Carter tuning #2

Wat is dat nou weer voor onzin als je het kan fixen op een manier die je misschien 6 euro kost? Ik weet niet of jij kapitalist bent...maar hier is een feitje : Niet iedereen is dat....
 
tegenwoordig kost een std carter bijna niks. als je een compleet lege hebt ben je 50 euro ofzo kwijt.

niet iets om op te bezuinigen denk ik.
 
maar jij heb overal coment op he VST dat zijn we al wel gewend;)

nou ik zal je zeggen. je hebt opzich gelijk :D maar de meesten vatten alles op als commentaar mischien kom ik arrogant over maar ik zou niet zeggen dat het goed zit om lief gevonden te worden terwijl het imo niet goed is. iets wat veel mensen niet snappen en liever elkaars kontjes schoon kussen.

maar ik heb wat jij nu hebt gedaan ook 2 keer gedaan. et was ellende.
je kan het nooit super strak over laten lopen ondat de devcon dan onder spanning komt te staan met aandraaien van de cil waardoor die troep weer loskomt enz (nu gaan er mensen zeggen niet goed gedaan) . maar ik ben zoiezo al tegen het gebruik van devcon in een carter.

ik had het carter gewoon verkocht als een manston carter of met iemand geruilt tegen een std carter. kan een hoop ellende schelen en kan je het carter presies maken zoals je het wilt zonder dat plak spul.
 
tegenwoordig kost een std carter bijna niks. als je een compleet lege hebt ben je 50 euro ofzo kwijt.

niet iets om op te bezuinigen denk ik.

niet iets om op te bezuinigen.....? En dan vervolgens wel een 2e hands carter kopen waarvan je niet weet wat er allemaal mee is gebeurt?? Ik ga er vanuit dat je het over een 2e hands carter hebt, want een nieuwe heb je niet voor 50e. Dus spreek je jezelf nu tegen, of lijkt dat maar zo? Een nieuwe carter kost ongeveer 200 euro...het verschil tussen 6 euro vloeibaar metaal en een nieuwe carter is dus al een heel stukje groter.

Je houdt niet van devcon in het carter? Vertel me eens wat er mis mee is dan? Ik heb het in diverse carters gegoten...en ken zelf een goede tuner die het in misschien wel meer dan 100 carters heeft gegooid. Ik heb het nog nooit mis zien gaan, of gehoord dat het is losgelaten oid. Als je het goed gebruikt is het prima spul, en als je geen geldboom in je achteruin hebt staan, of een rijke oom hebt ofzo, dan is vloeibaar metaal in dit geval een prima oplossing lijkt me zo...:)
 
niet iets om op te bezuinigen.....? En dan vervolgens wel een 2e hands carter kopen waarvan je niet weet wat er allemaal mee is gebeurt?? Ik ga er vanuit dat je het over een 2e hands carter hebt, want een nieuwe heb je niet voor 50e. Dus spreek je jezelf nu tegen, of lijkt dat maar zo? Een nieuwe carter kost ongeveer 200 euro...het verschil tussen 6 euro vloeibaar metaal en een nieuwe carter is dus al een heel stukje groter.

Je houdt niet van devcon in het carter? Vertel me eens wat er mis mee is dan? Ik heb het in diverse carters gegoten...en ken zelf een goede tuner die het in misschien wel meer dan 100 carters heeft gegooid. Ik heb het nog nooit mis zien gaan, of gehoord dat het is losgelaten oid. Als je het goed gebruikt is het prima spul, en als je geen geldboom in je achteruin hebt staan, of een rijke oom hebt ofzo, dan is vloeibaar metaal in dit geval een prima oplossing lijkt me zo...:)

Hmmm, had ik dit 75minuten eerder gelezen, dan kon ik wel eens precies het zelfde gemeld hebben. ;)
 
oke ik snap VST zijn stampunt maar ik had het toch niet verkocht aangezien het behoorlijk kort dag was en dit een goed kope en een goeie oplossing was heb ik dit gedaan:D en je kunt met devcon wel alle kleine oneffe heden weg halen en dat gaat jou nooit 100 lukken of je moet een week gaan lopen schuren 8P

maar genoeg gezeurt over me carter het is belangerijker hij draaid:D
 
niet iets om op te bezuinigen.....? En dan vervolgens wel een 2e hands carter kopen waarvan je niet weet wat er allemaal mee is gebeurt?? Ik ga er vanuit dat je het over een 2e hands carter hebt, want een nieuwe heb je niet voor 50e. Dus spreek je jezelf nu tegen, of lijkt dat maar zo? Een nieuwe carter kost ongeveer 200 euro...het verschil tussen 6 euro vloeibaar metaal en een nieuwe carter is dus al een heel stukje groter.

