Klopt.Gaat hier over een Ark LC uitvoering
Zoals hieronder (heb dit even snel in paint gedaan);Vraag mij dan eerst af waarom je die dan afgesloten hebt...
Zou kunnen...Ik neem aan dat dit met kouder weer geen probleem is maar eerder een probleem zal zijn als het warmer weer is?
Ja klopt zoals op de foto. Kwam er ook achter toen ik de brandstof meter (vlotter) was aan het testen dat er inderdaad ook echt heel weinig benzine in zat. Heb dus te weinig in de tank gegooid. Maar dat zou niet verklaren waarom hij zo slecht start, want hij verzuipt gewoon tijdens een koude start. Heb de brandstof filter trouwens vervangen met een betere. Heb ook nog op valse lucht getest bij het spruitstuk. Alles was gewoon goed, geen valse lucht. Heel raar. Kan me alleen nog voorstellen dat die automatische choke dan een defect heeft?Zou kunnen...
Ook de choke met deze bizarre warmte is redelijk overbodig.
Waar mijn Ark (AC) zonder probleem electrisch start in de koelere maanden is het afgelopen maanden een drama.
Ps
Je bedoelt zoiets:
View attachment 50065
Al zonder choke geprobeerd?Ja klopt zoals op de foto. Kwam er ook achter toen ik de brandstof meter (vlotter) was aan het testen dat er inderdaad ook echt heel weinig benzine in zat. Heb dus te weinig in de tank gegooid. Maar dat zou niet verklaren waarom hij zo slecht start, want hij verzuipt gewoon tijdens een koude start. Heb de brandstof filter trouwens vervangen met een betere. Heb ook nog op valse lucht getest bij het spruitstuk. Alles was gewoon goed, geen valse lucht. Heel raar. Kan me alleen nog voorstellen dat die automatische choke dan een defect heeft?
Al zonder choke geprobeerd?
Kan defect zijn inderdaad of chokesproeier verstopt...
Zelf ook dit probleem gehad, 1x de carb grondig gereinigd, andere choke en starte weer direct.
Probleem was bij mij ook gelijk verholpen na plaatsen 17.5 Dellorto
Na 48 uur moet zo'n Ark in elke omstandigheid opzich gewoon weer electrisch kunnen starten. Wat ik al zei met het afgelopen warme weer en 's nachts koelt het dan weer flink af waardoor je dit soort startproblemen ziet.
Ik heb al wel bij 3 originele 3 Ark's precies hetzelfde meegemaakt.
= Goeie keusPHVA 17.5 TS 1389
Vandaag nog eens zitten rommelen met de choke. Eerste start verzoop hij weer, dus ik heb de choke even eraf gehaald en ja hoor. Hij starten meteen. Ik heb de e-choke getest en het pinnetje zit al standaard helemaal naar voren. Hij is dus echt defect want hij doet verder ook niets (dan behalve warm worden) als ik er 12 volt op zet. Toen ik de buddy eraf had gehaald heb ik nog eens goed naar het spruitstuk keek zag ik dat deze het rubber al poreus is en scheurtjes erin had. Morgen dan maar even nieuwe onderdelen gaan kopen, is het tevens verstandig ook misschien verstandig om meteen het spruitstuk pakking ook te vervangen (de oude ziet er nog ok uit) ?Graag gedaan!
= Goeie keus
Top!Hij starten meteen.
Dat heb ik ook gehoord. Vandaar de nieuwe.Top!
Pakking altijd vervangen en in dit geval niets aan toeval overlaten
En imitatie carburateurs is ALTIJD gezeik.
Yep, was ik al achtergekomen (net nog). Wel vreemd, heb namelijk ook die plastic variant gehad van de micro switch. Die was echt vreselijk slecht en dus af te raden. Want je moest de rem echt helemaal naar achter drukken wilde je het remlicht aan laten gaan. Dus heb de oude terug gezet maar eentje was al beschadigd (hij werkte wel nog tot vandaag dus). Wat is nu gebeurt blijkbaar heeft hij positieve lijn van punt 3 In het wiring diagram "Fuel level indicator" met de grond kortgesloten. Vandaar dat het ook dimlicht achter was en geen remlicht (fel). Ik had gelukkig nog een nieuwe metalen rem micro switch liggen. De oude metalen switch was inderdaad kortgesloten toen ik deze doormeten in continuïteitstest. Ik ben erachter gekomen door eerst te meten op punt 11 (rear light lamps). R en Rs waren beide met elkaar verbonden, dit is niet normaal als je de scooter niet aanraakt dus toen ben ik de switches gaan doormeten en zo heb ik het probleem gevonden.Die microswitch zou het probleem mogelijk kunnen veroorzaken:
pinnetje in de switch wordt door remhevel onvoldoende ingedrukt of is lam wat het zwakke remlicht verklaard. Of de hele schakelaar is gewoon defect.
Die schakelaars hebben mij ook voor dergelijke raadsels gezet omdat plotseling de helft van mijn elektra niet meer werkte door die ene corrupte switch!!
De connectors die hier aanzitten zou je bijvoorbeeld ook eens opnieuw aan kunnen sluiten kijken wat het doet...
(maakt slecht contact)
- zorg i.i.g. voor een volledig aangesloten circuit om als mogelijke oorzaak uit te sluiten.
- nieuw lampje 12V/21W - 12V/5W (haal ik uit de manual)
- remlichtschakelaar vervangen:
View attachment 50073