ps. 1,5 jaar geleden was je bezig aan een blokje met een grotere inlaat, later heb ik dit nooit meer terug gezien. Persoonlijk vind ik het wel interessant om te weten of dit nog winst gaf, wat zeker toepasselijk is op dit topic.
Gr,
Tom
Helaas had het betreffende blok last van een koelwaterlek inwendig, een "kwaaltje" van de oud type carters. Dus ik heb nooit goede vergelijkende metingen kunnen doen. En omdat het behoorlijk wat werk is geweest om het membraan pas te maken is het er niet meer van gekomen op een nieuw blok.
Maar ik weet bijv. van Meran dat hij wel winst had gemeten met een groter membraan.
reden is om de carburateur groter uit te voeren dan het spruitstuk.
Ik heb altijd winst gemeten door het spruitstuk kwa oppervlakte groter uittevoeren dan de carb.
Als je beperkt bent tot het gebruiken van een 19mm, dan is dat denk ik een heel ander verhaal. Of heb je het over metingen op je vorige project?
Inderdaad, mijn post klopt niet helemaal. Bij het gebruik van een 19mm. Bij een grotere carb (28mm) is dit inderdaad niet altijd het geval. Wat tommy ook zegt.
Waarom is dit setje twee delig? (Om even bij de essensie van de vraag te blijven; niet omdat het makkelijker te frezen was, dat is wel te beargumenteren door de loze uitholling bij het mina-adaptertje om het membraan te 'verzinken') Of wat dat eerste Vforce ding voor een 24mm, maar dan klopte of het adaptortje of het membraan niet.
eeej hier worden zomaar mijn fotos gebruikt:X
Maar klopt het niet dat als je carb onder een te schuine hoek komt te staan, het (kan) overlopen + minder constantere mengel waardoor je cil vast kan lopen, dat kost je in principe meer als gelijk een goed inlaatsetje lijkt mij toch?
Ik ga niet verder mee speculeren over het hele inlaat gedoe aangezien ik er niet ZO veel verstand van heb.
eeej hier worden zomaar mijn fotos gebruikt:X
Maar klopt het niet dat als je carb onder een te schuine hoek komt te staan, het (kan) overlopen + minder constantere mengel waardoor je cil vast kan lopen, dat kost je in principe meer als gelijk een goed inlaatsetje lijkt mij toch?
Ik ga niet verder mee speculeren over het hele inlaat gedoe aangezien ik er niet ZO veel verstand van heb.
ik ben weleens benieuwd of er met al die wigjes nu al eens concrete resultaten zijn geboekt t.o.v een malossi (aangepast) recht spruitstuk.
Als er dan alleen maar als argument komt : .. "ja dan past de carb er makkelijker in" en "ook een 32 mm".
Wat heb je nou echt gevonden aan vermogen met zo'n wig.
En dan praat ik niet over 1 wig van Joel bv, maar ook dus van Twin etc...
Het maakt natuurlijk in principe niks uit. De draaimogelijkheden op de adapter van Joel zijn leuk, maar dit kun je met het nieuwe malossi spruitstuk ook. In alle andere adapters zie ik al helemaal geen voordeel in.