carburator tunen?

49509.jpg


dit heb ik ervan gemaakt..... :)


opgeschuurd en gepolijst.....
 
kan een iemand zeggen wat hij prescies allemaal gebruikt hebt voor het polijsten van de inlaat van de carb?

dus wat voor tools :>

ik hoor het wel

Jeffrey


Ok ik edit effe

korrel tot 1600? waterproof he?
 
Last edited:
die gast met die grote carb. bovenste picca heeft volgens mij er nix aan gedaan alleen maar die kraag dat rondje bij de luchtfilter weggehalld.


ik heb m opgeschuurd met 1200 en met dremel gepolijst.....

als die gozer wel wat heeft gedaan wil ik t goed zien want ik zie totaal geen verschil...


ik hoor t graag]
 
Die buisjes die in de carb zitten bij de inlaat...waar dienen deze voor...

Ze hebben uiteraard een functie, maar ik vroeg me af of je ze kan volstorten met devcon oid, zodat je een egale inlaat hebt?
 
Big B NRG said:
Die buisjes die in de carb zitten bij de inlaat...waar dienen deze voor...

Ze hebben uiteraard een functie, maar ik vroeg me af of je ze kan volstorten met devcon oid, zodat je een egale inlaat hebt?

Nee natuurlijk niet, eentje is iig het luchtkanaal naar je mengbuis, bij mijn 26 werd er één niet gebruikt (van de 3)

Wat je wel kan doen is de sproeiers die er in zitten verder er in draaien en er een mooie vorm aan je kelk draaien, dan krijg je hetzelfde idee als de mijne hierboven of een PWK
 
nick-nick said:
die gast met die grote carb. bovenste picca heeft volgens mij er nix aan gedaan alleen maar die kraag dat rondje bij de luchtfilter weggehalld.


ik heb m opgeschuurd met 1200 en met dremel gepolijst.....

als die gozer wel wat heeft gedaan wil ik t goed zien want ik zie totaal geen verschil...


ik hoor t graag]
?

zie je dat nou echt niet? Hij heeft zo ongeveer de hele voorkant eraf gedraaid.
 
ABT said:
Nee natuurlijk niet, eentje is iig het luchtkanaal naar je mengbuis, bij mijn 26 werd er één niet gebruikt (van de 3)

Wat je wel kan doen is de sproeiers die er in zitten verder er in draaien en er een mooie vorm aan je kelk draaien, dan krijg je hetzelfde idee als de mijne hierboven of een PWK

Je hebt ook nog een kanaal voor je choke (vaak wat hoger in de kelk geplaatst), en een kanaal die naar de stationairsproeier leidt, af te regelen met de luchtschroef.
Vaak zitten er nutteloze kanalen, omdat de fabrikant 1 gietmal gebruikt voor meerdere uitvoeringen van een carb...
 
nick-nick said:
en gewoon een vraag tussendoor: hoeveel mm zou je van een 12 kunnen maken? 14/15 ofzo.....?????

er zit een soort expansie in je carb die de luchtstroom versneld ,,daar in boren is niet verstandig ik zou dan tog naar een 17.5 grijpen
 
nick-nick said:
en gewoon een vraag tussendoor: hoeveel mm zou je van een 12 kunnen maken? 14/15 ofzo.....?????

er zit een soort expansie in je carb die de luchtstroom versneld ,,daar in boren is niet verstandig
 
BETA-HGS said:
er zit een soort expansie in je carb die de luchtstroom versneld ,,daar in boren is niet verstandig ik zou dan tog naar een 17.5 grijpen

Venturie heet zoiets :)

Die is in een 17,5 gewoon iets groter dan in een 12 (duh), dus dat is het probleem niet.

Wat wel een probleem kan zijn is dat je gasschuif te klein kan worden en dat alle sproeiers, naald en mengbuis niet meer kloppen.
 
Back
Top