Mijn verhaal is een benadering van hoe ik me voorstel dat het proces verloopt.
Je moet in verhouding denken.
Als de druk in je carter toeneemt, neemt de stroomsnelheid in de spoelers toe(komt in jouw vraag voor). Maar besef je dan niet dat ook die in de boosters toeneemt?
Hierdoor zal de main-stream de boost-stream niet zo gauw breken. Wat toch al niet gebeurt, aangezien het geen turbojets zijn ofzo die interfereren.
Verder zal de carterdruk niet zon grote invloed uitoefenen op de stroom snelheid, wat jij denkt...
Maar ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel...zie de hoek richting boosters als een stuur.
Hoe harder jij vooruit gaat, hoe feller je in moet sturen om 90 graden te draaien bv.
Hoe harder het mengsel stroomt(lees: hoe hoger het toerental is), hoe feller de cilinder het gas richting booster moet sturen. Het effect is hetzelfde...het mengsel komt bij de boosters aan. De manier waarop verschilt.
ook moet je beseffen dat desnelheid van het mengsel ontzettend zal afnemen bij het binnenkomen van de cilinder, gezien de "doorsnede" van het nieuwe doorstroomvlak.