Trillen bij 100

VoDKaReDBuLL

Well-Known Member
Ik heb een probleem:
Als ik met me scoot over de 100 rijd dan begint ie erg te trillen en geluid te maken net of er iets los zit, nu heb ik dus me standaard al vervangen enne me uitlaat goed vast gedraaid, maar hij heeft het nog steeds.....
En toen ik laatst zonder carterkap reed had hoorde je het veeeel beter.....wat kan dit zijn??
Ik heb nog orriginele vario, zitten een aantal groeven in, kan het hieraan liggen??

En nog iets, met deze setup: Hebo alu 70cc, 21mm DO, Gianelli SPL, Doppler krukas, Malossi Deltaclutch, rijdt me scoot niet veel harder als 105 teller, vind dit maar een beetje langzaam, met Airsal 70, orri carb en orri krukas reed ie nl 110 teller.......
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

standaardvario is echt ernstig brak, vriend van mijn rijdt met neo;s tp70 nardo , 17.5 en nog wat gein alleen vario niet vervangen in transmissiegebeuren :| tja loop maar 90 dus,

als ik t zo hoor legt t aan vario lijk mijn
 
Last edited:
Originally posted by Aerox R :):p
klaperende V-snaar mischien
Had ik al naar gekeken, maar stationair klapt ie inderdaad, maar dat is normaal......en bij een beetje meer gas, heeft ie ut al niet meer......

Het gaat BTW om een Aerox
 
Het ligt niet aan je vario, maar ik zou die wel vervangen als er groeven in zitten.

Mijn oude Aerox had ook last van trillingen en geluiden na het monteren van een andere krukas (Yamashi). Hieruit heb ik geconcludeerd dat het aan de krukas ligt. Probeer deze nog beter te centreren door aan 1 van de kanten zachtjes met een hamer erop te tikken. Hierdoor waren de problemen bij mij verholpen.


Stanley
 
Ik had ook last van erg veel trillen. Hij reed ook niet lekker meer. Bleek dat de krukaskeering was losgeschoten.
 
Originally posted by o0sYkOo0o
Het ligt niet aan je vario, maar ik zou die wel vervangen als er groeven in zitten.

Mijn oude Aerox had ook last van trillingen en geluiden na het monteren van een andere krukas (Yamashi). Hieruit heb ik geconcludeerd dat het aan de krukas ligt. Probeer deze nog beter te centreren door aan 1 van de kanten zachtjes met een hamer erop te tikken. Hierdoor waren de problemen bij mij verholpen.


Stanley
Maar dan zou hij dat toch ook bij lagen toeren moeten hebben, toen me krukas er net in zat had ie bij lage toeren juist dattie veel trilde en na ff een stuk gevlamd te hebben was het al heeel veel minder...
Enne kun je hem gewoon centreren zonder weer te moeten verwarmen??? Of hoe kun je dit het beste doen???
 
Originally posted by VoDKaReDBuLL

Maar dan zou hij dat toch ook bij lagen toeren moeten hebben, toen me krukas er net in zat had ie bij lage toeren juist dattie veel trilde en na ff een stuk gevlamd te hebben was het al heeel veel minder...
Enne kun je hem gewoon centreren zonder weer te moeten verwarmen??? Of hoe kun je dit het beste doen???

Tuurlijk zonder verwarmen !!|(

Je haalt vario(en ontstekking) eraf.
Nu ligt het eraan, in welke volgorde je je carter hebt opgebouwd. Heb je je krukas eerst in grootste stuk van je carter gedaan en vervolgens het tweede gedeelte, dan zou ik aan de kant van je vario met een hamertje zachtjes een paar tikjes geven. Alles weer monteren en testen. Trek hier je conclusies uit. Rijdt ie beter --> nog een paar tikjes, totdat je problemen zijn opgelost. Rijdt ie slechter --> aan de kant van ontstekking een paar tikjes geven.


Stanley
 
Originally posted by o0sYkOo0o
Het ligt niet aan je vario, maar ik zou die wel vervangen als er groeven in zitten.

Mijn oude Aerox had ook last van trillingen en geluiden na het monteren van een andere krukas (Yamashi). Hieruit heb ik geconcludeerd dat het aan de krukas ligt. Probeer deze nog beter te centreren door aan 1 van de kanten zachtjes met een hamer erop te tikken. Hierdoor waren de problemen bij mij verholpen.


Stanley

volgende x topic helemaal doorlezen ????? :| dan had je gezien dat mijn reply bij 2e vraag hoort :)
 
Originally posted by Raymon_K


volgende x topic helemaal doorlezen ????? :| dan had je gezien dat mijn reply bij 2e vraag hoort :)

Eindigt een vraag niet met een vraagteken ?? :mad: Want jij replyed op zijn snelheids-probleem ....

Hij vraagt of het aan zijn vario (met groeven) ligt dat zijn scoot rare geluiden maakt. Nee dus en daar antwoord ik op.


