This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

brommobiel project

Status
Not open for further replies.
Ik zou de overbrenging in het blok laten zitten en de achteras aan het differentieel koppelen. Waarom heb je trouwens geen zip blokje genomen, die zijn kleiner.
 
heb dit blokje min of meer gekregen, was van me broer..
maar jij bedoeld dus dat ik gewoon een tandwiel op de uitgaande as moet maken?
 
Ja of op een andere manier een verbinding maken die én stevig is én makkelijk te demonteren is. Ik neem aan dat je je blok ook wel eens er uit zal willen halen en dat moet dan wel een beetje makkelijk gaan. Ik zou sowieso de overbrenging in je blok gebruiken, het is veel makkelijker, betrouwbaarder en steviger. Een ander voordeel is dat je ook nog eens gebruik kunt maken van de vertanding in je blok om een goede balans tussen trekkracht en topsnelheid te vinden.

Heb je al nagedacht over hoe je het geheel wilt gaan starten?

Ik zou ook maar eens na gaan denken over veering, volgens mij lig je met deze veertjes na 1 bocht al op je kant
 
Dickozzz said:
Simpel tog, gewoon 4 fournales veertjes aanschaffen

:+

Zou een goede optie zijn, je kunt dan het beste mina modellen nemen want daar is het makkelijkst een bevestiging voor te lassen.
 
starten.. euh gewoon met de electrische start? zou niet weten waarom dat niet zou kunnen..

enneuh veertjes, tja zie wel ff.. moet tog eerst rijden voor ik dat kan bepalen..
 
torque driver van pia blokje op de aandrijving zetten (waar nu ook 1 op zit maar dan van dat sachs bloki) en dan de helf van het pia carter eraf zagen en de vsnaar tussen de pia blokje en de pelie zetten en het blok op juiste afstand van de poelie monteren, kun je ook nog wel een korte versie snaar gebruiken
hier de tekening, zo ga ik het tenminste doen bij mijn brommobiel deze zomer maaar ik ga een mina blokje ivb met externe waterpomp (waar ik mijn redenen voor heb)


btw dit is jamaica-sf2 (perongeluk gepost met broertjes naam)
 
Hey weet je wat je moet doen een Piaggio AC blok erop doen met 70 etc had mijn tuner gemaakt voor een vriend van me JRS uit Noordwijk ding liep als een trein haha!!
 
spy@70 said:
opzich prima idee
maar wat voor RF heb die sachs vertading??

poeh daar zeg je me wat

ohw en wat ik dan ook ga doen is een kachel radiateur en blower en alles erop beunen, heb je meteen ook weer verwarming en mischien is een radiateur ook niet eens nodig meer (wel even temp metertje erop zetten)
 
ziet er wel goed uit, heb al een piagio blokje in mijn brommobiel gebouwd zal es effe fotos maken kun je mischien als voorbeeld gebruiken
 
Status
Not open for further replies.