cilindervulling

hmmm..als je bekijkt hoe snel het mengsel dan zou moeten bewegen om dat allemaal te doen terwijl de zuiger "zuigt"..
ff kijken:
das zon 3cm in 65/360*1/14000(bv)=2344 m/s
ziek veel....
Dat gebeurt dus ws. niet.
Dit geld iig voor de secundaire spoelers. vanuit de hoofdspoelers zal wel zon stroming kunnen, ontstaan. Dit allemaal theoretisch gezien, en veel onbeschouwd gelaten.
Verder moet je ook niet denken dat de zuiger een mengsel aan kan zuigen dat met de snelheid van het geluid ongeveer beweegt. Hij zal het hoogstens kunnen "afremmen".
Om dit allemaal uit te leggen, wat ik erover denk, heb ik wat meer dan een reply nodig,
Dus pm maar ff als je meer vragen hebt.
 
misschien dom noob gelul mja

maar wat nou als je voorbocht inkort maakt?komt er dan meer onverbrand mengsel terug voordat de zuiger de uitlaatpoort sluit en kan dat invloed hebben op het koppel?ik hoor ook verhalen van mensen die hun uitlaat inkorten/verlengen(1 van de 2) om een hoger toptoerental te bereiken .
heeft dat prestatie winst en is dat rendabel om daar aan te beginnen?
 
Afhankelijk van het toerental dat je eerst draaide, kan dat vooruitgang betekenen.
Aan de ene kant door meer koppel(beter verbranding, meer gem. indiceerde druk bij zelfde toerental) aan de andere kant doordat er meer "tijd" beschikbaar is voor processen @ high rpm.
T kan rendabel zijn, maar hoe,wat wanneer enz. is moeilijk vast te stellen zo
 
ik ga daar ff zelf mee testen @yasuni r die ik nog heb leggen.ik ga proberen de voorbocht wat in te korten.ik heb digi toerenteller dus ken ik het wat beter vaststellen enzo.julliezullen het zeker vanme horen hoe dat gaat aflopen!!
 
mss nog wat tips:

-met 1mm is de kans klein dat je het zal merken/het uit zal maken
-probeer eens zonder pakking in dat geval....en dan vloeibare pakking @ cili...
-kijk toch of je ff op de bank kan met het spul, je toerenteller is wel EEN maat, maar niet iets waar je blind op kan rekenen.
enz.
dus probeer het voor jezelf betrouwbaar te houden..dus niet teveel factoren/invloeden weglaten in je conclusietrekking
 
20-30mm is VEEL

en idd, meet het op de bank geblokkeerd, geen andere dingen aanpassen, anders weet je het verschil nog niet (wil ie meer toeren kan je altijd nog je sproeier veranderen)
 
uhm..Lees het bekende stukje van Frits overmars eens.
Daaruit kun je beetje opmaken wat een goed idee is.
Met wat simpel rekenwerk kom je 1 stap verder bij jouw doel...
Zorg iig dat je weet waar je mee bezig bent, anders krijg je verkeerde(misleidende)
conclusies.
 
Running_Sp said:
Als de poorten afgesloten zijn en de zuiger gaat naar beneden wordt er onderdruk opgebouwd tussen kop en zuiger , en daardoor komen er weer uitlaatgassen vanuit de uitlaat weer naar binnen is dat een goede theorie ?

misschien niet helemaal passend in dit topic maar was een vraagje.

ja zolang de zuiger van TDP naar BDP gaat en de spoelers nog niet open zijn, zorgt de uitlaat voor een onderdruk. Naarmate de spoelers opengaan geeft de uitlaat juist tegendruk door de gassen die terug komen.
 
sr-rodetop-race said:
misschien dom noob gelul mja

maar wat nou als je voorbocht inkort maakt?komt er dan meer onverbrand mengsel terug voordat de zuiger de uitlaatpoort sluit en kan dat invloed hebben op het koppel?ik hoor ook verhalen van mensen die hun uitlaat inkorten/verlengen(1 van de 2) om een hoger toptoerental te bereiken .
heeft dat prestatie winst en is dat rendabel om daar aan te beginnen?

korte uitlaten zijn voor hogere toerentallen.
 
Hmm...als je het verkeerd wilt leren zou ik goed naar Bart luisteren.
Hij beweert nl. dat een zuiger maar een stand heeft. Bovenin de cilinder :rolleyes:
TDP en BDP??? Geen touw aan vast te knopen.
Verder is het onderdruk verhaal ook rammelend als de pest. Lees dit topic nog eens door zou ik zeggen.
 
Runner1987 said:
Hmm...als je het verkeerd wilt leren zou ik goed naar Bart luisteren.
Hij beweert nl. dat een zuiger maar een stand heeft. Bovenin de cilinder :rolleyes:
TDP en BDP??? Geen touw aan vast te knopen.
Verder is het onderdruk verhaal ook rammelend als de pest. Lees dit topic nog eens door zou ik zeggen.

ik bedoel gewoon het bovenste dode punt en het onderste.
de uitlaat heeft een zuigende werking naarmate de zuger naar beneden gaat vanaf het bovenste dode punt tot opening spoelers, daarna geeft ie juist tegendruk n voegt extra mengsel toe;)
 
Bart Hoedemaker said:
ik bedoel gewoon het bovenste dode punt en het onderste.
de uitlaat heeft een zuigende werking naarmate de zuger naar beneden gaat vanaf het bovenste dode punt tot opening spoelers, daarna geeft ie juist tegendruk n voegt extra mengsel toe;)

Dude,

TDC = Top death center
BDC = Bottom death center

Nederlands: Bovenste Dooie Punt = BDP
Onderste Dooie Punt = ODP

En met die n00b redeneringen van jouw komen we in dit topic natuurlijk niet ver, leer iets over 2 takt voor je hier gaat replien. En geen offense, maar voglens mij heb je totaal geen benul waar je over praat. :)
 
Bart Hoedemaker said:
ik bedoel gewoon het bovenste dode punt en het onderste.
de uitlaat heeft een zuigende werking naarmate de zuger naar beneden gaat vanaf het bovenste dode punt tot opening spoelers, daarna geeft ie juist tegendruk n voegt extra mengsel toe;)

ook na de opening van de spoelers zuigt die uitlaatnog wel ff hoor ;) ...
 
sr-rodetop-race said:
maar wat nou als je voorbocht inkort maakt?
als jeje beginbocht inkort, krijg je minder koppel maar wel meer snelheid. Laat voor de gein is een blokje draaien van 1-1,5cm en stop dat tussen je cil en je flens. Daardoor wordt je koppel hoger. (lees dus koppel en geen PK)
 
Back
Top