Beta Ark toeren koude start

jw81

Well-Known Member
Goedemorgen,

ik heb het forum eens doorgespit maar kan niets in de strekking va mij probleem vinden.

Het volgende is er aan de hand.

Ik heb een beta ark gekocht en deze maand opgeknapt. Andere kappen motorisch de hele mikmak.
De volgende setup sit er momenteel onder; originele koppeling, vario, cilinder, carburateur enz.
Het enige wat niet origineel is is de ixil uitlaat die eronder hangt.

Nu heb ik een probleem. Bij een koude start komt de Beta pas na 2 minuten op toeren en vaak als ik hem een beetje help door lichtjes gas te geven. Dit is nadat ik 15 keer gekickt heb. De eerste 10 keer kicken lijkt het net of de beta dood is geen geluid niets. De laatste 5 keer wil die elke keer starten maar lukt het net niet waarna hij uiteindelijk wel start. Als ik teveel gas geef valt hij uit. Vaak valt hij ook vanzelf uit. Soms bij gas geven lijkt het wel als de beta verzuipt.

Nu denk je waarschijnlijk wat ik ook dacht; elektrische choke problemen. Ik heb de choke vervangen en het probleem blijft hetzelfde. Weet heeft er een oplossing voor?

Ik heb sproeier 82 in de carburatuer zitten.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Advertisement - register to remove this

heb je een bok op je scooter? even er op zetten en kappen er af halen zodat je makkelijk aan je carb kan, daar zitten 2 schroefjes op. 1tje met veertje = stationair schroef en een luchtschroef. luchtschroef op 1,5 slag zetten en stationair schroef goed zetten zodat hij rustig loopt. je band mag een klein beetje draaien. scooter even laten afkoelen en dan koud starten als hij dan nog niet goed loopt zit het probleem ergens anders.
 
Hallo 491GT,

bedankt voor je snelle reactie.
Als de scooter eenmaal warm is loopt hij stationair goed. Ik heb zelf al wel het een en andere lopen spelen met de schroeven.
Kan het zijn dat de Beta teveel Lucht/benzine krijgt waarom die het lastig heeft om op toeren te komen?
 
ik weet niet wat voor carb er onder die beta's zit. dat moet je zelf even uitzoeken.
als het een gunter is moet je dacht ik rond de 60 of 70 zitten. je kan natuurlijk altijd even de bougie test doen.
 
Back
Top