Black 'N White R-rox

Status
Not open for further replies.

Huey D

Koeleroenie
Hey ik ben Huey, 17 jaar en dit is mijn project!

546850eb5.jpg


Geschiedenis

Het begon allemaal toen ik 12 was en mijn broer 14. Mijn broer kocht toen zijn eerste puch maxi, en toen ik een rondje daarop mocht rijden ging er een hele nieuwe wereld voor me open. Terwijl hij altijd aan zijn puchie aan het sleutelen was keek ik altijd over zijn schouder mee. Uiteraard vond ik het natuurlijk allemaal zeer interessant...:p. Maar op een gegeven moment vond ik dat het tijd werd dat ik zelf een brommertje kreeg. Sindsdien heb ik een peugeot fox en een puch maxi gehad. Maar toen ik bijna 16 werd en al mijn vrienden op een scooter zag rijden wou ik dat natuurlijk ook. Dus na een tijdje zoeken had ik een aerox gevonden en dus meteen gekocht (de aerox die jullie hierboven kunnen zien). Het was natuurlijk mijn bedoeling om hem iedere dag te gebruiken. Alleen moest het een keer ophouden. De nieuwe regeling kwam waardoor ik me scooter moest laten schouwen. Natuurlijk met de pech die ik heb kwam hij niet door de keuring vanwege het tekort cijfers/nummers hebben op me frame (waarschijnlijk omdat het frame uit Duitsland kwam ofzo). Dus vanaf toen besloot ik dat dit mijn Eerste oficiële project zou gaan worden.

Project

Ik ben al een tijdje geleden begonnen met de aerox. Het frame is al verlicht en de setup is al redelijk compleet!
Ook heb ik al wat optische spulletjes geregeld. (o.a. Remschijfen en carterkap die ik van Justin @ forum heb overgenomen....Trouwens nog thx daarvoor...:P)

Hier de picca's!

Stage 6 edelstaal monstahdisc
img2280iv1.jpg



Hier met z'n kleine broertje
img2279yz0.jpg



Ondertusse had ik al ook wat setup spulle gehaald bij sp-shop aangezien ik daar toch in de buurt woon.
Hier wat fototjes

img2287jx3.jpg



Totale inlaat set: mhr E13 filter, Koso 30mm, am6 malossi spruitje en stage6 v-force (komt nog een homemade wigje die waardoor de carb naar voren staat gericht)

img2323do2.jpg


V-force en spruitje
img2325xe7.jpg


Delta + wing bell
img2304io1.jpg


De Massive Koso 30mm

img2343cs0.jpg


img2340dt8.jpg


Ook had ik tijdje geleden nog koekjes besteld bij XSH 8P

img2282yf2.jpg


Zaten alleen wel hele rare koekjes in......:+

img2284mr3.jpg


img2285ei6.jpg


img2286rk7.jpg


oftewel een Ovarange 2005...... :P


Ik denk dat jullie ook wel benieuwd zijn met welke cilinder ik ga rijden.....nou dat is niet zo moeilijk om te raden ik ga namelijk knallen met deze:

img2294bh6.jpg


img2296qq1.jpg


img2335ol6.jpg


img2309xh6.jpg


Spietjaahh 06' 7T

Ook had ik me carterkap laten stralen omdat het niet echt wou lukken met verfafbijt..... :| (want deze gaat namelijk samen met het blokje gespoten worden)

img2291hg5.jpg


img2293mn5.jpg


Lekkah clean :W




Ook had me broer laatst me velgen ondergespoten met slagroom.....:+

img2260ca4.jpg


img2269gz8.jpg


Toen hij het slagroom eraf haalde was opeens de hele velg weer mooi en glad *D

img2266tl5.jpg


En nee is natuurlijk niet met echt slagroom gedaan maar met verfafbijt!! ;) (wat trouwens zeer relaxed spul is!! )




Verder heb ik deze week nog contact opgenomen met de Tuner
Me carters + cilinder worden zaterdag weggebracht naar de Tuner en worden max getuned:D



Me frame staat er momenteel zo bij:

img2367qp3.jpg


img2368tg7.jpg


Frame was al verlicht.....dit is de beste foto waarop je ziet dat ik het middenstuk heb weg gehaalt:

img2369ti9.jpg


En als laatste de ophanging en achterstaaf idee:

img2372fn3.jpg


Alleen zoals jullie kunnen zien is me blok best wel ver/onder me standaard ophanging...maar hiermee word rekening gehouden waardoor de achterkant niet zo superhoog komt te staan



ff een updatjuh

Net ff met me broer lopen beunen. Blokje is gesplitst, voorvork uit elkaar geraust en de onderdelen die gestraald moeten worden hebben we onder de scoot vandaan getrokken.
Dat zij dus:

-Carters
-Kroonstuk
-Velgen (want hier zat nog aanslag op we hopen dat met stralen weg te krijgen)
-Adapter
-Voorvorkpoten

Alle onderdelen die dit weekend gestraald gaan worden....:)

img2395cw2.jpg


Straalbeurtje bij deze 2 is wel terecht...:P

img2397co4.jpg


Dirty kroonstuk:)

img2402kc8.jpg


Me superstrakke voorvelg! (deze word nog gestraalt ivm aanslag aan binnekant van de spaken).

img2403qq5.jpg


Blokje die er zometeen weer spik en span uit gaat zien...:)

img2405fs5.jpg


Hier nog ff een fototje van me frame waar het middenstuk zeer netjes is weggeslepen:

img2417hz7.jpg





Updateke
Vandaag voorvorkpootjes alweer terug:)
De rest word morgen nog gestraald.

