Brommobiel tuning

Status
Not open for further replies.
mAruHk said:
ziet er heel fetjes uit!! maar idd je 8erlamp zat wel scheef op die ene foto:p en je race gaas in je voorbumper hangt er op een plekje ook half uit ovniet?:O
Maarja.. Echt netjes dit!! wil 'm nog wel xtje in 't echt zien:D
Later

Waarschijnlijk ga ik ermee naar 100% tuning in rotterdam, en misschien 2 of 3 oktober ofzo naar assen...

aerox tuner said:
zeker vet:p ben je nog niet doof daarin? egt mooi om zoiets te zien.
tsja die velgen miss gewoon auto velgen ofzow?

De smalste velgen op een normale auto zijn 5 inch breed, en ik moet eigenlijk 4 inch breed hebben, maar ik ga het nog wel een keer proberen denk ik...
 
VST said:
verstuivers zitten in de cilinderkop er lopen stalen/alu/kopere leidingen naartoe
die draai je eruit en ga je naar een auto bedrijf en vraag je of ze hem willen testen. als hun zeggen hij opent bij bijv. 100 bar dan vraag je of ze er 110 bar van maken. hoe de druk van de opvoerpomp geregeld is weet ik zo niet.
maar als je dit gedaan hebt en je merkt het verschil kun je het altijd nog met een paar bar verhogen. niet gelijk bij 150 bar laten openen want ischien levert je opvoerpomp niet zoveel druk en komt er geen dieselolie in je cilinder.

ik hoop dat je het een beetje begrijpt zo :)

tis geen commonrail diesel hoor;)
 
Zeer mooi dingetje is het geworden. Maar trek ff dat racegaas in de voorkant strak. Nu met allemaal hobbels is een beetje jammer.

Voor de rest de vetste brommobiel ooit...
 
Echt Te vet :W, alleen zou ik er persoonlijk zwart gaas in doen. Ik vind het behoorlijk afsteken (alles zwart behalve het gaas). Maar dat is waarschijnlijk kwestie van verschil in smaak :)
 
Patrick V said:
tis geen commonrail diesel hoor;)

ik nam de druk ook maar als een voorbeeld :)

ik weet verder niet wat voor een diesel hij heeft
ws is hij gewoon begrenst op de 'gasklep'
 
VST said:
ik nam de druk ook maar als een voorbeeld :)

ik weet verder niet wat voor een diesel hij heeft
ws is hij gewoon begrenst op de 'gasklep'

Heb er echt niet veel verstand van...maar de gasklep zorgt voor de vooruitgang tog?
Daar gaat gewoon mijn gaskabel heen tog, en trekt hem open.
Die heb ik wel een beetje kunnen verstellen inderdaad, maar het heeft niet veel geholpen...

Trouwens me audio;)
http://www.showyoursound.nl/Public/Showcase/Showcase.asp?id=3452
 
Last edited:
je bedoelt dat het blok begrensd is op zijn brandstof toevoer, maar dat is ook voor een andere reden. Dat is een veiligheidsysteem waar merken zich mee indekken. Anders zou het blok te veel toeren gaan draaien, waardoor er motorschade mogelijk zo zijn.

verder is dit gewoon een blok met brandstof toevoer, en een common rail diesel zit in nieuwere auto's/bussen waar een computer aan gelinkt is.
common rail is dus dat de verstuivers meerdere keren mengsel verstuiven vlak voor de inlaat klep, je hebt ook nog dat ze verstuivers zo maken,dat ze tijdens de verbranding nog extra diesel verstuiven om een nog betere verbranding te hebben
 
Echt heel vet ding,

Denk dat een mooie chroom strip aan de zijkant niet verkeerd zou staan :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top