Pronk said:Op lage toeren zal hij sputteren ja, maar als jij je overbrenging goed in orde hebt, en je koppeling desnoods bij een wat hoger toerental laat aangrijpen, denk ik dat je het gepruttel gedeelte wel kan overbruggen, of in ieder geval minimaliseren. En het is sowiezo vet om het op een scooter te bouwen
melf #50 said:roterende inlaat heeft gewoon het voordeel van een perfecte openings en sluitingstijd.
melf #50 said:een membraan heeft ook een bepaalde open en sluit tijd hoor..
Aerox-Evo70 said:als je druk op je carter zet zonder roterende inlaat wil je zuiger niet meer naar beneden
Aerox-Evo70 said:als je druk op je carter zet zonder roterende inlaat wil je zuiger niet meer naar beneden
Xander said:Big B Nrg: Jij was toch bezig met een roterend inlaat systeem? (2 jaar terug)
Big B NRG said:Ja, ik ben/was bezig met dat idee, alleen ben ik er toen mee gestopt, met verder ontwikkelen, vanwege geldgebrek/tijd/zin. Ik wilde toen de tijd erg graag weer een keertje rijden.
Ook kwam ik niet helemaal uit met tekeningen met de aandrijving van de schijf en de bevestingspunten voor de platen. Al met al paste het net niet op de manier waarop ik het wilde maken, zonder verdere grote aanpassingen aan me blok.
Big B NRG said:Ik denk dat het geen pk's gaat schelen.
rs-ruud said:met een zogenaamde glijbaan doet meer dan de flow veranderen, ook het doorstroom oppervlak bijvoorbeeld. Volume op het pad van het mengsel scheelt ook weer met de druk die het mengsel vormt bij de spoelers, de hoeveelheid mengsel etc. Daarom zie je vaak dat die spoelkanalen in die carters dus dieper worden ingefreest dan nodig is voor de flow. Als je er vanuit gaat dat het membraan en spruitstuk ongeveer maat 1 op 1 moeten hebben met de carb lijkt het me ideaal als de rest van de weg door het carter dat ook is.