RobinV said:Wordt het mengsel nou echt gelijk de poorten ingezogen ofzo :?
Het lijk mij juist dat er een circulatie is rond de krukas, kijk naar de stand van de carb bij van schie. En dat het slecht werkt, kun je nooit zeggen.
Pronk said:Waarom juist bovenin? Of juist onderin? Onderbouw dat eens a.u.b. Want imo, als de flow verbeterd, en je hebt meer power, heb je zowel meer pk onderin als bovenin. Er is met een variomaat nauwelijks een onderin en/of bovenin, dus je gaat mij niet vertellen dat je betere autowheely's krijgt als je het traject naar je boostpoorten tuned
RobinV said:...En dat het slecht werkt, kun je nooit zeggen.
Ruben said:Ik vind dat allemaal te ver gezocht... denk dat je wel een conclusie kan trekken aan wat beter en minder goed is. Maar das mijn mening
A-Bizar said:dat het perfect werkt ook niet
Ik zie veel mensen carters tunen en hoor ze dan zeggen " ik ga binnekort even kijken of het gek brand op de bank ".
Tof! maar je hebt er niks aan.
Ik scoor 20.3 "onafgesteld" met mol zijn dpr. Geblokkeerd was te zien dat het goed mogelijk is de 21 te passeren.
Nou kan je zeggen " dries , je carter is goed gek getuned want je scoord 21.1... maar misschien had ik wel 21.3 gescoord bij een ander soort tuning.
Zelfs als je eerst je carter op de 1ne manier tuned , je daarna alles uit elkaar sloopt en anders tuned , je weer gaat testen... zelfs dan is het moeilijk te vergelijken.
Als je een blok uit elkaar haald , er niks aan doet/veranderd... dan kan je zo wat 10des verloren zijn ( of erbij ).
JasperdB said:en daarbij komt ook nog es dat je echt niet elke dag dezelfde score neerzet.... dus stel je scoort de ene dag 21 pk met een carter ''vet'' getuned en de andere keer dat je gaat testen met een ''minder vet'' getuned carter, die dag kunnen de weersomstandigheden weer compleet anders zijn, en heb je er alsnog geen ene hol aangehad.
Pronk said:lagers die weer in moeten lopen,
Joël said:WTF??? Rij jij met gijlagers dan? :X
Ontopic:
Iets als een uitlaatje of een carbje is redelijk makkelijk te testen, bij een carter gaat dat gewoon niet op alleen al vanwege het tijdsbestek en de hoeveelheid handelingen die nodig zijn.
Wel kun je natuurlijk met ophoogplaten of vulmiddel een stuk makkelijker kijken hoe de vermogenscurve wordt beinvloed, die ervaring kun je dan weer meenemen als je het carter opnieuw onder de frees legt.
Ruben said:Misschien is het al een keer getest. Maar is het niet handig om een soort stof bij je benzine in te doen (wat natuurlijk ook verband en niet iets beschadigd) om ze de route te zien van het mengsel.
rs-ruud said:kan je niet imiteren met een flowbank denk ik...