carburator tunen?

Advertisement - register to remove this

Met een freesje eerst de buisjes netjes wegwerken, daarna ga je met een slijpsteentje op de dremel alles netjes egaal maken. Dan schuur je het goed tot het helemaal glad is, en dan kun je beginnen met het polijsten met je dremel. KLAAR..
 
Zeker bij een dell'orto met een ronde schuif is de kelk aanpassen wel aan te raden, de vorm is standaard zo vreselijk slecht.

Mijn PHBH 26:

dell_tuned.jpg


Ik heb de carburateur ingespannen op een draaibank en er een betere kelkvorm aangedraaid.
Helaas kan ik niet vertellen wat het uitmaakt aangezien ik meerdere dingen tegelijk veranderd had.
 
ABT said:
Zeker bij een dell'orto met een ronde schuif is de kelk aanpassen wel aan te raden, de vorm is standaard zo vreselijk slecht.

Mijn PHBH 26:

dell_tuned.jpg


Ik heb de carburateur ingespannen op een draaibank en er een betere kelkvorm aangedraaid.
Helaas kan ik niet vertellen wat het uitmaakt aangezien ik meerdere dingen tegelijk veranderd had.

Heb je die radius met een profielbeitel gemaakt?
 
nick-nick said:
ik zie eigenlijk niet wat hij heeft weggehaald.....

Haha, een bril zo geen gek idee zijn...... :)

inlaat.jpg


Hier kan je het wel zien wat er weggehaald is, overigens is het buitenste deel een kunststof kelk (die overigens te koop is :X ) die er met schroefdraad opzat, nu is zo ongeveer de hele achterkant eraf gedraaid.....

En ik heb het gewoon op een handmatige bank met een normale beitel gedaan, radius heb ik gewoon met de hand gemaakt *D
 
ik heb voor mijn racer vorig jaar ook een kelk gewoon zo gedraait , oftewel hetzelfde als ABT.. kan goed , daarna heb ik m gewoon nabewerkt met schuurpapier en polijsten..
 
to ABT

if you have plans to switch for a bigger carb. & you dont have a manifold, just PM me.. here an intake manifold for SF/Dio/Kymco that can fit a 30mm carb.

010l.jpg
 
Back
Top