je nog maar 4 of 5 circuits in nederland over.
en waarom dat de sobw niet in het buitenland wil rijden:dan is het geen nk meer.

strike
 
Ik kan me erg goed vinden in het idee van @lex. Zelf vind ik ook dat we gewoon te weinig rij rijd hebben, wat dus ook door mede-coureurs wordt aan gegeven.

Misschien is het een goed idee om toch de scooters op een aparte dag te laten rijden.

Ook de standpunten van de sobw zijn te begrijpen dus we zullen een gulden middenweg moeten zien te vinden!

Groetn

Wouter
 
candyman1977 said:
ik kan hier natuurlijk niet mijn gal gaan spuwen als sobwr maar de meeste weten wel hoe ik er over denk.
als julie echt iets teweegwillen brengen zullen julie toch echt haast moeten maaken en niet over circuits en het onk gaan zitten ouwehoeren.

ik kan julie in ieders geval vertellen dat weekenden heel moeilijk gaat worden onder andere vergunningen voor bepaalde circuits.
als je echt alleen maar weekenden wil rijden hou je nog maar 4 of 5 circuits in nederland over.
en waarom dat de sobw niet in het buitenland wil rijden:dan is het geen nk meer.

strike

Hoeveel mensen kan het wat schelen dat ze NK of Dk of EK rijden denk je. Voorlopig moeten we allemaal geld betalen en verdienen we er niks mee. Dus dat is onzin natuurlijk.
 
we zouden op een of andere manier het racen aantrekkelijk moeten maken voor de media ... zo krijg je dan sponsors en word het hele verhaal een stuk makkelijker ... ik denk dat er toch een grote groep jongeren wel intresse hebben in een programma op tv over scooter racen ... maar het moet wel gepromote worden .... kortom de sobw moet het op een akkoordje gooien met een media bedrijf. om zo publiciteit en dus sponsors aan te trekken.
 
BART#21 said:
Hoeveel mensen kan het wat schelen dat ze NK of Dk of EK rijden denk je. Voorlopig moeten we allemaal geld betalen en verdienen we er niks mee. Dus dat is onzin natuurlijk.


je zal nooit wat met het racen verdienen maar het is van de gekke dat een seizoen racen je gerust 6 a 7000 euro kost, en dat sponsors vinden en lastig karweitje is
 
Het zou al een hele vooruitgang zijn als de wedstrijden gewoon op zondags worden gehouden, en van een wedstrijddag moet gewoon een evenement gemaakt worden, dat trekt publiek, dus sponsors vul maar in...

racen is racen dus sensatie maar ze maken er weinig gebruik van vind ik...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top