Je houdt niet van devcon in het carter? Vertel me eens wat er mis mee is dan? Ik heb het in diverse carters gegoten...en ken zelf een goede tuner die het in misschien wel meer dan 100 carters heeft gegooid. Ik heb het nog nooit mis zien gaan, of gehoord dat het is losgelaten oid. Als je het goed gebruikt is het prima spul, en als je geen geldboom in je achteruin hebt staan, of een rijke oom hebt ofzo, dan is vloeibaar metaal in dit geval een prima oplossing lijkt me zo...:)


ik heb het over een 2e hands carter ja compleet leeg. kun je toch zo zien of het nog een goede is of niet??? dan gooi je er een parelstraalbeurtje van 30 euro tegenaan hebje een vers carter die je perfect kan aanpassen op een speed. het is anders als het ding bijv voor een stage 6 cyl gehakt is. dan kun je het carter nog wel gebruiken voor een speed. maar ik vind dit een enorme beunoplossing. kdenk datje het daar tog wel mee eens bent??

ik houd niet van devcon omdat het niet nodig is ik heb vroeger dat spul ookwel gebruikt maar vind het vooral voor klanten niks omdat 'als' het los laat ik het carter opnieuw moet doen verder kun je er best leuke dingen mee doen ja.
 
ik heb het over een 2e hands carter ja compleet leeg. kun je toch zo zien of het nog een goede is of niet??? dan gooi je er een parelstraalbeurtje van 30 euro tegenaan hebje een vers carter die je perfect kan aanpassen op een speed. het is anders als het ding bijv voor een stage 6 cyl gehakt is. dan kun je het carter nog wel gebruiken voor een speed. maar ik vind dit een enorme beunoplossing. kdenk datje het daar tog wel mee eens bent??

ik houd niet van devcon omdat het niet nodig is ik heb vroeger dat spul ookwel gebruikt maar vind het vooral voor klanten niks omdat 'als' het los laat ik het carter opnieuw moet doen verder kun je er best leuke dingen mee doen ja.

Bij de overweging om iets 2dehands te kopen vraag ik mijzelf altijd af:waarom wil de verkoper het kwijt? omdat het misschien wel krom is... En dat is nou net iets wat je soms met het blote oog niet ziet.
 
Of misschien horen de carterhelften niet bij elkaar, dan is de as weer niet goed gebalanceerd of sluiten de pasvlakken niet goed aan etc. Maargoed...zoals Dennis al aangaf, laten we het over tjoennennnn hebben :)
 
ik had nog een vraagje omtrend het nabewerken van me carters...Met nabewerken bedoel ik het zandstralen van de binnenkant ? Dus het ruwe een beetje vlakker en cleaner stralen.

Alvast bedankt !
Greetz FeleMele :7
 
ik had nog een vraagje omtrend het nabewerken van me carters...Met nabewerken bedoel ik het zandstralen van de binnenkant ? Dus het ruwe een beetje vlakker en cleaner stralen.

Alvast bedankt !
Greetz FeleMele :7


Wat is nu precies je vraag? :) Je kan de binnenkant uiteraard achteraf stralen, maar dit is in mijn ogen meer voor de optische tuning. Ik heb het ook altijd gedaan omdat je goed kan zien of er nog ergens oneffenheden inzitten als je de binnenkant straalt. Dan schuurde ik het weer op, dan straalde ik het weer, en dan totdat het er allemaal strak uitzag.

