nee, weg moet het sowieso
de krukaskamers en cilindervlak etc nieuw maken, om een gericht membraan mogelijk te maken. Door hier later een blok aluminium op te laten lassen en alles opnieuw uit te frezen hoef ik nergens defcon oid te gebruiken, en heb ik nooit last van kromtrekken van lagervlakken etc. En een carter set die perfect symmetrisch is ten opzichte van elkaar.
waarom is het niet mogelijk om het membraan breder dan de krukas te maken? Ruimte hiervoor is zo te maken straks. Het carter zal dan een paar mm meelopen met de ronding van de krukas.
Ga je een 2 tussenstukken frezen en die ertussen lassen??
Ik heb trouwens alle x,y coordinaten op 2 duizensten naukeurig in een meetrapport. Dat zijn de coordinaten van:
- ophanging veer
- ophanging blok
- krukas
- primaire as
- sec. as
- achter as (0 punt)
Mag je wel tegen vergoeding van 20 euro kopen...
Ook lekker met een meetmachine beziggeweest ?
Ik heb er ook wel eens een middagpauze aan gewaagd:
Yepz, mitutoyo meetmachine rulez. 9||6
En hiermee kan je dan precies de maten van een werkstuk opmeten om hem vervolgens na te frezen (kopieren)?
Dat is een 3D meetmachine van Mitutoyo. Het werkt eigenlijk als een 5-assige cnc portaalfreesbank met een 3d-taster erin. Alleen dan naukeuriger, het 'bed' is van 30cm dik marmer, alle assen hebben een luchtgeleiding en de ruimte wordt dmv airco en kachel op 20 graden gehouden.
Je kan er op 2-3 duizendsten naukeurig mee meten, leuk speelgoed dus
Vergeet voor zo'n nauwkeurig meting de trillingsvrije vloer niet
ruud leuk bezich met dat am6 carter netjes gefreesd maar het losse hand werk ziet er nou niet bepaald vraai uit .. en die losse plaatjes die je hebt gedraaid en er in hebt geschoefd vind ik ook niet eg je van het ... had het netjes gelast/laten lassen !
wel leuk trouwens dat 2e carter waar je gerichte inlaat op wil zetten
Lul toch niet man....
Edit: ik denk dat hij midden in de woestijn staan, min 150 km bij bewegende delen vandaan...:X