Cihad's Extreme Evo SR -RsB Tuned-

BurN

Well-Known Member
Ik post dit hier voor Cihad een kameraad van mij, de opbouw zal echter bij mij gebeuren.

Het begon ongeveer anderhalf jaar geleden met de aankoop van een Sr Max biaggi, LC.

Deze bouwde cihad om naar een SR met een nieuw kappensetje erop, nml de groene peace en love uitvoering.

Jammergenoeg hebben we geen pics van de scoot hoe die in die staat was, zag er iig netjes uit. Motorische heeft die toenertijd door mij licht laten aanpakken.
Zijn setup was toen:

Polini Corsa 47mm - RsB tuned
Carters RsB tuned
17.5mm dellorto
Samba Racing 70 uitlaat
Polini dipcontrol

Dit liep wel redelijk... totdat de corsa naaide, naar aanleiding van een kapot geknalt naaldlager, Setup werdt daarna iets aangepast, cilinder werdt vervangen door een Airsail T6 70, en carters werden getuned op Airsail T6.

Setup toen:

Airsail t6 - RsB tuned
Carters RsB tuned
Power One P10 as
Hebo R2 Uitlaat (cihad)
Hpi 2000
Malossi Mhr 2000 Vario
28 keihin PWK

Dat ging als een malle, maar het ging Cihad nog niet snel genoeg, dus is de SR nu omgedompeld tot een projectscooter.

We stripten het ding en gingen ff met de tol aan de gang (let niet op de stof haha) :

attachment.php

FF met de slijptol erlangs:
attachment.php

Ding is daar nog super vies... inmiddels is het frame schoongemaakt + gespoten.

De kappen zijn wel al aan begonnen om die te modden, Kontje wordt erg strak en smal wat hopelijk een mooi effect gaat geven.
Voorkap modden we met booskijkers, en ws met een K.I.T.T looplamp balkje :p

Hier wat pics van de kappen:
alles bij elkaar:
attachment.php

Kontje grof in de poly:
attachment.php

attachment.php

Kappen worden dus Metallic Groen, Peace and Love style, en binnenkappen en velgen e.d. worden parelmoer Geel

Ook zijn er al wat kleine dingetjes aangeschaft, zoals een stuurtje en een blauw waterpomphuis:

attachment.php

attachment.php

Het Airsail blokje voldeet niet meer volgens cihad, en Ten deed toevallig ze blok weg, Hier pics van het nieuwe blokje:

attachment.php

attachment.php

attachment.php

En de cil:
voorpaginaRsB_large.jpg

Setup is nu dus:
Evo type 2 - RsB / IS tuned , Met pasgedraaide manston 2 binnenkop.
Carters DD RsB tuned
Doppler asje
Hpi 2000
Yasuni C21 (sander)
VL 14 - Wigje - Malossi recht - 28 Taiwan Keihin - E14 filter
Malossi MHR vario
Std Poulies
13/44 vertanding, secundair std

We hopen jullie de rest vd opbouw van deze sr verder te kunnen laten zien, updates zullen vlug volgen...

Grtz, Cihad en Sander

Update 2

We hebben het frame maar is gefatsoeneert, en ff een zwart laklaagje gegeven:

attachment.php

attachment.php

Het blokje verzien van een wigje + pia spruitje - VL14 vervangen door std membraan:

attachment.php

Taiwan PWK, venturi netjes van gemaakt + geschuurt, moet nog gepolijst worden, er komt ws ook nog een 74mm kelk op.

Ontwerp voor voorkap gemaakt, booskijkertjes erin, zitten nog wat scheef, maar is het 1ste ontwerp... we maken er nog meer :

attachment.php

Dit weekend, subje omlassen + velgen spuiten - zondag hopelijk weer een update. Oiii

Update 3

Subje is omgelast en gemonteerd:

attachment.php

Rustig aan gaan we weer verder met opbouwen, ik heb nogsteeds veel last van stof :P haha maar ieder onderdeeltje wat op de scooter zit wordt gefatsoeneerd, en daarna pas gemonteerd.

attachment.php

Zoals je ziet ontbreekt de voorvork, deze ben ik aan het reviseren, en een deel aan het polijsten.

attachment.php

De c21 van mij zit gemonteerd onder het blokje - koelingsgebeuren e.d. nog aansluiten dan kunnen we weer genieten van het felle geluid van dit evo blokje.

Tot horens
Ciao

Update 4

We hebben de test voorkap, meegespoten in geel - en op een srww gehangen! dit is dus de 1ste versie!,

Laat allemaal aub weten of jullie dit een vet ontwerpje vinden. Bij cihad plaatsen we dan ook die "oogjes" achter de voorkap.

attachment.php

* Bow * -:-

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Jesse@BlueSR said:
Ziet er tof uit maar krijg je die achterkap er nog fatsoenlijk op zo?

dit moet gewoon kunnen, enige wat er in de weg zit is de achterveer maar ik neem aan dat ze er nog een stuk uitfrezen hiervoor ;)

leuke sr dudes...ook netjes gedaan die achterkap...kheb nog een sr achterkap ligge..kun je op oefene ofzoo ;) er een gp kontje van make ofzoo :P

Ruben_09 said:
Heeft hij iets met stof ofzo :P. Tof om nog een oude SR te zien!!! :)

Gezien et frame e.d. is et geen oud model SR meer dènks ;)
Of zie ik dit verkeerd :rolleyes:

Wel tov dinkje trouwens! ook geen fototje meer van kappen er op en zo?

Suc6 iig ;)

Greetz

@ marcel, hehe ja goed gezien, erg leuk bewerkte evo al zeg ik het zelf, ding is al redelijk lange tijd af. zal zo ff pic posten ervan die staat ook @ me site.

@ superdanny, nee kijk naar de foto waar alle kappen bij elkaar liggen, heb dus klopvast pvc gebruikt.

@ isimo491, hoeft niet hoor kappen zat ;), achterkap is btw nog niet af er wordt idd een racekontje op gefixt.

@ jesse, kap past nadat we het halve frame hebben weggeslepen :P, en de tank hebben verwijderd, past niet fatsoenlijk dus... maar net.

Denk dat ik morgen maaris ga updaten... eerst een hoop spul de deur uit doen... hehe

Wordt vervolgt....... -:-

Back