cilindervulling

Als je bedenkt hoelang de onderkant van de poort openstaat en hoeveel mengsel er in een stuk schacht PAST achter die onderkant, kom je tot de conclusie dat er gewoon meer mengseltransport mogelijk is. Icm de toegepaste timingen (die imo veel meer voorstellen dan die poortvorm, dat terzijde) hebben ze ws bij de Jager bereikt dat de resultante van Input en Output een positievere waarde heeft in het voordeel van het moment bij een bepaald toerental. Lees een effectievere verbranding.
Het gaat er dus om dat icm de overige Jagertechnieken het stuk uitlaatpoort, of beter gezegd schacht, aan de onderkant beter wordt benut. Dit wezenloos toepassen op een willekeurige andere cilinder heeft geen zin, zonder onderbouwing, omdat alleen de Jager de de Jager technieken beheerst. De hele bottomline voor het toepassen van die poortvorm dus.

Dit zelfde verhaal geld ook de andere kant op, de cilinder IN dus.

Vragen staat vrij. :D
 
Pronk said:
Je bedoelt zoals bijvoorbeeld bij een evo poort? Dat het vierkante ervoor zorgt dat het ontbrande mengsel dat de uitlaat in is gegaan niet of nauwelijks terug kan komen omdat het vierkant voor een opstaand randje zorgt, en dus een obstakel, en dat het verse mengsel, dat als laatste de uitlaat ingaat tussen mondstuk en cilinderwand blijft hangen (echt in de schacht zelf zegmaar) hhmm...theoretisch gezien zou dit best goed kunnen kloppen...je ziet het met name bij evo cilinders best vaak voorkomen dat er zo'n type uitlaatpoort wordt gemaakt. Alleen de Jager past het toe bij alle cilinders...


Nee ik bedoel niet dat opstaande randje, maar dat de uitlaatschacht (waar de flens opgemonteerd zit) smaller is als wat de poort is. Taps dus.

Als je dit voor een deel "vierkant" weet te maken zou je een makkelijkere flow kunnen krijgen, aangezien gas altijd de kortste weg kiest.
 
Runner1987 said:
Als je bedenkt hoelang de onderkant van de poort openstaat en hoeveel mengsel er in een stuk schacht PAST achter die onderkant, kom je tot de conclusie dat er gewoon meer mengseltransport mogelijk is. Icm de toegepaste timingen (die imo veel meer voorstellen dan die poortvorm, dat terzijde) hebben ze ws bij de Jager bereikt dat de resultante van Input en Output een positievere waarde heeft in het voordeel van het moment bij een bepaald toerental. Lees een effectievere verbranding.
Het gaat er dus om dat icm de overige Jagertechnieken het stuk uitlaatpoort, of beter gezegd schacht, aan de onderkant beter wordt benut. Dit wezenloos toepassen op een willekeurige andere cilinder heeft geen zin, zonder onderbouwing, omdat alleen de Jager de de Jager technieken beheerst. De hele bottomline voor het toepassen van die poortvorm dus.

Dit zelfde verhaal geld ook de andere kant op, de cilinder IN dus.

Vragen staat vrij. :D

Dat je deze poortvorm zomaar in elke cilinder moet gaan frezen lmfd. Dat vroeg ik ook niet, ik tune nieteens cilinders, ik vind het alleen interessant. Ik heb ook geen praktisch voordeel aan de informatie, daarom legde ik de nadruk op ' de visie' van jullie. Hoe denk je erover, waarom zou je het wel/niet toepassen. Etc. je zegt dat de onderkant beter wordt benut...dat zei ik ookal, ik vraag WAAROM wordt hij op deze manier beter benut, wat gebeurt er wel en wat gebeurt er niet als je je uitlaatpoort zo maakt.