Conclusie:
Lees volgende keer alles zelf goed door voordat je tegen mij begint te zeiken !!:(


Stanley
 
Originally posted by o0sYkOo0o


Tuurlijk zonder verwarmen !!|(

Je haalt vario(en ontstekking) eraf.
Nu ligt het eraan, in welke volgorde je je carter hebt opgebouwd. Heb je je krukas eerst in grootste stuk van je carter gedaan en vervolgens het tweede gedeelte, dan zou ik aan de kant van je vario met een hamertje zachtjes een paar tikjes geven. Alles weer monteren en testen. Trek hier je conclusies uit. Rijdt ie beter --> nog een paar tikjes, totdat je problemen zijn opgelost. Rijdt ie slechter --> aan de kant van ontstekking een paar tikjes geven.


Stanley
Ik heb dit al wel gedaan net nadat ik me krukas erin heb gezet.......maar dan schijnbaar niet goed genoeg

Thnx voor de reply's
 
Last edited:
Originally posted by o0sYkOo0o


Tuurlijk zonder verwarmen !!|(

Je haalt vario(en ontstekking) eraf.
Nu ligt het eraan, in welke volgorde je je carter hebt opgebouwd. Heb je je krukas eerst in grootste stuk van je carter gedaan en vervolgens het tweede gedeelte, dan zou ik aan de kant van je vario met een hamertje zachtjes een paar tikjes geven. Alles weer monteren en testen. Trek hier je conclusies uit. Rijdt ie beter --> nog een paar tikjes, totdat je problemen zijn opgelost. Rijdt ie slechter --> aan de kant van ontstekking een paar tikjes geven.


Stanley
Ik heb dit al wel gedaan net nadat ik me krukas erin heb gezet.......maar dan schijnbaar niet goed genoeg
Ik heb hier btw al iets van 500 km mee gereden.....maakt dat iets uit???

Thnx voor de reply's
 
Kan die lage snelheid ook niet aan de v-snaar liggen, die is ook nog orrigineel en heeft al 13500 km erop zitten, tenminste als ie door de vorige eigenaar niet is vervangen.....
 
Hmmz tja 13500 km is best wel erg veel lijkt me voor een v-snaar... (de mijne was versleten bij euhm... 7000 ofzo... en toen was ie al best wel erg)
 
Originally posted by VoDKaReDBuLL
Kan die lage snelheid ook niet aan de v-snaar liggen, die is ook nog orrigineel en heeft al 13500 km erop zitten, tenminste als ie door de vorige eigenaar niet is vervangen.....

Kan, moet je ff voor de zekerheid opmeten en vergelijken met een nieuwe.

Ik snap eigenlijk ook niet hoe je zo langzaam rijdt. Ik reed met mijn eerste setup (TP Due Plus, TP Nardo uitlaat, TP vario en de rest standaard) +/- 123 op de teller.

Oh ja, je komt uit Tilburg, heb je msn ?? Praat een stuk makkelijker.


Stanley (stanleylam888@hotmail.com)
 
Originally posted by VoDKaReDBuLL
Kan die lage snelheid ook niet aan de v-snaar liggen, die is ook nog orrigineel en heeft al 13500 km erop zitten, tenminste als ie door de vorige eigenaar niet is vervangen.....

Je kan het ff opmeten...Hij mag volgens mijn niet dunner zijn als 13,5 mm en standaard is ie geloof ik 15 mm
mzzl Tim
 
Ik denk dat het heel goed wel eens je v-snaar kan zijn, maar iets dat ik niet snap= waarom zoveel geld uitgeven aan cilinder, carbu, uitlaat enz. en dan met een v-snaar van 13.500 km oud rondrijen....zit geen logica in!!!!
Koop gewoon voor 4 tientjes = 18 euro een nieuw bando v-snaartje of een dayco ofzoiets, en je bent waarschijnlijk van al het gezeik af + veel hogere topsnelheid.

Kzou trouwens zowieso al een andere vario pakken als ik jou was, origineel sucks!!!! (Geeeen polini!!!!, pak dan een polini evo vario maar geeen gewone polini!!!)
 
Originally posted by Peeer!!
Ik denk dat het heel goed wel eens je v-snaar kan zijn, maar iets dat ik niet snap= waarom zoveel geld uitgeven aan cilinder, carbu, uitlaat enz. en dan met een v-snaar van 13.500 km oud rondrijen....zit geen logica in!!!!
Koop gewoon voor 4 tientjes = 18 euro een nieuw bando v-snaartje of een dayco ofzoiets, en je bent waarschijnlijk van al het gezeik af + veel hogere topsnelheid.

Kzou trouwens zowieso al een andere vario pakken als ik jou was, origineel sucks!!!! (Geeeen polini!!!!, pak dan een polini evo vario maar geeen gewone polini!!!)
Multivar lijkt me beter, enne waarom geen nieuwe snaar en vario, omdat ik nog 300 piek terug moet dokken aan 2 maten van me :p, maar das deze week geregeld
 
Back
Top