CiRox
Premium 0wnatsj
t begon allemaal een half jaartje geleden, k kreeg toen aangeboden een goede aerox voor 750 euro, en kreeg de volgende dag te horen dat hij aangereden was, zo koppig als k was geloofde k daar geen enkele ruk van, half jaartje ongeveer geleden(maandje of 2 geleden) kreeg k van me broer te horen dat ie een aerox voor 50 euro kon kopen, dat bleek dus die van dat ongeluk te zijn, zij wouden em nie, omdat ie in de weg stond.
dus wij daarheen gegaan was een aerox met bliksem special paint (blauw met parelmoer wit) maar die was dus van shuin voor aangereden, veel was er verrot aan, frameophangpunten afgebroken balhoofd uitgerekt, zo goed als alle kappen verrot, uitlaatpoort bij cilinder verrot, voorvork helemaal krom en nog kleine dingen...(setup toen: alles standaard op polini vario en gianelli spl na..)
na het strippen van de kappen zag ie er zo uit:
dit waren de kappen die over waren:
de verrotte ophangpunten(er kan geen zijstandaard meer op)
na de voorvork en voorwiel eraf te hebben gehaald, hadden we een paar kappen erop gedaan(toen hadden we ook al een paar schade kappen van iemand overgekocht voor goedkoop):
door die foto met die goude zijkap met roostertje kwamen we op t idee, em goud met blauw te spuiten, maar het probleem was nog wat en hoe...
de voorvork:
verrotte cilinder:
toen heb k een tijdje gewacht omdat k op vakantie ging...(en me gianelli spl verkocht voor 75 euro )
en dankzij Wiris was k daarna voorzien van voorkap/powerfilter/yasuni Z/middenbok/voorspatbord/rempotdekseltjes/tankdop/koplampunit...(yasuni z lopen polijsten totdat t roest minder was.. )
via anderen had k nog enkele kappen geregeld...
en toen ben k begonnen met het spuiten van enkele kappen, ze staan nu in de primer wachten tot die jongen terug komt van vakantie... 1 velg staat al in t goudrooster voor ook...
zo staat ie er nu bij:
de kappen en velgen:
eindelijk was k eruit hoe de kleuren zouden worden dus..
k heb via een vriend autolak geregeld(voor in de compressor)
de kleuren worden Yamaha R1/R6 motor kleur, met goud en witte binnenkappen...
k ga nog een Tnt stuurtje aanschaffen, aangezien me oude stuurtje krom is
maar toen moest k nog iets verzinnen, zodat k nog wel me benzine kon checken...
toen heeft me broer bedacht dat ook wel in het accukapje kon worden ingebouwd... zo gezegt,zo gedaan..:W
die achterkant van de benzinemeter word ook meegenomen in het accukapje, de lampjes dus, die ga ik voorzien van blauwe..
me broer had nix te doen, dus had ie maar de kilometerteller terug gedraaid8P(aangezien we er toch nix meer aan hebben..)
en ik heb nog voor de lol een Red Bull blikje filter gemaakt..
gewoon de bovenkant eraf gesneden en 5 gaten onderin, en filterelement uitgesneden uit de orig. filter, en er middenin vast gelijmt..nouw hopen dat ie ook werkt..
ook een proef beenschild(me kapotte) gespoten..
wat de vooruitzichten voor nu zijn:
-balhoofd terug slaan, en balhoofdlagers eraan vast laten lassen...
-Tnt stuurtje
-Handvaten/achterlichtglas/andere kickstartpedaal/traanplaat enzow.
-beenschild
-linker zijkapje met rooster
-nieuw linkervoorvorkpoot en kroonstuk
-spuiten van kappen en andere velg...
-motorisch in elkaar zetten...