Dat ze bij de jager, zoals jij het weer met een ingewikkelde woordkeus moet zeggen quote :" bereikt dat de resultante van Input en Output een positievere waarde heeft in het voordeel van het moment bij een bepaald toerental" , wat dus neerkomt dat hun het zo hebben gekregen dat het positief uitpakte, Dat begrijp ik ook, anders zouden ze het niet uitvoeren.

Sorry dat ik het zo breng, kan zijn dat ik je verhaal niet begrijp, maar ik heb nogsteeds geen antwoord op me vraag, wat jij nu doet is mijn verhaaltje herhalen, maar dan met natuurkundige-tunings-termen, dat idee heb ik tenminste en daar vroeg ik niet om :)

Dat dit bij de Jager werkt, met hun kennis, snapt iedereen, want ze hebben gewoon een knallend blok inelkaar gezet op het niveau waar we nu op zitten, alleen deden hun het 4 jaar geleden. Laat ik het zo zeggen :

" wat denken jullie wat het idee van bijvoorbeeld meneer de Jager achter deze poort is?, geld ook voor andere tjoeners die ik wel eens zo'n poort heb zien frezen..marco?"
 
Pronk said:
Het moet dus sowiezo iets te maken hebben met het mengsel dat terugkomt uit de uitlaat, of om de negatieve puls in de uitlaat (de zuigende)meer effect te geven, zodat het beter mengsel aan kan zuigen vanuit de spoelers. Bijkomend probleem is dan weer dat je veel vers mengsel verliest, maar icm een daarvoor bestemde uitlaat kan dat mengsel weer terugkomen.

je geeft het antwoord (iig mijn visie) al. Krom gezegt werkt het naar mijn idee zelfs nog weer als een extra kelkvorm. Ook is het poortoppervlak simpelweg groter, dat snapt iedere leek (zoals ik) nog. De valse spoeling die er ontstaat is denk ik kleiner dan je in de eerste instantie zou denken, kijk met name naar de spoelrichting dan. Ook zal de spoelsnelheid en het debiet wat er in de spoelkanalen beschikbaar is er wel een grote invloed op hebben. Pas op een bepaald punt zal de valse spoeling aanbreken, dit is al zo laat dat de uitlaat het verloren mengsel groten deels kan corrigeren denk ik.

kleinpoortje.JPG


hier een athena'tje van ons, achteraf is deze naar mijn idee (iets :p) te groot geworden (hoewel het op aanvraag / experiment was) vanwege de gebrekkige spoeling op de athena. De afwerking zouden wij zelf verzorgen, wat hier nog niet gedaan is (ja we hadden em gepolijst voor de foto :rolleyes: ).
 
Last edited:
rs-ruud said:
je geeft het antwoord (iig mijn visie) al. Krom gezegt werkt het naar mijn idee zelfs nog weer als een extra kelkvorm. Ook is het poortoppervlak simpelweg groter, dat snapt iedere leek (zoals ik) nog. De valse spoeling die er ontstaat is denk ik kleiner dan je in de eerste instantie zou denken, kijk met name naar de spoelrichting dan. Ook zal de spoelsnelheid en het debiet wat er in de spoelkanalen beschikbaar is er wel een grote invloed op hebben. Pas op een bepaald punt zal de valse spoeling aanbreken, dit is al zo laat dat de uitlaat het verloren mengsel groten deels kan corrigeren denk ik.

kleinpoortje.JPG


hier een athena'tje van ons, achteraf is deze naar mijn idee (iets :p) te groot geworden (hoewel het op aanvraag / experiment was) vanwege de gebrekkige spoeling op de athena. De afwerking zouden wij zelf verzorgen, wat hier nog niet gedaan is (ja we hadden em gepolijst voor de foto :rolleyes:).

