This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

bij de 100 gaat NG raar doen, waarom??

Mikkee..

GC Sjlet
vriend van mij heeft stage2 tuned hebo NG op zn runner. die is 2 weekjes trug ofzo warmgelopen (heeft tjarda rv nog topic over geopend) nu doet ie het prima. goed aan het smeren enzo.

maar bij de 100 @ teller, gaat ie ineens beetje haperen, en inhouden enzo. en ga je ook niet veel harder.

kan dit door het warmgelopen zijn komen? of dat er iets mis is met de carb ofzo?

thx in advance

Eerst naar bougie kleur kijken als dat ok is eventueel gasnaald wat in verschillende posities proberen...

ik d8 dat kevin hem al aan het afstellen was...en voor die warmloper haalde tjarda en ik 120 teller.....

98 in een 21.. d8 dat dat nog groot was..
aangezien hilly met 86 rijd ofzo in z'n 21.. met evo..

ja, ik rijd met 94 @ 21DO, dat rijdt goed. maar ik zal eerst sproeier tjekken, en dan misschien wat andere standen proberen vd gasnaald. probleem is dat ik pas volgende week of de week erna pas eraan kan sleutelen, mja

kevin (vriend v ons) zei dat het misschien de lucht is, dat het wel lijkt alsof die te weinig lucht krijgt. mja

Ik heb precies 't zelfde, bij ongeveer de 100 gaat ie trekken en duwen terwijl ik eerst makkelijk 115 haaldde. Ik denk dat je niet naar de carb hoeft te kijken maar naar wat er onder de carterkap zit. Want ik reed met deze carb afstelling eerst ook gewoon goed.

Typische kenmerken van teveel speling...

Nieuw zuigertje met de juiste maat aanschaffen.

ik stuur em binnekort naar Joel op, en die gaat em afwerken, dus er zou ook een nieuwe zuiger inmoeten? ok dan weet ik dat.

Kan zijn dat het zuigerveertje nog wat blijft hangen...

De speling was in orde, dus alleen als je er echt een hoop vanaf geschuurd hebt zou dat het probleem kunnen zijn.

Maar ik zal er eens naar kijken.

een vriend van mij heeft ook zo'n soort probleem gehad.
toen was zijn ontsteking kapot.
mischien heb je er wat aan.
probeer ff van iemand een ontsteking te lenen om te proberen.
en met wat voor bougie rij je ? misschien een andere bougie een 9 ofzo.

Last edited:
Ik meende dat het de Hebo eigen was om bij een bepaald toerental een beetje te "mopperen".

Ik reed st 70 NG met een 108 sproeier en bougi was goed.