zal even vertellen hoe me blok t doet. Sinds het begin heeft het blok het slecht gedaan, en werd van kwaad naar erger. Met een carter inlaat en ontsteking dat niemand heeft is dat even zoeken.. Na teveel biertijd te hebben ingelevert in de winter moest ik dat inhalen, dus heb vd zomer maar een paar avondjes uitgetrokken om problemen te zoeken en op te lossen. De ontsteking was mijn eerste gedachte, boven de 7000 toeren stotterde de motor als een gek, de instellingen gechecked, getest, verandert getest etc. Dit hielp allemaal niets, ik was bang dat de bobine stuk was, dus laten controleren maar was ook goed. Boel weer in elkaar, starten en de motor was weer best fel (stilstaand).
info, zoals te zien op dit plaatje heeft de ontsteking software 2 mappen, 2 grafiekjes dus die je kan programmeren, na een instelbare tijd word er automatisch geschakeld naar de 2e grafiek.
[IR]http://i38.tinypic.com/2qasa51.jpg[/IR]
En hier ging iets fout, de 2e map schakeld altijd in, maximaal na 250 seconde oid. Hier had ik de maximale tijd in ge programmeerd, omdat ik maar 1 grafiekje had ingevuld. Om de boel af te ronden heb ik de 2e grafiek ook WEER geprogrammeert, en de inschakeltijd op een paar seconde gezet. Hier liep de motor zomaar helemaal gaar mee, de inschakelduur lang gezet en de motor deed het weer goed (thans op het gas dan). Ik dolblij, want had iig 1 probleem gevonden, ik denk dat dit aan de software versie ligt, de goede versie doet het nl op geen 1 computer bij mij thuis. Het is nu dus mogelijk 250 seconde lang met de ontsteking te rijden voordat deze schakeld, dit moet later opgelost maar het is voor nu voldoende. Stilstaand was de motor wel fel op het gas, maar eenmaal rijden deed die toch weer bwoap constant, alle sproeiers geprobeert, maar zonder succes. Gezien het spruitstuk ook nog eens star was als probeersel heb ik dit ook maar verandert en net aan de ruimte kunnen vinden voor iets met een rubber. Helaas bleef t probleem hetzelfde. Inmiddels is het blokje nu nog vol stotters, maar met geleidelijk gasgeven naar volgas draait de motor nu wel constant 12000 + aan toeren. Met andere rollen zal dit ongetwijfeld beter en meer power zijn, maar zolang de carburatie niet goed is heeft dit nog weinig zin. Of het nu de carburateur is die het mengsel verpest, of de ruimte rond de membraankleppen weet ik nog niet. Ga er vanuit dat ik nu alleen nog inlaat problemen heb. Binnenkort eens andere naalden bestellen om daar mee te proberen, want het blok voelt verder lekker, en dit moet gewoon opgelost kunnen worden. Er is dus nog geen run gemaakt op de bank, alleen veel storing zoeken, dingen testen etc. Binnenkort op de testbank eens uitsluiten dat de ontsteking kuren geeft, en kijken hoe het blokje reageert op wat verschillende carburateur settings. Niks spannends dus, alleen een boel ellende