Thanx voor de verduidelijking met de foto, was dat een Athena? Daar is best wel wat uitgehaald :)

Maar jij denkt er dus beetje hetzelfde over als ik, toch lijkt het me nogsteeds interessant om het een keer te testen, op welk gebied in de vermogenscurve het precies invloed heeft etc. Marco_v_w...jij hebt een eigen bank, ga het eens ff testen, voor als je het nog niet hebt gedaan :p
 
Pronk said:
Dat je deze poortvorm zomaar in elke cilinder moet gaan frezen lmfd. Dat vroeg ik ook niet, ik tune nieteens cilinders, ik vind het alleen interessant. Ik heb ook geen praktisch voordeel aan de informatie, daarom legde ik de nadruk op ' de visie' van jullie. Hoe denk je erover, waarom zou je het wel/niet toepassen. Etc. je zegt dat de onderkant beter wordt benut...dat zei ik ookal, ik vraag WAAROM wordt hij op deze manier beter benut, wat gebeurt er wel en wat gebeurt er niet als je je uitlaatpoort zo maakt.

Dat ze bij de jager, zoals jij het weer met een ingewikkelde woordkeus moet zeggen quote :" bereikt dat de resultante van Input en Output een positievere waarde heeft in het voordeel van het moment bij een bepaald toerental" , wat dus neerkomt dat hun het zo hebben gekregen dat het positief uitpakte, Dat begrijp ik ook, anders zouden ze het niet uitvoeren.

Sorry dat ik het zo breng, kan zijn dat ik je verhaal niet begrijp, maar ik heb nogsteeds geen antwoord op me vraag, wat jij nu doet is mijn verhaaltje herhalen, maar dan met natuurkundige-tunings-termen, dat idee heb ik tenminste en daar vroeg ik niet om :)

Weet je wat. Ik reageer niet meer. Geen informatie, geen gezeik. Mijn bijdrage word toch al zelden gewaardeerd.

Wat ik zeg, met een hoop gelul eromheen, is dat de grotere poort spoeling door het onderste deel van de uitlaatschacht optimaliseert, tevens pulswerking. Het woord schacht krijgt hierbij de nadruk. S-c... Waarom dan?
Dat vermelden lijkt me echt overbodig. Tenzij je nog met volle teugen geniet van het lezen van de Scootin'. Das bij jou denk ik niet het geval.

Tevens doel ik met "je" op de hele wereld om me heen. Niet alleen Robbert Pronk.

Is het nou zo lastig om informatie fatsoenlijk te interpreteren?
 
Runner1987 said:
Weet je wat. Ik reageer niet meer. Geen informatie, geen gezeik. Mijn bijdrage word toch al zelden gewaardeerd.

Wat ik zeg, met een hoop gelul eromheen, is dat de grotere poort spoeling door het onderste deel van de uitlaatschacht optimaliseert, tevens pulswerking. Het woord schacht krijgt hierbij de nadruk. S-c... Waarom dan?
Dat vermelden lijkt me echt overbodig. Tenzij je nog met volle teugen geniet van het lezen van de Scootin'. Das bij jou denk ik niet het geval.

Komop zeg, ik mag toch wel een beetje opbouwende kritiek geven :) Ik snap best dat je alleen maar met goede bedoelingen een bijdrage aan dit topic, en aan mijn vraag wil leveren, maar het is een feit dat je eigenlijk precies hetzelfde zegt als wat Ruud en ik zeggen, en ik vraag me af waarom je dat met al die moeilijke woorden moet doen, je kan ook gewoon zeggen : Zo denk ik er ook over, klaar, want als ik het goed begrijp komt dat precies op hetzelfde neer als dat hele verhaal wat je hebt getypt.

En zoals ik al zei...ik ben geen tuner, ik vind het alleen zeer interessant om het 2tact principe tot in de details te snappen, dat is gewoon mijn hobby. Maar als jij dan met zulke natuurwetenschappelijke termen komt moet ik het 3x lezen voordat ik het begrijp. that's all :) :henko:


*edit * hey je zit je post te editten, strax klopt mijn reactie niet meer sniek :p
 
Tis dat je zulke lieve emoticons gebruikt, dat ik maar weer reageer.