Maar ik moet ook zeggen dat ik dat tegenwoordig niet meer doe, veels teveel werk :) Ik schuur het nu gewoon allemaal glad, en dan vind ik het goed :)
 
Of misschien horen de carterhelften niet bij elkaar, dan is de as weer niet goed gebalanceerd of sluiten de pasvlakken niet goed aan etc. Maargoed...zoals Dennis al aangaf, laten we het over tjoennennnn hebben :)

carterhelften passen allemaal op elkaar , ze worden allemaal op de zelfde machine gemaakt..

de lagerpassingen worden zeer nauwkeurig erin gemaakt , en dat gebeurd als de carters uit elkaar zijn lijkt mij , dus dat kan niet te maken hebben met krukassen die er niet goed in zitten oid. de mallen van het gieten zijn ook gelijk , zit weinig verchil in gegoten stukken ..

de as is overigens in balans door de juiste toepassing van het juiste aantal gewicht op de juiste plek dus dat heeft alleen met de as zelf te maken. maar ik begrijp wat je bedoelt.

een gebruikt carter is imo mooier om klaar te maken dan 1 met defcon , ik ben niet fan van materialen toevoegen die anders zijn dat het hoofdmateriaal waarvan het carter gemaakt is , ik zou het zelf niet doen , ik heb verschillende soorten kneedbaar en vloeibaar metaal geprobeerd van goedkoop tot tig euro's voor 1 klein potje maar ik vind het niet geweldig.

ik pas zelf liever of een nieuw/gebruikt setje aan of ik pas de cilinder op de carters aan ,wat ook gewoon perfect werkt vaak.

maar wat ik me afvraag (mischien over heen gelezen) , maar waarom die 3 gaatjes :?
 
carterhelften passen allemaal op elkaar , ze worden allemaal op de zelfde machine gemaakt..


Weet niet of je ooit van je leven wel eens een piaggio blok in je handen hebt gehad dan??? Ik heb carters gezien waar de cilinder nieteens afsloot bij de voet omdat de carterhelften niet bij elkaar pasten, het ene carter lag gewoon 1 mm hoger dan het andere ofzo, ik heb carters gehad waar je de krukas nieteens spanningsvrij kreeg,omdat de krukas er gewoon schuin inlag. Of carters waar je het membraan niet kan monteren zonder dat je last hebt van valse lucht, en zo kan ik nog wel even doorgaan.Alle carterhelften passen inelkaar???? now way...
 
Weet niet of je ooit van je leven wel eens een piaggio blok in je handen hebt gehad dan??? Ik heb carters gezien waar de cilinder nieteens afsloot bij de voet omdat de carterhelften niet bij elkaar pasten, het ene carter lag gewoon 1 mm hoger dan het andere ofzo, ik heb carters gehad waar je de krukas nieteens spanningsvrij kreeg,omdat de krukas er gewoon schuin inlag. Of carters waar je het membraan niet kan monteren zonder dat je last hebt van valse lucht, en zo kan ik nog wel even doorgaan.Alle carterhelften passen inelkaar???? now way...

Ik denk dat melf het over minarelli carters heeft en die kunnen omwille van de constructie van de krukasdichtingen niet samen geboord worden dus ze moeten wel correct zijn. Persoonlijk vind ik toch dat mina op dit vlak beter is afgewerkt dan pia. :p
 
Ik denk dat melf het over minarelli carters heeft en die kunnen omwille van de constructie van de krukasdichtingen niet samen geboord worden dus ze moeten wel correct zijn. Persoonlijk vind ik toch dat mina op dit vlak beter is afgewerkt dan pia. :p

Ik denk dat melf gewoon wil stangen. Piaggio carters worden per setje nagekotterd en natuurlijk worden de 2 helften die het meest overheenkomen bijelkaar gestoken. In een productieproces zitten altijd afwijkingen. Overigens zit bij piaggio boven de booster een nummer op elk deel getikt.


Defcon gebruik ik persoonlijk ook liever niet. Echter als het echt moet/goed gemonteerd wordt is het wel een oplossing. Maar om je 'glijbaan' 'mooier' te maken zou ik het nooit gebruiken. Daarmee pak je echt geen winst.
 
Back
Top