CiRox's Aerox project...

Status
Not open for further replies.

CiRox

Premium 0wnatsj
t begon allemaal een half jaartje geleden, k kreeg toen aangeboden een goede aerox voor 750 euro, en kreeg de volgende dag te horen dat hij aangereden was, zo koppig als k was geloofde k daar geen enkele ruk van, half jaartje ongeveer geleden(maandje of 2 geleden) kreeg k van me broer te horen dat ie een aerox voor 50 euro kon kopen, dat bleek dus die van dat ongeluk te zijn, zij wouden em nie, omdat ie in de weg stond.
dus wij daarheen gegaan was een aerox met bliksem special paint (blauw met parelmoer wit) maar die was dus van shuin voor aangereden, veel was er verrot aan, frameophangpunten afgebroken balhoofd uitgerekt, zo goed als alle kappen verrot, uitlaatpoort bij cilinder verrot, voorvork helemaal krom en nog kleine dingen...(setup toen: alles standaard op polini vario en gianelli spl na..)

na het strippen van de kappen zag ie er zo uit:
aerox.jpg

aerox2.jpg


dit waren de kappen die over waren:
kappen_aerox_2_te_klein.jpg


kappen_aerox_te_klein.jpg


de verrotte ophangpunten(er kan geen zijstandaard meer op)
ophangpunten.jpg


na de voorvork en voorwiel eraf te hebben gehaald, hadden we een paar kappen erop gedaan(toen hadden we ook al een paar schade kappen van iemand overgekocht voor goedkoop):
aeroxzijkant.jpg

aeroxzijkant2.jpg

aeroxachterkant.jpg

aeroxachterkant2.jpg


door die foto met die goude zijkap met roostertje kwamen we op t idee, em goud met blauw te spuiten, maar het probleem was nog wat en hoe...

de voorvork:
krommevoorvork.jpg


verrotte cilinder:
verrottecilinder.jpg



toen heb k een tijdje gewacht omdat k op vakantie ging...(en me gianelli spl verkocht voor 75 euro:))
en dankzij Wiris was k daarna voorzien van voorkap/powerfilter/yasuni Z/middenbok/voorspatbord/rempotdekseltjes/tankdop/koplampunit...(yasuni z lopen polijsten totdat t roest minder was..:))
YasuniZ.jpg

via anderen had k nog enkele kappen geregeld...

en toen ben k begonnen met het spuiten van enkele kappen, ze staan nu in de primer wachten tot die jongen terug komt van vakantie... 1 velg staat al in t goudrooster voor ook...

zo staat ie er nu bij:
frame7.jpg


de kappen en velgen:
kappenbijelkaar.jpg

voorkap2.jpg

velgen2.jpg


eindelijk was k eruit hoe de kleuren zouden worden dus..
k heb via een vriend autolak geregeld(voor in de compressor)
de kleuren worden Yamaha R1/R6 motor kleur, met goud en witte binnenkappen...
k ga nog een Tnt stuurtje aanschaffen, aangezien me oude stuurtje krom is:rolleyes:
maar toen moest k nog iets verzinnen, zodat k nog wel me benzine kon checken...
toen heeft me broer bedacht dat ook wel in het accukapje kon worden ingebouwd... zo gezegt,zo gedaan..:W
benzinemeter3.jpg

die achterkant van de benzinemeter word ook meegenomen in het accukapje, de lampjes dus, die ga ik voorzien van blauwe..:)

me broer had nix te doen, dus had ie maar de kilometerteller terug gedraaid8P(aangezien we er toch nix meer aan hebben..)
kilometerteller2.jpg


en ik heb nog voor de lol een Red Bull blikje filter gemaakt..:p
gewoon de bovenkant eraf gesneden en 5 gaten onderin, en filterelement uitgesneden uit de orig. filter, en er middenin vast gelijmt..nouw hopen dat ie ook werkt..
filters2.jpg

onderkant.jpg


ook een proef beenschild(me kapotte) gespoten..
wittebeenschildproef.jpg


wat de vooruitzichten voor nu zijn:
-balhoofd terug slaan, en balhoofdlagers eraan vast laten lassen...
-Tnt stuurtje
-Handvaten/achterlichtglas/andere kickstartpedaal/traanplaat enzow.
-beenschild
-linker zijkapje met rooster
-nieuw linkervoorvorkpoot en kroonstuk
-spuiten van kappen en andere velg...
-motorisch in elkaar zetten...
(als iemand nog iets van dit lijstje heeft liggen, hoor ik het graag:))

dit is nog het balhoofd, dat uitgerekt is:
balhoofd2.jpg



motorisch wil k er nog wel wat aan doen, maar dat komt pas als ie weer rijdend is en in orde..
iemand heeft nog een athena 50cc vilinderpoort liggen, die k ga overkopen... maar dit zijn pas latere vooruitzichten...