Lees het eens 3 keer door. Neem er pen en papier bij, en als je hart bij de tweetakt ligt, snap je het echt,

Denk eens na...
kan er mengsel/drukpuls DOOR een stuk wand? NEE!!
kan er mengsel/drukpuls langs dat stuk wand als je het weghaalt(verantwoord)? JA!!
Er is dus ivm de situatie waarin het stuk wand er wel zit, meer transport van energie mogelijk. In de vorm van chemische energie(in t mengsel dat erdoor in grotere hoeveelheden aanwezig is) en in de vorm van drukpulsen. Meer energie, zelfde tijd. Meer vermogen. Ringeling.

Waarom het geen verlies oplevert. Omdat de timingen ed van het blok icm cartervolume enz toelaten dat er meer vers mengsel door IN de cilinder komt en blijft dan dat er uitlaatgassen inblijven/niet uitgaan. En hoe komt dat? Das een kwestie van toeval en t inzicht van de Jager. En das waarom het zo belangrijk is te beseffen dat t met ZIJN technieken zo goed lukt. Als ik bijvoorbeeld(ik noem maar wat) een carterdruk van 1,2 bar heb, spoelertiming 120 en uitlaattiming 180, dan is het misschien zo dat het geheel ertoe leid dat er meer uitlaatgassen achterblijven in de cilinder en de pulsen zo zwak worden (groter oppervlak=> zwakker, heel kort door de bocht) dat er niet eens extra vers mengsel overblijft. Maar.....op een fluitpoort doen die carterdruk en timingen het gewon lekker. Ik noem maar wat. De Jager heeft gevonden dat icm zijn carb, spruitje, membraan, uitlaat enz een druk van 1,3 bar beter is. Timingen van 117 en 175. Dan is het misschien zo dat met de grotere poort EN meer vers mengsel gespoeld en in de cilinder gehouden kan worden EN de pulsen zodanig overkomen dat er net zoveel uitlaatgassen worden weggezogen in de blowdownperiod, maar ook net wat meer aan de "onderkant" van de cilinder in de 0,000001%-10% van de tijd dat de onderkant van de poort openstaat. Voila. Het levert meer op dan dat het kost...je hebt winst!!

Houd er hierbij rekening mee dat de oppervlakte van de poort en de sterkte van de pulsen allemaal niet zo genomen kunnen worden, als je in eerste instantie zou denken. Dit zeg ik erbij om loze reacties als "zo simpel werkt dat niet" en andere verwijten/heldenuitspraken, te voorkomen.

Vergelijk het btw met dit, Pronk.
Als je toerental stijgt, moet je koppel minder dat dalen, relatief, om er winst uit te halen. Stijgt het oppervlak dan moet de sterkte van de puls, de hoeveelheid gespoeld mengsel enz minder dan de stijging van het oppervlak dalen, om er winst uit te halen. Tis een kwestie van geven en nemen. Om erop vooruit te gaan moet je meer nemen dan dat je geeft. En zo kan ik nog 100 van die spreekwoorden noemen.


Bottomline, je krijgt er winst mee of je krijgt t niet. Dat je er geen winst mee haalt betekent niet dat je iets fout doet dat je er winst mee behaalt betekent niet dat je alles goed deed. :X
 
Last edited by a moderator:
Runner1987 said:
Bottomline, je krijgt er winst mee of je krijgt t niet. Dat je er geen winst mee haalt betekent niet dat je iets fout doet dat je er winst mee behaalt betekent niet dat je alles goed deed. :X

Zoals het altijd gaat met tunen dus ;)

