brommobiel project

Status
Not open for further replies.

swinz

mypolo.nl
Eej mensen, wou eerst een speedake gaan opbouwen met piablok enzo.. maar kreeg dit aangeboden en had dit al een tijd wille hebben dus heb ik dit maar gekocht en gaat die speedake weer van de baan 8P

ben tot nu toe alleen toegekomen aan het strippen van een paar interieurdelen en het blokje, blokkie loopt niet maar heeft compressie zat! dus denk probleembij bij de vonk..

Todo:
- Roest wegwerken, waarnodig polyesteren (Done!)
- Bodem/wielkassen opnieuw in de bituum (teer) (Done!)
- Nieuwe 'motorkap' maken & isoleren (Done!)
- Schuren/plamuren (Done!)
- Spuiten (Antreciet Grijs) (Done!) (Op paar dingen na)
- Ramen blenderen (zwart) (Toekomst..)
- Nieuwe bekleding interieur (Toekomst..)
- Mp3speler inbouwen met wat leuke boxen

- Uitlaatje om laten lassen (welke weetik nie ligt aan de cil die erop zit.. ken 50cc zijn of 125)
Van de zomer:
- Neon binnenin bouwen 8P
- Booskijkers maken (Proberen iig :p)

---

0001.jpg

hier gaat et dus om.. :p

0002.jpg

hiero de zijkant..

0003.jpg

kontjuh 8P

0004.jpg

Interieur, half gestripped.. radio ook eruit gesloopt (gaar ding) zite ooknog boxen in :loser:

0005.jpg

'Under da hood'

0006.jpg

Waar is het blokje nou? :+

0007.jpg

Oja hier issie :cheer:

0008.jpg

Binnenkant luchtfilter

0009.jpg

Dellorto carbje

0010.jpg

Blokje..

0011.jpg

Blokje andere kant

0012.jpg

Spruitshizzle

0013.jpg

Hier het standaart uitlaatje :)

morge dat ding ff de 8ertuin in slepen en dan verder strippen.. updates doe ik hier in dit bericht!

</1 Augustus>

---

vandaag dus dingen schoongemaakt (blokje, carb, spruitstukje, in en-uitlaatmond)

0014.jpg

blokje voor et poetsen, het viel nog mee maarja tis nu toch los ;)

0015.jpg

en hier het blokje na het cleanen *blingbling* :D

0016.jpg

startmotortje viezug..

0017.jpg

startmotor beetje gecleaned, dat roest moek alleen nog ff weghalen en laten blingblingen..

0018.jpg

carbje dof en vies:)

0019.jpg

carbje mooi schoon..

0020.jpg

spruitshizzle laten blingblingen :x

0021.jpg

en het blokje met schone parts :)

0022.jpg

owja en mn ubercoole luchtfilter:D alsik dat traanplaatdinges weghaal zal het wel blazend klinken 8P

</2 Augustus>

---

vandaag koppeling/poulies enzo helemaal gecleaned (zat vet veel roest op en gingen bijna nietmeer heen en weer.. nu weer wel alleen is denk ik het ding stuk waar me 'rollen' in liggen en de snaar versleten en daarom trektie beetje raar en rijdie niet hard..

Movies:
http://members.ams.chello.nl/r.halekor/brum/avi/0000.avi
http://members.ams.chello.nl/r.halekor/brum/avi/0001.avi
http://members.ams.chello.nl/r.halekor/brum/avi/0002.avi

Pics:
0023.jpg

home made luchtfilter :D

0024.jpg

men pakt vieze koppelingding haald et uit elkaar...

0025.jpg

maaakt het daarna mooi schoon

0026.jpg

en zet het weer in elkaar :p

0027.jpg

en het vieze koppelingsdeel @ de overbrenging..

