This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Het is zelfs zo dat je uitlaat bij hoge toeren het mengsel uit je carter "zuigt", dat wil dus zeggen dat je uitlaatpuls sterker is dat de drukpuls van je carter.

Daarom heeft hoge carterdruk bij hoogtoerige machines weinig nut, en zou je eerder een slechtere vulling krijgen door te weinig cartervolume.

Ik heb wel eens gehoord dat het carter van een Aprilla GP RS125 MEER cartervolume heeft dan een std RS125, dus trek je conclusie

@ Rs-ruud: Waarom denk je dat je uitlaat tot het rechte midden-gedeelte de vorm heeft van een soort trompet
 

ik vind het gewoon leuk om er wat van op te steken (k)
 
Hier wat foto's van mijn carter waar ik begonnen ben met hakken.
Is het begin en moet nog afwerken en de hele mikmak

 
Joost@aerox said:
of zou het een oude (std) krukas zijn die er even inzit om te kijken hoe de flow is? :+
ja dat denk ik owk maar dan nog. je stampt die krukas er toch pas in als het gedeeltelijk klaar is met vijlen maargoed. elke nederlander zijn gebrek




:*
 
Joost@aerox said:
Het is opzich vrij normaal om tussentijds even te kijken hoe het zit, hij hoeft er ook niet perse met lagers in?
Ok, jij wint. jij ownt me zoiezo ik ken nog niet zo heel veel van scooters en zeker niet van het tunen van carters enzo. :*
 
Ik bedoel t niet om te ownen hoor
maar de meesten hebben wel een std asje liggen, en ook zonder lagers kan je goed zien hoe t allemaal zit enzo
 
T is idd een oude gare standaard krukas. Zodat ik kon kijken of het een beetje goed ging met wat ik aan het doen was.
Mja t zou me ook geen donder boeien als t een goede was als ik mn bui heb

Zaag ook voor t gemak cilinder door midden om te kijken hoe dat eruit ziet
 
Aerox-Evo70 said:
ben benieuwd

heb niet zoveel verstand van spanningen etc, maar blijft het lagerhuis zo heel ?

Het lager is omgeven van een massieve ring aluminium, dat kan geen kant op hoor. Ook al zou je tot bijna aan het lager frezen zou het nog niet stuk gaan.
 
Volgens mij is dat een oud carter wat ik een tijd terug heb gedaan. Lekker ingezoomed en met flits, om een mooi realisitsch beeld te geven......
Het defcon op de onderste foto zit er overigens in omdat het carter enorm veel en vrij grote luchtbellen in het alu had.
 
Ik vind het carter wel prima hoor :? , het hoeft niet zo strak te zijn dat je met een microscoop nog geen oneffenheid kan zien.

Verder is het niet echt eerlijk om een foto te nemen met zo'n flits erop, dat versterkt het verschil in materiaal en vergroot de putjes.
 
Omg, dat is echt een lame antwoord. Ook al heb ik er geen flits op de camera dan nog zie je putjes.


//edit// Dan maak ik wel een foto zonder flits Maar goed dit is dus een goed getunde carter ?
 
Maarja , wat wil je horen dan ? dat die putjes zoveel invloed hebben dat je het zou merken ? Of dat Joost beter had moeten schuren ? .

(golfbal effect ? :X)
 
Status
Not open for further replies.