Maar als ik het allemaal goed begrijp zat ik dus met mijn gedachte goed in de buurt. Wat ik wel frapant vind is dat de Jager het carter ook 5mm heeft afgevlakt voor extreme carterdruk, jeen ik denk dus dat er een verband ligt tussen de hoge carterdruk, en deze uitlaatpoort. Ookal zeg jij altijd dat carterdruk niet veel invloed heeft op de snelheid van het mengsel, ik denk toch dat 5mm van je carter afhalen voor meer carterdruk heel wat met je snelheid van je mengsel doet. Zeker icm met een goede pijp...je zou bijna denken dat ze zoveel mogelijk vers mengsel in de uitlaat willen hebben :x
 
Is dat niet gedaan om met die cross op 80 mm stang t kunnen rijden? Verder geloof ik ook niet in die carterdruk. Eerder wat lengte dat je wint, maar daar zullen ze het wel niet om gedaan hebben :)
 
rs-ruud said:
Is dat niet gedaan om met die cross op 80 mm stang t kunnen rijden? Verder geloof ik ook niet in die carterdruk. Eerder wat lengte dat je wint, maar daar zullen ze het wel niet om gedaan hebben :)

Het is de vraag of ze het daarvoor hebben gedaan, of voor de carterdruk, zal altijd een vraag blijven, maar dat maakt ook verder niet uit :) Carterdruk...tja ik geloof er wel in.

Ik bedoel...pak een glas water, doe een rietje in je mond, en zuig eraan,pak vervolgens een pvc pijpje oid en zuig eraan. Het is misschien een beetje een rare vergelijking, maar als je bedenkt dat het rietje/pijpje het volume van je carter weergeeft, en jij zelf de uitlaat bent niet het water/mengsel er doorheen zuigt. Het zal wel degelijk invloed hebben, maar misschien niet zo veel als ik denk, kan best, probeer het alleen logisch te beredeneren :)

Maar als ik het nu zo even opsoms :

De jager voert het uit met al zijn cilinders
Een hoop andere tuners doen het bijvoorbeeld wel met een evo, niet met een speed. Zijn deze mensen dan puur 'de Jager' poorten aan het kopieeren om te kijken wat het bij hun doet? Of zal er een reden achter zitten waarom het volgens hun wel werkt op de ene cilinder, en op de andere niet. Er zijn hier genoeg mensen die tunen voor anderen, er zit vast wel iemand hier die dit leest, en het met een bepaalde reden wel uitvoert op de ene cilinder, en niet met de andere.

Het is mij nu duidelijk wat er exact gebeurt theoretisch gezien als je je uitlaatpoort deze vorm geeft, maar wat ik me nu nog afvraag, wat doet het in praktijk? Waarom doe je het niet op alle cilinders als het 'zo goed werkt'? :)


Ik weet zelf ook niet precies hoe ik mijn vraag nou moet formuleren, en wat ik nou precies wil weten, en wat ik met die info wil, maar ik heb het idee dat er heel veel mensen zijn die zo'n poort erin frezen, omdat de Jager het doet, of omdat het vet staat, terwijl ze nieteens weten wat het resultaat is :D
 
De meeste mensen hier denken gewoon veel te moeilijk, ik denk dat het gewoon gedaan is om meer poortoppervlak je halen. :)

Bij een vlinderpoort, en zeker in een scootercilinder heeft het gewoon geen nut om de poort op een bepaald moment nog breder te frezen omdat het uitlaat kanaal niet meer in de goede hoek staat.
Bij een vierkante poort met fluiters is dat een heel ander verhaal, ik heb pas een cilinder aangepast die nu een uitlaatpoort breedte heeft van 100% v d boring en die "flowt" over de hele poort nog steeds goed.

