carb problemen met Hebo Manston Replica

Status
Not open for further replies.

Raekwon

Banned
Ik heb een probleem met mijn carb.. Gisteren hebben we mijn Aerox in mekaar gezet. Rito krukas, nieuwe lagers etc... Hebo Manston Replica en een bijna nieuwe 17.5mm carb DO. Maar hij wil niet starten met die 17.5 mm... maar wel met de 12 mm.. De 17.5mm is gewoon goed...

Raar is dit hoor.. Zijn er nog meer mensen die dit probleem ook gehad hebben? Het ligt niet aan de cilinder etc.. Het is een pure CARB probleem...

Graag reacties AUB!! HELP
 
Advertisement - register to remove this

Welke sproeier zit er nu in? Haal je luchtfilter er eens af en probeer zo eens te starten (=meer lucht), werkt dit niet doe dan het omgekeerde en hou je hand voor de luchtinlaat (=meer benzine).....
 
Ik had vroeger ook zo'n vaag probleem. Ik moest met 1 bepaalde carbu gewwon 100x kickstarten en dan deed ie het pas (als ie koud was).
 
luchtschroef is NIET dicht, 1,5 slag open..

Sproeier 90.. Gisteren ook geprobeerd om zonder luchtfilter te starten... lukt niet... Ik snp er niets van....

Misschien carb vies ofzo?? Ik weet het niet hoor.. Carb is eigenlijk brandschoon.. geen vettig deeltje te ontdekken...

Welk slangetje moet op welk tuitje
 
Ok dan... heb je wel vacuum dus? Stroom het vlotterbakje wel vol? 2 kleine tuutjes, olie, vacuum. 1 grote, benzine toevoer. Dan nog gashandle en choke. En 2 nippels voor de carb. verwarming.
 
Sorry, maar wat bedoelen jullie met VACUUM precies??

Ik snap het nog steeds niet... met 12mm rijdt ie prima maar mis dan behoorlijk wat power... met 17.5mm rijdt ie NIET, start ie NIET, maar krijgt wel benzine... Rara hoe kan dat?
 
ik zal ff toelichten:
17,5mm is helemaal schoon, helemaal goed aangesloten. getest met en zonder airfilter. sproeiers geprobeert: 86, 90, 100, 120. gasnaald op verschillende posities gehad. carb krijgt benzine. vlotter is goed. vlotternaald is goed.

met 12mm en 100 sproeier was het 1 keer kicken en rijden.

vacuum is een soort benzinekraantje, je benzine gaat lopen als er een onderdruk in het spruitstuk staat.
 
Carb. was van mij...Is helemaal perfect. Ik heb er 25 km mee gereden.

Als je gasschuif openstaat, start je scooter niet. Heb ik ook gehad. Let erop dat je gasschuif helemaal sicht zit...Check ook even de stand van je gasnaald...

Verder check je PM nog eens...
 
scooter moet wel starten met gasschijf open, maargoed.(allang geprobeert natuurlijk) starterspray ook geprobeert, helpt nix. Jij rijd nu met die 12mm. :(
 
He , een beter advies , haal een 21 mm of 19 mm carb op en schroef die eronder. Want met die cilinder heb je met een 17,5 al behoorlijk wat power verlies. Koop zo'n carb en lees de carb FAQ eens door hoe je alles moet aansluiten. ALs het dan niet lukt vraag je het nogmaals.
 
zoals al eerder gezegt, goed kijken of je gasschuif helemaal onderaan zit. Mijn scoot wilde anders ook niet starten.

Wat je ook kan doen is de gaskabel er ff uihalen en dan de schuif + wat erboven zit er gewoon opschroeven, dan zou ie stationair moeten gaan lopen....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top