0028.jpg

en toen wasset weer schoon :x (missch niet goed te zien @ foto maaja

0029.jpg

en het blokje met nogmeer schone parts :p (let niet op de polini sticker, die dient om gaatjes dicht te maken 8P

</3 Augustus>

---

ok ik zat me op de vroege morge te vervelen dus d8 laat ik eens soepen.. 8P

soepje.gif


- Zwarte stripts @ deur/'motorkap' weg..
- Kleur; body=geel, rawglaasjes wit, ramen zwart, velgen=wit
- Deurklink meegespoten
- Sideskirt hoe dat ong moet worden
- Bumperverlaagskirt (hoe dat ook heet) missch dat er nogwel vormpje inkomt oid
- 2 Luchtgaten @ bumper voor koeling 8)

8erbumper moet eigk nog verlaagd worden en moet een spoiler op et dak.. ken iemand dat fixxen voor me? lukt me niet :x

</4 Augustus>

---

gister hebbe we de et karretje naar onze 8ertuin gekregen.. en ben vandaag in dit pest heette weer wezen strippen 8P

0030.jpg

bumpertje eraf.. ziet er wel geinig uit d8 ik zo 8P

0031.jpg

zijstrips er ook af..

0032.jpg

stoelen en gedeelte van de vloerbedekking druit..

0033.jpg

en hier ff view vanaf de 8erklep :)

gnoeg voor vandaag :p

</5 Augustus>

---

tijdje nix gedaan.. druk gehad, weer was eerst te mooi en daarna te vies om wat te doen :p maaja vandaag zijschermen + blokje eraf gehaald..

0034.jpg

ene kant..

0035.jpg

andere kant..

nu eerst weer ff op vakantie.. en daarna gaat et poly'e en schuren beginne denks :D

---

je pakt 2 verotte zijschermen 8P
0036.jpg


ben dus eerst bezig gweest met een verfkrabber om alle 'blaren' verf weg te halen..
0037.jpg


hier et 2e schermpje ook
0038.jpg


en het 1e zijschermpie hebbik vast geschuurt, voordat die geplamuurt worden haal ik nog ff waterproof schuurpapiertje overheen.. pic van 2e zijschermpje komt nogwel was al te donker..
0039.jpg


0001.jpg

nieuwe dooooosss.. wat zit daarin? :D

0002.jpg

juist! kep ze vanmiddag al getest en dr komt best leuk geluid uit :)

0003.jpg

voorlopig ffies deze versterker :| tot ik een betere heb...

0004.jpg

moet dan gaan samenwerken met dit....

---

heb vandaag mn voorschermpen al gepolyesterd, gaten die doorgeroest waren zijn weer dicht, en de gaatje waar de zijstrips aanzaten zijn dicht, nu alleen nog ff schuren/plamuren en dan zijn ze spuitklaar :)

0040.jpg


0041.jpg


0042.jpg


meer updates soon:)

---

nou mensen, hier ff paar foto's nog..

'motor'kap is draf, mn deur is eruit en helemaal kaal, ondertussen ook gepolyestert..
dashboard is er ook helemaal uit.. ga deze week een hoop doen alst meezit :)

0043.jpg


0044.jpg


0045.jpg


---

0046.jpg

8erasje eraf..

0047.jpg

..

0048.jpg

..

0049.jpg

had nog wat spul gehaald ook..

0050.jpg

hier nog pic van de partytent 8P


voor ophanging is er ook al af, alleen nog geen pics :/
post ik morge wel :)

---

zow vann8 was de partytent (incl stenen waar ie aan vastgeschroeft zat) door de lucht gevlogen, glukkig nog net geen ramen stuk :x ) dus we hebben em nu wat beter vastgezet, zie je strax wel pic van ;)

verder is de kar nu helemaal kaal, morge missch ff proberen wat te poly'e en het een en ander uit te deuken..

0051.jpg

ophanging voor ook weg, deze pic had ik nog beloofd :)

0052.jpg

en het kale caroserie..

0053.jpg

en nog een keer..

0054.jpg

zo staat de partytent nu, nu waaitie cker nietmeer weg =)
tis nog vrij windstil binnen ook, en regen komt er ook niet egt meer in..

0055.jpg

waar laat swinzje tog alle spullen denken jullie? ;)

0056.jpg

hierin dus (hut van me broertje :p ).. zo ziet dat er vanbinne uit :p

---

zo lang nix gehoord weer, maar heb weer nieuwe spullen aangeschaft enzo..

- 2x Verf, en jawel het word....... antreciet grijs :)
- 2x Rollertjes & Kwasten
- 1x MDF 12mm voor motorkap
- 2x MDF 8mm voor de vloer
- 1x Pak Geluidsdempend materiaal voor onder de motorkap..

we hebbe ook weer geschuurt enzo, heb net me motorkap in de grondverf gezet, word eerdags van onder bekleed met geluidsdempend materiaal en bovenkant met stof..