en k heb nog een oud scooteralarm van me broer geruild tegen een standaard cilinder en een extra radiateur voor later...

k zal binnenkort weer kijken voor een nieuwe update...
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

En jij maar twijfelen of je scoot project waardig was :) Dit is wat een project is all about. Vind het wel jammer dat je die blauwe kappen met special paint hebt overgespoten :rolleyes: Die waren pas vet.
Nog veel suc6 en plezier ermee, greet Dimi
 
jah k weet t, maarja als de helft van de kappen mist en overal krassen opzaten...;):p

misschien later nog kijken voor special paint..
 
vind het altijd mooi om te zien dat bijna totallosse scooters weer worden gefixed, een soort nieuw leven in blazen :W
 
mooi da't je'm toch neergezet hebt :W

met het balhoofd ga je nog veel plezier hebben :)

verder zien de kappen er in goud-wit heel erg mooi uit, en ook de benzinemeter is heel mooi gefikst !

(wel wat meer gaatjes in het redbull blikje maken :) )

veel succes

Jan
 
ding is compleet totalloss man :p dat balhoofd krijg je niet "zomaar ff" recht hoor.

blok staat volgens mij ook scheef onder de scooter:

aeroxachterkant2.jpg


succes :)
 
goud-blauw worden ze hé...;) alleen binnenkappen worden wit...

dat balhoofd is wel terug te slaan, maar eerst moet t opgehit worden totdat het rood gloeiend is... en dan kan die soort lagerhuls erin worden gelast...

hehe over dat blok zat k ook te kijken,t is volgens mij nix hoor;)
de scooter staat meestal beetjuh schuin op het kratje..
en er zit zover k weet nog geen speling op...
 
Originally posted by CiRox
hehe over dat blok zat k ook te kijken,t is volgens mij nix hoor;)
de scooter staat meestal beetjuh schuin op het kratje..
en er zit zover k weet nog geen speling op...

maar et wiel staat recht en de rest schuin :?

verder zeer nice project..

sjek mijne ook ff :)
 
jah maar dacht k toen ie in de schuur ook stond, en toen bleek t wel weer gewoon schuin te staan..:?
maarja k moet em nog wel eff goed nakijken...
 
DOED NIET DOEN !

dat WIT met goud is hemels (op je aerox) !!! :p
ik zou er 'ns goed over denken, wat blauw-goud vind ik maar....subaru...

ik zweer het, op die foto staat het blok scheef, en dat rijdt niet fijn, maar als je gaat lassen is het allemaal wel goed te krijgen !

maar echt kerel...wit goud...

:~
 
hmmmz.. k zal eens over nadenken...:) k heb nog nix blauw dus dat scheelt...
maar er rijd al een geel/witte in H-town duss...
 
Originally posted by CiRox
hmmmz.. k zal eens over nadenken...:) k heb nog nix blauw dus dat scheelt...
maar er rijd al een geel/witte in H-town duss...

maar beter laat je em wel Goud/Wit.. is veeel mooier
 
doed, zeker mooi werk tot nu toe. leuk bedacht ook die benzinemeter in treeplank. ik hou je zeker in de gaten:W
 
goud - wit is super gaaf :~:~
al zou ik morgen geen nieuwe rox halen maar second-hands zou ik zkr goud - wit spuiten

greetz snukje
 
Mja, blok lijkt me ook wat scheef te zitten, maar kan gezichtsbedrog zijn. Die voorvork lijkt me rijp voor de afvalbak, gewoon een goeie 2e handse scoren en die er op zetten.
 
k zit hevig te twijfelen...:#
maar k wou ook die binnenkappen wit maar dan word t volgens mij TE wit...:rolleyes:

voor die voorvork kan k een recht kroonstuk en een rechte binnenpoot krijgen.. dus moet eff kijken...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top