beta ark loopt stationair maar gas geven stottert direct alles geprobeert

Poninibooster

BooSteRman
hoi iedereen,

Ben al een tijd bezig met opmaken van een:
BETA ARK LC (50cc originele luchtfilter, technigas krul uitlaat)
Hij start zonder problemen, vanaf 1 kick ook electrische starter gaat, maar van de moment dat je gas geeft stottert die enorm, komt niet omhoog in toeren.

Heb alles geprobeert, van sproeier 65 tot 96, 3 verschillende carbu's,(dellorto 12mm, dellorto 19,5mm, gurtner 12) gasnaald andere standen, doet NIETS van verschil.

onderdelen die er nieuw opstaan:
  • nieuwe cdi/bobin (is in 1 stuk)
  • nieuw membraam
  • nieuw spruitstuk
  • nieuwe zuiger en pakkingen
  • nieuwe bougie, kabel en kop
  • luchtfilter origineel
Dingen die ik gecontroleerd heb dus uitgesloten zijn:
  • massakabel (heb er 2 extra aangelegd)
  • zuiger (heb cilinder afgehaald om te controleren)
  • nergens lekkende pakkingen (opnieuw nieuwe)
  • krukas keeringen zijn goed
  • krukas lagers zijn goed
  • geen valse lucht
  • benzine toevoer is ok
In mijn ogen zie ik enkel nog dat de stator zou stuk zijn, voor de rest is alles nieuw, zou dit kunnen ?
ik kan deze niet even testen met een andere, want alle stators ik hier heb liggen zijn met een andere aansluiting (aparte bobijn, cdi)
of ik moet even andere kabelboom hangen samen met die onsteking dan ? (heb ik wel liggen van aerox enzo)

Is het mogelijk dat het de stator zou zijn ? wil gewoon niet voor niets een nieuwe bestellen,

in filmpje kan je zowat horen wat ie doet bij gas geven (heb op youtube ge-upload)

alvast bedankt iedereen
;)
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt op ontsteking. (Misfires.)

Zwakke vonk als je t mij vraagt. Heb je de bedrading goed gecontroleerd? Ik zou belast gaan meten op zowel de plus en min van je cdi.

Gebruik je de goede bougie?
 
Last edited:
Je zult het elektrisch schema op moeten zoeken en kijken welke draden allemaal plus zijn en welke massa zijn. Vervolgens met een v4 meting kijk je of er netjes 12 volt uit gaat en dan je massa 0 volt is. Dit met draaiende motor kijken en wanneer je gas geeft.

Mocht je dit niet lukken dan kan ik je daar ook bij helpen.
 
Zit je krukas spie wel goed gemonteerd? Minarelli heeft een klein spietje in de krukas zitten wat je stator op zn plek houd. Kan makkelijk zijn dat dat je probleem is en dat je dus op het verkeerde moment vonkt. En anders wellicht een bougie met een korte schacht erin gezet ipv met een lange? Weet niet welke er in deze cilinder hoort maar zou je nog eems kunnen bekijken
 
Zit je krukas spie wel goed gemonteerd? Minarelli heeft een klein spietje in de krukas zitten wat je stator op zn plek houd. Kan makkelijk zijn dat dat je probleem is en dat je dus op het verkeerde moment vonkt. En anders wellicht een bougie met een korte schacht erin gezet ipv met een lange? Weet niet welke er in deze cilinder hoort maar zou je nog eems kunnen bekijken
de spie zit goed, en nu zit er een korte schacht bougie in, B8HS, moet er een met een lange in ? In deze modellen, is een originele 50cc
 
Heyy iedereen,


Heb even stilgelegen met de BETA ARK,
(bezig met een Booster projectje, en had er ook even genoeg van)

Nu heb ik ondertussen het werkplaatshandboek kunnen vinden en volgende dingen reeds gedaan/Vernieuwd:
- de Ohm waardes uitgemeten op de ontsteking (klopten)
- dan toch maar een nieuwe stator besteld en geplaatst
- vele maten sproeiers geprobeerd (ook 3 verschillende carbs)
- nieuwe CDI/bobijn
- nieuwe bougie dop/kabel
- benzine laten leeglopen en nieuwe, zelf gemengde benzine in gedaan (zelf gemengde 1:50 met goede olie)
- ..
M.a.w. : bijna alles is nu vernieuwd, ganse ontsteking , nieuwe zuiger enz
Het is een DUCATI ONTSTEKING (met de pickup aan de binnenkant van het vliegwiel)

Die blijft, wat ik ook verander: steeds zelfde probleem vertonen

Nu was ik aan het denken , zou dit aan de ZUIGER kunnen liggen?


(zuiger was voor minarelli verticaal & horizontaal, nieuw besteld van mezoly)

maar de BETA is wel een "watergekoelde", maakt dit uit?

is echt het enige dat ik mij nog zou kunnen bedenken,
Als ik het prob niet weg krijg, zet ik gewoon een andere blok onder, heb nog 1 staan van aerox, moet ik dan juist nog nwe krukas lagers inzetten.

grts :)
 
heb je al eens de cil gemeten ? kun je doen door je zuigerveer slot te meten als je een veer in de cilinder doet en even een stukje naar beneden drukt met je zuiger , zodat hij recht in de cil zit. En dan opeen paar plaatsen in de cil.
 
Back
Top