Carter tuning

Status
Not open for further replies.
Ik vind het wel leuk wat je met je carter hebt gedaan quicksilver85

Ik ben zeker benieuwt wat het gaat doen, net wat joost zegt spoelpoort aansluiting zou iets beter kunnen. de methode van jeroen is zowiezo goed!

Verder hoop ik dat je binnenkort een grafiekje voor ons kunt posten, ik ben namelijk erg benieuwt :)

Het carter moet naar mijn mening gewoon zo strak mogelijk zijn.

Hier wat pics van een cartertje die ik een tijdje geleden heb gedaan - Evo 70ac mina.
 

Attachments

  • IMG_0064.jpg
    IMG_0064.jpg
    173.1 KB · Views: 626
  • IMG_0067.jpg
    IMG_0067.jpg
    121.5 KB · Views: 692
  • IMG_0068.jpg
    IMG_0068.jpg
    101.9 KB · Views: 595
Thanks Burn. De krukas schiet al op. Marco heeft hem ergens anders besteld want dat gaat sneller dus hopelijk eind volgende week of die week daarna krukasje binnen. Nu nog ff ietsjes bijwerken en kijken wat het doet.
 
eerste keer dat ik het doe joost :D. never mind. Gewoon beetje leuke dingen erin bouwen. Wil zelf wat leuke ideeen erin verwerken en er iets van leren. Afstellen en monteren hek allemaal wel gezien. Klein stapje verder dus. Of het het goede stapje is zullen we nog wel zien.
 
ik had 5 tussenuren op school, dan ga je maa weer doelloos na denken en hele discussies op touw probere te zetten :p , als een blk gebouwt is voor 50 cc bij pakweg 8000 toeren, en je zet er een 70 cc op die er 14000 draait, is het dan niet erg logisch dat je de carter inhoud vergroot? Als je dat niet doet lijkt me in verhouding dat de druk veel hoger word, of zie ik dat alweer helemaal verkeert?
 
Ooh nee joost was niet beledigd of zo :d. Internet kan soms zo emotioneel zijn.... +pippi+ :D . Vind het tof dat je me tips geeft joh, echt waar. Maar ja dit is eerste keer dak carter tune dus optimaal manier v meten en passen etc wist ik niet en hoe jeroen het had uitgelegd is het duidelijk. Dus ga het op die manier afwerken. Volgende week kunnen we aan de slag met bouwen v blokje kben benieuwd.
 
Is dat zo? Als jij een goede uitlaat heb dan heb je niet zoveel druk nodig omdat de uitlaat dan een goede zuigende werking heeft
 
of geeft de uitlaat alleen een tegenpuls.. waarom zou die zuigen? Lijkt me nog steeds logischer dat de cilinder met brandstof gevuld word door de werking van de carterdruk...
 
rs-ruud said:
of geeft de uitlaat alleen een tegenpuls.. waarom zou die zuigen? Lijkt me nog steeds logischer dat de cilinder met brandstof gevuld word door de werking van de carterdruk...

Dat is theorie van een paar decennia geleden...
 
Wrom denk je dat er zoveel vermogen is gewoon de laatste tijd oa door het toepassen van goede/berekende uitlaten?
 
En doe dat 13.000 x zo snel en je heb een bijne continu stroom
Waarom denkt iedereen toch steeds in slowmotion =/
 
omdat het zoveel sneller gaat zegt dat dan gelijk dat het continu gaat? tuurlijk alle lucht pulsen en alles gan sneller, maar waarom zou het principe veranderen?

verklaar anders volgende probleem: bij continu e stroom zou dus het membraan open moeten blijven staan ipv open en dicht gaan, hoe krijg je dan je carter op druk = vraag 1 , en aan die vraag gekoppeld, waarom gooit ie zijn uitlaatgassen weg door de uitlaatpoort en dan niet door alle spoelers ? , boeit voor de lucht niet welk poortje hij neemt hoor...

/ als er een antwoord is moet de uitlaat dus wel degelijk kunnen zuigen
 
Ben je nou dom of gedraag je je zo?

Wat gaat er als 1e open na de ontbranding? GOEDZO de uitlaatpoort.
Waar gaan de uitlaat gassen dan ook heen ? GOEDZO de uitlaat in.
Wat gaat de uitlaat doen? JUIST zuigen door de expansie die erin zit.
De spoelers gaan open en de uitlaat is aan het zuigen , wat gebeurt er? JAA er wordt mengsel de cilinder in gezogen.
Waar komt het mengsel vandaan? Nee alweer goed , het carter én de carb.
Conclusie het membraan gaat zweven en staat dus deels open.
 
rs-ruud said:
of geeft de uitlaat alleen een tegenpuls.. waarom zou die zuigen? Lijkt me nog steeds logischer dat de cilinder met brandstof gevuld word door de werking van de carterdruk...

het klopt dat de brandstof door de carterdruk die kant op wordt gepushed ,maar een expansie uitlaat versterkt dit..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top