leuke reacties, ik hoop binnen niet al te lange tijd de cilinder iig in het carter kan schuiven, dan kan ik een goede pasvorm voor de uitlaat verzinnen, en voor een paar ontwerpjes de conussen laten snijden. Ik denk dat een normale minarelli uitlaat niet meer gaat passen, maar dat is even afwachten nog
juist die puch cilinders op een tomos liepen/lopen érg vaak vast.ik heb anders wel vaker cilinders andersom gedraaid gezien zonder problemen , ook cilinders die op een andere brommer horen , zoals een puch cilinder op een tomos , de 1 draait rechts , de ander links , dan zou dit dus ook problemen moeten geven
Ruud , is dat toevallig die "dure" Bidalot cilinder?
...~ Enige wat ik daarbij spannend vind is de ruimte carburateur achterwiel die ik nu op 3,5 mm heb (met sneldraaiende band (gokkie) en ook een beetje de hoek van de carburateur ( 35 graden vanaf horizontaal gemeten. Maar denk dat dat allemaal prima moet gaan.
De Kymco sprinter van Aad (ABT) had het probleem dat zijn achterband klem liep tegen de (Peugeot) cilinder vanaf +/- 80 km/h. Reken er dus wel op dat je band flink groeit op snelheid. Of 3,5 mm voldoende is? Ik hoop het voor je, maar sta niet raar te kijken als het te weinig is. Ben er eigenlijk beetje bang voor, Aad zijn tolerantie was niet veel meer volgens mij...
dat kwam omdat ie net te weinig pakkingen ertussen had, in principe komen de kleppen niet tegen de krukas.