Zoek de verschillen......:P

img2397co4.jpg


img2445qh9.jpg


img2444fk3.jpg


img2430pd9.jpg


Ziet er weer lekker clean en netjes uit:)



Alweer een (gestraalde) volgende update..:)

Blokje

img2504cr7.jpg


Adaptertje

img2509wb7.jpg


Kroonstukkie

img2510jy0.jpg


En tot slot groepsfototje:

img2511ri8.jpg



Setup:

Setup word uiteindelijk:

-Speed 06 7T max tuned (door wie krijgen jullie snel te horen :))
-Hebo racing p12 krukas
-stage6 V-force
-Koso 30mm
-am6 spruitje + homemade plaatje/wig
-Delta clutch
-Overrange 2005
-MHR Wing bell
-Yasuni c21/berekende uitlaat
-Twins PVL rotor
-Carters max tuned


Optische plannen:

Voorkant helemaal verlagen (of ong. 2 cm veer ruimte)
Achterstaaf (geen veer)
Scooter paar cm verlengen
Kappen zwart met wit spuiten (weet alleen nog niet welke ik zwart en welke ik wit maak)
EPC style stuur
Stage6 optische dingen zoals remhendels en rempot deksel
Radiateur op een plek wat je niet veel ziet
En nog wat kappen polyesteren enz. alleen ik ben er nog niet over uit hoe en wat ik ga polyesteren



Mijn doelen zijn:

SBO volledig meerijden (doe ik onder nummer 186 in de scooterpecial)
Zo dicht mogelijk bij de 7 seconden komen op de 150 meter
21+ pk scoren.




Special thanks to: Me broer (Dubbel-D) zonder hem had me project hier niet gestaan



Mvg Huey
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ziet er leuk uit :W Ben ook benieuwd naar het verlengen van je rox :D

Maar waarom ga je in de SuperSpecial rijden als ik vragen mag ?



1ste :P
 
Ziet er goed uit;), denk dat deze setup zeker wel hard zal gaan:P
Ben benieuwd naar je optische plannen.

Grt's Marco
 
plannetjes klinken goed!

waarom een 30mm carb?

ik ben van mening dat wanneer de voorkant t blok wat hoger (zelfde hoogte als stnd ophanging) komt, het geheel een stuk mooier maakt.

grtz Ken
 
@ Djarco: thx!! kben zelf ook zeer benieuwd...;)

@ Allerheilige: Ty...:) Het is ook me bedoeling dat het een verse en strakke scoot gaat worden :)

@Tommy: tjah een 30 carb......ik heb het zelf nog niet eerder op een speed gezien.....misschien dat et wel een perfecte combi is.....:) Maar als het niet samengaat zal hij plaatsmaken voor een 28mm :P En de voorkant omhoog? Persoonlijk vind ik dit ook wel vetter maar me blok komt zo goed als horizontaal te staan omdat me carb boven me cilinder komt te hangen.

@ Reneej: Also thx!..:)

@ Niels: ghehe T-mooi/heavy- boyy......8)

@ Dennis: Thank you!:)

Verder zoals jullie kunnen zien is me frame niet meer wat ie geweest was...:P
Deze gaat ook Chemisch gereinigt worden zodat al het roest verwijdert word en daarna komt er een lekkah lak laagje overheen....:)

Adios
 
Last edited:
denk dat het een mooi projectje gaat worden.
vindt ook jke kleure combinatie wel cool, heel simpel maar kan erg mooi uitpakken.

succes verder,en probeer de ophanging van je blok niet te zwara te maken!! aangezien je het frame toch aan het verlichten ben zou het zonde wezen als je hem daar weer zwaarder maakt,


cool project

youri
 
Oii man
Kijk dat is netjes ook maar een project begonnen:W
Ben benieuwd wat je er van gaat maken,veel suc6 en klus uurtjes
Tof ik rij ook sbo tot meppel:W
 
@ Eendpowerr: Danke schün :)

@ Youri: Thx voor je reactie! De scooter word ook als het ware "simpel" maar toch zeer agressief en super strak:) Zwart en wit samen heb gewoon iets wat een scooter super mooi maakt;) (vind ik dan:P) En dat met de ophanging komt helemaal goed! hopelijk hier snel een update over:)

@ Delano: ghehe ja ik dacht het werd maar is tijd...;) Maar thx en we zien elkaar wel in Meppel:)

@ DN072: Haha thx! we zien elkaar vast wel bij de vomar.....;)
 
Ghehe thx don:P
en idd kzie je vrijdag of zaterdag wel weer opeens in me garage zitte...:P

Morgen updatje over alle gestraalde dingen..:)
Die zijn dan namelijk klaar
 
Oke dan netjes ja tot meppel:W me hok is nog lichter dan vorig jaar:D
Hopelijk is hij klaar voor meppel je hok als je extra handen nodig heb hoor ik het graag
 
Netjess,, worden ze gepolijst??
Wel leuk nog een sprintertje in omgeving alkmaar :D
we gaan vast nog wel een xtje bij vomar rijden;)
en natuurlijk op meppel :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top