Daarom ben ik ook van mening dat een vierkante poort met fluiters de meest ideale poort is, en dat de "de jagerpoorten" daar op moeten lijken en dat het NIETS te maken heeft met 1,2bar zus, spoeltiming zo.
Ik zeg niet dat je aan dat laatste geen aandacht moet besteden, maar dat is niet de reden van deze uitlaatpoort vorm, al maak ik een vlinderpoort wel iets vloeiender, maar dat is misschien persoonlijk. :p
 
In mijn ogen is het inderdaad gedaan om een groter poortopp te krijgen,
hierbij is het wel belangrijk dat je een relatief lage blowdown neemt, anders zul je gewoonweg te weinig vulling krijgen.
Ik ben echter wel van mening dat je het vergroten van het poortopp het beste zo hoog mogelijk in de (uitlaat)poort kunt nemen, hiermee kun je met dezelfde poortopp en blowdown meer toeren draaien.

Hoe het koppel zich ontwikkelt bij de 'de-jager' poort weet ik niet, heb ik ook niet echt over nagedacht verder, maar ik denk dat je met de winst in toerental bij de 2e situatie meer wint dan met het eventuele koppelwinst(relatief) bij de 1e situatie.

Misschien is het ook zo dat je met deze uitlaatpoort een 'geleidelijkere' puls krijgt, waarmee je de powerband vergroot.
 
Last edited:
ABT said:
De meeste mensen hier denken gewoon veel te moeilijk, ik denk dat het gewoon gedaan is om meer poortoppervlak je halen. :)

Bij een vlinderpoort, en zeker in een scootercilinder heeft het gewoon geen nut om de poort op een bepaald moment nog breder te frezen omdat het uitlaat kanaal niet meer in de goede hoek staat.
Bij een vierkante poort met fluiters is dat een heel ander verhaal, ik heb pas een cilinder aangepast die nu een uitlaatpoort breedte heeft van 100% v d boring en die "flowt" over de hele poort nog steeds goed.

Daarom ben ik ook van mening dat een vierkante poort met fluiters de meest ideale poort is, en dat de "de jagerpoorten" daar op moeten lijken en dat het NIETS te maken heeft met 1,2bar zus, spoeltiming zo.
Ik zeg niet dat je aan dat laatste geen aandacht moet besteden, maar dat is niet de reden van deze uitlaatpoort vorm, al maak ik een vlinderpoort wel iets vloeiender, maar dat is misschien persoonlijk. :p

Idd Aad, gewoon groter poortoppervlak. Soms is poortoppervlak van de cilinder beperkende factor, naar boven kan niet ivm timing, breder heeft op een gegeven moment ook geen zin meer (de effectieve breedte wordt namelijk niet groter), dus ga je logisch naar beneden werken.
Wel heeft de invloed beneden in de poort minder effect dan bovenin, maar dat spreekt voor zich.
En wat het uithaalt op vermogen? Wat wij getest hebben, in sommige gevallen aardig wat, maar soms ook bijna niet, gewoon testwerk dus... :)

Het is trouwens niet geheel terecht dat het een de jager poort wordt genoemd, deze poort wordt al namelijk veel langer gebruikt in oa crossers..
 
Pronk said:
Ik weet zelf ook niet precies hoe ik mijn vraag nou moet formuleren, en wat ik nou precies wil weten, en wat ik met die info wil, maar ik heb het idee dat er heel veel mensen zijn die zo'n poort erin frezen, omdat de Jager het doet, of omdat het vet staat, terwijl ze nieteens weten wat het resultaat is :D

Is het nou zo moeilijk te begrijpen. Als t maar een naam heeft, wordt het toegepast. Er is denk ik maar 1 tuner (overdreven) die dit uit principiele overwegingen (heeft) toe(ge)past.
 
Johan... said:
Idd Aad, gewoon groter poortoppervlak. Soms is poortoppervlak van de cilinder beperkende factor, naar boven kan niet ivm timing, breder heeft op een gegeven moment ook geen zin meer (de effectieve breedte wordt namelijk niet groter), dus ga je logisch naar beneden werken.
Wel heeft de invloed beneden in de poort minder effect dan bovenin, maar dat spreekt voor zich.
En wat het uithaalt op vermogen? Wat wij getest hebben, in sommige gevallen aardig wat, maar soms ook bijna niet, gewoon testwerk dus... :)

Het is trouwens niet geheel terecht dat het een de jager poort wordt genoemd, deze poort wordt al namelijk veel langer gebruikt in oa crossers..

