Carter tuning #2

Carterdruk/volume zie je ook in vermogen..

Uit je carter kan je nog best wel veel halen, daar zul je van opkijken.
Je carter stralen is genoeg, schuren hoeft niet, dan soort dingen merk je allemaal niet. Alleen meer moeite voor niks meer.

ik schuur de carters ook glad voor ik ze straal. gewoon om zeker te weten dat oneffenheden eruit zijn :) en vaak zitten er aardig oneffenheden in. dan kan ik het wel stralen dan ziet het er super strak uit voor de klant maar is het niet.
dus zeker geen moeite voor niks.
 
ik schuur de carters ook glad voor ik ze straal. gewoon om zeker te weten dat oneffenheden eruit zijn :) en vaak zitten er aardig oneffenheden in. dan kan ik het wel stralen dan ziet het er super strak uit voor de klant maar is het niet.
dus zeker geen moeite voor niks.
Ik mis het punt waarin je gaat vertellen watvoor vermogen je ermee wint... Zolang het geen maanlandschap is ga je imo echt geen meetbare verschillen vinden.

Heel die fotoreportage over dat Morini blok is wat mij betreft ook te nutteloos voor woorden.
 
ik schuur de carters ook glad voor ik ze straal. gewoon om zeker te weten dat oneffenheden eruit zijn :) en vaak zitten er aardig oneffenheden in. dan kan ik het wel stralen dan ziet het er super strak uit voor de klant maar is het niet.
dus zeker geen moeite voor niks.

Ik werk het af met een porseleinsteentje, dat is glad zat, daarna stralen, ziet er super uit.
 
Overigens je kon die lagerpassing ook best (parel)stralen hoor.

Het lijkt mij niet echt verstandig om een lagerpassing te stralen .. Als door middel van uitzetting van het alumuminium bereikt kan worden dat er een lager in de lagerpassing gelegd kan worden dan wilt dat zeggen dat je aan een dusdanige maat zit dat je daar geen materiaal weg wilt halen. Het is een passing die precies aan de maat zit.. Je haalt niet veel materiaal weg door de oppervlakte te stralen maar die 100ste dat je weghaald kan invloed hebben op het ''klemvermogen'' van de passing. Helemaal als de passing al iets uitgesleten is. Uiteraard heeft de manier van stralen invloed (snel er langsheen en oppervlakkig of de straal vol op de oppervlakte richten)

Ik zeg niet dat het niet gemonteerd kan worden op die manier maar ik ben er persoonlijk geen fan van om de schaal mee te stralen. Zie jij enige voordelen in het stralen van dat deel van het carter?
 
Het lijkt mij niet echt verstandig om een lagerpassing te stralen .. Als door middel van uitzetting van het alumuminium bereikt kan worden dat er een lager in de lagerpassing gelegd kan worden dan wilt dat zeggen dat je aan een dusdanige maat zit dat je daar geen materiaal weg wilt halen. Het is een passing die precies aan de maat zit.. Je haalt niet veel materiaal weg door de oppervlakte te stralen maar die 100ste dat je weghaald kan invloed hebben op het ''klemvermogen'' van de passing. Helemaal als de passing al iets uitgesleten is. Uiteraard heeft de manier van stralen invloed (snel er langsheen en oppervlakkig of de straal vol op de oppervlakte richten)

Ik zeg niet dat het niet gemonteerd kan worden op die manier maar ik ben er persoonlijk geen fan van om de schaal mee te stralen. Zie jij enige voordelen in het stralen van dat deel van het carter?


:Z

Teneerste, als je carter uitgelubberde lagerpassingen heeft, weggooien en nieuw kopen. Ik straal al jaren pasvlakken en lagerschalen mee en het gaat al jaren goed.

Je moet carters niet met kiezels stralen, maar gewoon met fijn zand of glas.
Dit carter tuning topic begint steeds in niveau te zakken vind ik.

Iedereen doet toch wat anders en iedereen heeft er toch een andere visie op. Lekker doen wat jij denkt dat goed is en niet zo zeuren over de kleine details zoals een fijn geschuurd carter, een extra fijn geschuurd carter of tot een korrel 5000 gepolijst carter.

De enige reden die ik kan bedenken om een carter te schuren is omdat het er misschien netter uit ziet.
 
Ik mis het punt waarin je gaat vertellen watvoor vermogen je ermee wint... Zolang het geen maanlandschap is ga je imo echt geen meetbare verschillen vinden.

Heel die fotoreportage over dat Morini blok is wat mij betreft ook te nutteloos voor woorden.

Dit is het echt een loze reactie :|.