0062.jpg

0063.jpg

0064.jpg

0065.jpg

0066.jpg

0067.jpg



binnekort weer meer updates dus ;)

---

zo hier heb ik picjes voor jullie :)

0068.jpg

zow hier mn vloer.. dat stuk wit is nu ook helemaal gefixxed.. dus geen gaten meer in mn bodem ;)

0069.jpg

hier nog een keer, de buitenkant van de kar werd zoals al eerder gezegt antreciet grijs.. de binnenkant word zilver..

0046.jpg

deze pic was al een keer eerder gemaakt.. zo was het dus..

0070.jpg

en zo is het nu, alle plekke zijn nu zo bewerkt die erop zaten, moet ze alleen nog schuren..

0071.jpg

hier de hele onderkant gefixxed :)

0072.jpg

ook de wielophanging etc meegenomen, dus roest voorlopig hoop ik nietmeer ;)

0073.jpg

hier een geschuurde & geplamuurde deur..

0074.jpg

de andere kant..

0075.jpg

en hier het resultaat.. de kleur is in het egt zoals altijd wel iets anders.. maarja ik vind het zelf wel een apparte kleur! :)

0076.jpg

hier zie je me broertje zn werk :/ maarja, wel leuk dattie wou helpen..

0077.jpg

en hier nog een :) er begint nu iig wel vaart in te komen! :)

jullie horen welweer van me! ;)

---

me 'motorkap' is al klaar ook trouwens, zit ook dat geluidsdempend materiaal op!) en ga denks ook nogwel voorin geluiddempend shit doen..

0078.jpg


0079.jpg


---

Nieuwe aankoop! kon em niet laten hangen voor 3,50 :D

0080.jpg


---

Eindelijk weer eens een update :p
wat is er gedaan tot nu toe?!

- Hele carrosserie staat in de lak!
- Brommobiel staat weer aan de voorkant van het huis
- Assen/Velgen/Veren zitten er weer onder
- Voor en Achter-zijramen zitten er weer in
- Remsysteem weer aangesloten, morge alst goed is ff ontluchten :)
- Interieurpanelen weer uit de schuur gehaald om alles ff op zn plek te passen, moet het alleen nog ff vastlijmen!

Dr moet dus nog genoeg gedaan worden, op de eerste foto van de update zie je bij die uitgaande as van het stuur het een en ander los zit.. daar hebben we ondertussen ook wat op gefixxed, moet alleen nog ff uitgevoerd worden :)

iig ik houd jullie nu weer beetje up to date ;) er komen morge denk ik nogmeer nieuwe foto's, me pa heeft de cam mee dus kan niet bij de foto's ;)
de 8eras etc is ook weer netjes ontroest! maar dat zien jullie nog.. tot zover gelul.. nu komen de pics ;)

0081.jpg


0082.jpg


0083.jpg


0084.jpg


0085.jpg


0086.jpg


0087.jpg


0088.jpg


0089.jpg


0090.jpg


---

Hier dan de beloofde foto's van:

- raampjes gemonteerd
- gas/rempedalen gespoten (zilver)
- 8eras ontroest en in de teer..

0091.jpg


0092.jpg


0093.jpg


0094.jpg


Vandaag ff zien of me buurman al klaar was met mn remleiding..
ondertussen zijn de slotjes van de deuren ook weer soepel gemaakt dus die kunnen er eerdags ook weer in :)

heb ook nog het een en ander van een sloop-daihatsu cuore gehaald..

- stukje nieuwe remleiding wat me buurman dus gelast heeft..
- redelijk goede raam/deurrubbers
- gasveer van de 8erklep om aan mn 'motorkap' te monteren
- 2e toeter :p
- benzineslang & filter

helaas passen de velgen niet anders had ik die er ook onder gegooid 8P

---

Zo weereens een updatje.. remleiding zit er weer onder en remsysteem werkt weer (handrem nog niet maar gaan we zsm fixxen)
verder heb ik de deurtjes erin gegooid (scharnieren en slotvangers worden uiteraard nog gepaint..) en de slotjes zitten er ook weer in.. achterdeurtje ontbreekt nog, maar moet nog ff kijken of die gepoly'ed kan worden of dat we zelf iets in elkaar moeten maken want me achterdeurraampje is ook dood (niet mijn schuld :p)

en nog wat dingen:

- motorblok erin
- carbu erop
- accu erin
- tankje erin
- stroomverdeler erin
- startmotorrelais erin

Hier dan nog wat pics, nog niet alles wat ik erin/aan heb gezet staat @ foto's maar komt welweer :)

0095.jpg


0096.jpg


0097.jpg


0098.jpg


0099.jpg


En de 100e projectfoto alweer :p :
0100.jpg


---
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Vette shizzle :) Wist niet dat de aandrijving er zo uitzag @ Brommobiel. Ik heb ook ooit een filmpje gezien van een Brommobiel met een Suzuki 1.1l. Misschien een idee ;)
 
wauw zeker projectwaardig:D
Ik zou er een pimp mobiel van maken:p

s6 ik zal hem zeker blijven volgen!
 
Weet je hoe vet die brom mobieltjes zijn :W
Hier reed reed er eerst ook een. Gozer reed er altijd vet relaxed mee. Radiotje erin enzo 8)
 
is`t geen idee, (omdat het een scooterforum is..) om een scooter blok met 20 pk ofzo erin te hangen :rolleyes: ??
 
ja komt bij mij ook radio in, tis een vet voordeel dat er een auto-accu ingaat :)
het ding heeft vandaag al gelopen, alleen alles is nietmeer egt soepel door et lange stilstaan (roest enzo)

ik las ergens op internet dat er waarschijnlijk 125cc inzat.. maarja ken netzogoed 50/70 zijn.. iig gaat dat anders ook nogwel goedkomen :p

maar eerst dus zorgen dat nu alles ff loopt aan het blok, en daarna ga ik eerst beginne aan alle roest wegwerken! :)

edit:
@Marcel-NRG: ja dats opzich ook leuk alsik geld zat had.. maar missch rijd dit ookwel lekker met een tuned cil en een leuk verlast uitlaatje :p
 
Echt supertof dat je zo'n auto gaat verbouwen, ik vraag me ook af wat voor blokje er in zit.
Succes! :W
 
OMG! dit vind ik echt zoooo vet he :D

Ik ben lang opzoek geweest naar zo'n ding :) heb besloten er niet meer aan te beginnen omdat ik de hoop had opgegeven :p

Hopelijk maak je er wat moois van :D ramen blinderen enzo en flink met polyester spoilers maken enzo. :p
 
Kun je iets leuks van maken... van dat blok ook, alleen jammer dat die inlaat zuigergestuurd zit... maar je kunt met zo'n ding toch niet gaan sprinten dus vermogen zal niet de hoofdzaak zijn geloof ik:p

Maak er wat van,.. Pimp My Ride :W
 
had jij gedronken toen je hier aan begon :D

mja.. mss een 20PK sterke blokje van een scooter er in leggen, lijkt me wel een leuk project dan :)
 
hahaha, gruwelijk dit, wel gaan polyesteren enzo eh, blokkendoos echt een vlam look geven :D, scooterblok erin beunen, :D gruwelijk.

4 aerox velgen eronder beunen, schijfen aan alle 4 de kanten, valt heus wel wat leuks te maken :D,
 
Te vet dit..!!
Beter fix je die Zijstripts(die zwarte gevallen) ook weg met visdraad. Velgjes laten chrome/polijsten, mooi kleurtje laten spuiten..

En post zeker us een filmpje, minst het klaar is!
 
watvoor blokje het is weet ik niet, schijnt een gras(zit)maaier blok te wezen, kga vandaag wel ff kijke of ik een klein filmpje ken maken als het beetje vooruit wil komen, verder die aerox-velgen had ik al gehoord van iemand maar lijkt me niet handig (zou ik me auto moeten verhogen en word ie instabiel.. :S maar kga kijken voor LM-velgen van zo'n nieuw mobieltje :D

eerdags als dat ding helemaal gestripped gaat worden om te poly'en aan dat ding dan gaat me blokje weer ff uit elkaar en ken ik meteen zien hoeveel cc dat ding is enzo en ff zuigerveren+pakkingen vernieuwen!
verder als mensen met ideeeen lopen:p fotosoep ze ff!:D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top