Groter poortoppervlak, natuurlijk. Maar is elke vorm van groter poortoppervlak een vooruitgang? Nee! Dus dan moet je wel wat moeilijker denken om het effectief te krijgen en ook echt te snappen waarom het zo werkt. Maar ja, iedereen zo zijn eigen gedachten daarover.
 
Johan... said:
Het is trouwens niet geheel terecht dat het een de jager poort wordt genoemd, deze poort wordt al namelijk veel langer gebruikt in oa crossers..

Weet ik, heb hier een kawa 250 staan die het ook heeft, ik noem het gewoon een deJager poort zodat iedereen begrijpt wat ik bedoel...ik had geen specifieke interesse in het sprint apparaat van de Jager.

Maar dit soort reacties zat ik dus op te wachten, gewoon vanuit een geheel andere hoek bekeken. ik had zelf ook al het idee dat ik te moeilijk ging denken, maar wat wil Ie, als je 8 uur lang in een kantoor opgesloten zit en niets te doen hebt :D En zoals je al zei...het is gewoon testwerk, ben ik het helemaal mee eens, maar het blijft leuk om gewoon over dit soort dingen na te denken vind ik.
 
Runner1987 said:
Groter poortoppervlak, natuurlijk. Maar is elke vorm van groter poortoppervlak een vooruitgang? Nee! Dus dan moet je wel wat moeilijker denken om het effectief te krijgen en ook echt te snappen waarom het zo werkt. Maar ja, iedereen zo zijn eigen gedachten daarover.

Je mag van mij zo moeilijk denken als je zelf wilt :p Maar wat ik wel weet is dat mijn theorie om een 2T snel te krijgen in de praktijk redelijk beproefd is en niet van horen zeggen of uit boekjes :X
 
ABT said:
Je mag van mij zo moeilijk denken als je zelf wilt :p Maar wat ik wel weet is dat mijn theorie om een 2T snel te krijgen in de praktijk redelijk beproefd is en niet van horen zeggen of uit boekjes :X


Haha, je gedraagt je als een kleuter. Het gaat er niet om hoe moeilijk JIJ denkt of wat dan ook. Het gaat om de uitlaatpoort. Jou supersnelle Kymco of iets dergelijks heeft daar niets mee te maken. Nu is zelfs t ProForum niet vrij van "selfish lame reactions". Iedereen probeert maar te alten merken dat ze weten wat tunen is, zonder op Pronk's vraag in te gaan. Ik stel voor dat je een Speed pakt en de poort vierkant freest en dan ff kijkt of je daar winst uit haalt. Jou zal dat vast lukken.
 
Runner1987 said:
Haha, je gedraagt je als een kleuter. Het gaat er niet om hoe moeilijk JIJ denkt of wat dan ook. Het gaat om de uitlaatpoort. Jou supersnelle Kymco of iets dergelijks heeft daar niets mee te maken. Nu is zelfs t ProForum niet vrij van "selfish lame reactions". Iedereen probeert maar te alten merken dat ze weten wat tunen is, zonder op Pronk's vraag in te gaan. Ik stel voor dat je een Speed pakt en de poort vierkant freest en dan ff kijkt of je daar winst uit haalt. Jou zal dat vast lukken.

Ik vind dat ik een duidelijke uitleg van mijn visie gegeven heb over de probleemstelling van de topicstarter (Pronk in dit geval), als daar iets aan mankeert moet iemand dat zeggen.

De enigste die hier nu niets toevoegd aan het topic, mensen persoonlijk aanvalt en voor van alles en nog wat uit denkt te kunnen maken ben jij, dus kap er gewoon mee. (excuses kunnen via PM)
 
Back
Top