@ Boelie035: Het kan wel maar ben zelf ook geen fan van lagerschaal stralen.

@ Big B NRG: Als een proffesional team voor heel veel geld gaat testen hoe je de beste ''flow'' krijgt in een carter en ondekt dat het schuren van de carter wel nut heeft blijf je dan nogsteeds bij je mening????
 
Dit is het echt een loze reactie :|.

@ Boelie035: Het kan wel maar ben zelf ook geen fan van lagerschaal stralen.

@ Big B NRG: Als een proffesional team voor heel veel geld gaat testen hoe je de beste ''flow'' krijgt in een carter en ondekt dat het schuren van de carter wel nut heeft blijf je dan nogsteeds bij je mening????

Ja, want het schuren van carters is kut werk :P
En je wint er geen sprint op, als het scheelt, merk je dat alleen op de testbank.

Ik geloof niet dat je er meer dan .1 pk bij haalt. Misschien in het meest optimitscche geval .2 pk. Maar die pk;s kan je ook ergens anders vandaan halen, of je gaat ff naar de WC voordat je sprint.
 
als je al die 0.1 tjes bij elkaar zet krijg je wel een merkbaar hoger vermogen...
aangezien we al op aardig hoge vermogens zitten gaat het juist nu om die laatste paar tienden.

al denk ik idd ook niet dat het een tiende scheelt hoor:P
 
Het gaat bij 2 tact altijd nog om de combinatie van alles. Het kan zo zijn dat als je 0,3 pk meer scoort met een gepolijst carter met een 19mm, en als je er bijvoorbeeld een 28mm op gooit dat een grof carter weer beter is. Bij 2 tact kan je niet zeggen A is beter, en B is kut.
 
als je al die 0.1 tjes bij elkaar zet krijg je wel een merkbaar hoger vermogen...
aangezien we al op aardig hoge vermogens zitten gaat het juist nu om die laatste paar tienden.

al denk ik idd ook niet dat het een tiende scheelt hoor:P

Ja dat snap ik dat heleboel tiendes 1 pk maken, maar dan stel ik liever me carb. helemaal goed af (naalden, sproeiers, kelkjes etc), dan dat ik een carter ga zitten schuren:P
 
Ik ben bezig met 2 zip blokken om de lagers en waterpompen te vernieuwen, 1 van de 2 blokken is stage-3 koopmans tuned. Zelf vind ik het er niet uitzien maargoed, wat is jullie mening van het zo ver doortrekken van de inlaat naar de spoelers dat zelfts het tapgat van de tapenden open is?


http://i18.tinypic.com/4udlvo4.jpg
 
Een beetje beunhazen style dat cartersetje. (mijn mening dan)
Er is wel erg grof met de frees doorheen gegaan , door de punten waar die draadstang hoort te zitte is gewoon doorheen gefreest.

ps wat ik niet geloof is dat koopmans dat carter gedaan heeft.
 
staat er nergens een initiaal oid in?
dat wil nog wel eens uitkomst geven! ;)

maar dat lijkt me zo op het oog ook geen koopmans carter.
ik heb ooit een koopmans carter gehad, en dat was een stuk netter.
 
Freeswerk is ook lastig te beoordelen zo op een foto. Ik vind het er opzich nog niet eens zo heel slecht uit zien! Ik heb zelf ook 1 keer een carter laten klaarmaken bij koopmans, en daar was ook door gefreesd top op de tapeinden. Gewoon het tapeind er iets minder ver indraaien met locitite, en dan het gat eventuueel opvullen met defcon oid.
 
Op de foto ziet het er inderdaad wat gruwelijker uit dan dat het is, het carter is weldegelijk door koopmans gedaan.
Setje komt bij een maat van me vandaan die zijn cil+carters daar heeft laten doen door koopmans.

Hier ziet er wel redelijk netjes uit maar het grove freeswerk en de tapgaten die open zijn vielen mij nogal op. De tapgaten zo lijken me niet echt bevorderlijk vor de prestaties snap eerlijk gezegt ook niet waarom het zover doorgetrokken is.
 
Ik durf ook wel met 100% zekerheid te zeggen dat het een Koopmans carter is, mijn blok heeft er ook altijd ongeveer zo uitgezien. Het opvullen van de tapeind gaten leverde op de bank verder geen winst/verlies op het ziet er alleen netter uit. Vandaar dat dit niet opgevult is. Het is meerdere malen getest met verschillende setups. De afwerking van dit blok ziet er wel minder uit dan wat ik gewend was van Fred, maar hij heeft wel altijd al een "grove" stijl gehad zegmaar :p

Ivm het doortrekken, post eens een foto met de cilinder erop.
 
Back
Top