(als iemand nog iets van dit lijstje heeft liggen, hoor ik het graag )
dit is nog het balhoofd, dat uitgerekt is:
motorisch wil k er nog wel wat aan doen, maar dat komt pas als ie weer rijdend is en in orde..
iemand heeft nog een athena 50cc vilinderpoort liggen, die k ga overkopen... maar dit zijn pas latere vooruitzichten...
en k heb nog een oud scooteralarm van me broer geruild tegen een standaard cilinder en een extra radiateur voor later...
k zal binnenkort weer kijken voor een nieuwe update...
dus wij daarheen gegaan was een aerox met bliksem special paint (blauw met parelmoer wit) maar die was dus van shuin voor aangereden, veel was er verrot aan, frameophangpunten afgebroken balhoofd uitgerekt, zo goed als alle kappen verrot, uitlaatpoort bij cilinder verrot, voorvork helemaal krom en nog kleine dingen...(setup toen: alles standaard op polini vario en gianelli spl na..)
na het strippen van de kappen zag ie er zo uit:
dit waren de kappen die over waren:
de verrotte ophangpunten(er kan geen zijstandaard meer op)
na de voorvork en voorwiel eraf te hebben gehaald, hadden we een paar kappen erop gedaan(toen hadden we ook al een paar schade kappen van iemand overgekocht voor goedkoop):
door die foto met die goude zijkap met roostertje kwamen we op t idee, em goud met blauw te spuiten, maar het probleem was nog wat en hoe...
de voorvork:
verrotte cilinder:
toen heb k een tijdje gewacht omdat k op vakantie ging...(en me gianelli spl verkocht voor 75 euro
en dankzij Wiris was k daarna voorzien van voorkap/powerfilter/yasuni Z/middenbok/voorspatbord/rempotdekseltjes/tankdop/koplampunit...(yasuni z lopen polijsten totdat t roest minder was..
via anderen had k nog enkele kappen geregeld...
en toen ben k begonnen met het spuiten van enkele kappen, ze staan nu in de primer wachten tot die jongen terug komt van vakantie... 1 velg staat al in t goudrooster voor ook...
zo staat ie er nu bij:
de kappen en velgen:
eindelijk was k eruit hoe de kleuren zouden worden dus..
k heb via een vriend autolak geregeld(voor in de compressor)
de kleuren worden Yamaha R1/R6 motor kleur, met goud en witte binnenkappen...
k ga nog een Tnt stuurtje aanschaffen, aangezien me oude stuurtje krom is
maar toen moest k nog iets verzinnen, zodat k nog wel me benzine kon checken...
toen heeft me broer bedacht dat ook wel in het accukapje kon worden ingebouwd... zo gezegt,zo gedaan..:W
die achterkant van de benzinemeter word ook meegenomen in het accukapje, de lampjes dus, die ga ik voorzien van blauwe..
me broer had nix te doen, dus had ie maar de kilometerteller terug gedraaid8P(aangezien we er toch nix meer aan hebben..)
en ik heb nog voor de lol een Red Bull blikje filter gemaakt..
gewoon de bovenkant eraf gesneden en 5 gaten onderin, en filterelement uitgesneden uit de orig. filter, en er middenin vast gelijmt..nouw hopen dat ie ook werkt..
ook een proef beenschild(me kapotte) gespoten..
wat de vooruitzichten voor nu zijn:
-balhoofd terug slaan, en balhoofdlagers eraan vast laten lassen...
-Tnt stuurtje
-Handvaten/achterlichtglas/andere kickstartpedaal/traanplaat enzow.
-beenschild
-linker zijkapje met rooster
-nieuw linkervoorvorkpoot en kroonstuk
-spuiten van kappen en andere velg...
-motorisch in elkaar zetten...
(als iemand nog iets van dit lijstje heeft liggen, hoor ik het graag
dit is nog het balhoofd, dat uitgerekt is:
motorisch wil k er nog wel wat aan doen, maar dat komt pas als ie weer rijdend is en in orde..
iemand heeft nog een athena 50cc vilinderpoort liggen, die k ga overkopen... maar dit zijn pas latere vooruitzichten...
en k heb nog een oud scooteralarm van me broer geruild tegen een standaard cilinder en een extra radiateur voor later...
k zal binnenkort weer kijken voor een nieuwe update...
Last edited: