Hoi,
Ik heb mijn Beta ark Tribe LC 49cc helemaal opgeknapt. Heb er een nieuwe originele carburateur onder gezet. Deze had ik afgesteld en hij starten meteen met de elektrische startmotor in nog geen seconden. Nu heb ik de scooter weer even stil laten staan (2 uur) en het een aantal keer opnieuw getest met succes.
De dag erna (24 uur later) was wel anders. Hij starten heel even bijna en daarna niet meer. Het vlotterbankje was trouwens vol, deze heb ik toen leeggemaakt en even opnieuw zitten testen, zonder succes met de juiste afstelling die de dag ervoor nog werkte.
De twee andere aansluitingen naast de olie op de carb heb ik overbrugd met een rubberen buisje omdat deze niet aangesloten waren, en om te voorkomen dat er zand en andere rommel in gaat.
De originele carburateur heb ik aangesloten als volgt.
Nu was ik zelf aan het denken dat er iets mis is met de choke, maar dit weet ik niet zeker. Ik zal straks nog eens kijken of hij aangaat en dan met een busje axe deodorant proberen te kijken of hij bij het spruitstuk geen valse lucht trekt.
Wat zou een andere mogelijke oorzaak kunnen zijn? Een ding wat ik nog moet opmerken is dat ik een inline brandstof filter tussen de carburateur heb zitten. Eentje zoals hieronder (ja deze zit in de juiste richting).
Ik heb mijn Beta ark Tribe LC 49cc helemaal opgeknapt. Heb er een nieuwe originele carburateur onder gezet. Deze had ik afgesteld en hij starten meteen met de elektrische startmotor in nog geen seconden. Nu heb ik de scooter weer even stil laten staan (2 uur) en het een aantal keer opnieuw getest met succes.
De dag erna (24 uur later) was wel anders. Hij starten heel even bijna en daarna niet meer. Het vlotterbankje was trouwens vol, deze heb ik toen leeggemaakt en even opnieuw zitten testen, zonder succes met de juiste afstelling die de dag ervoor nog werkte.
De twee andere aansluitingen naast de olie op de carb heb ik overbrugd met een rubberen buisje omdat deze niet aangesloten waren, en om te voorkomen dat er zand en andere rommel in gaat.
De originele carburateur heb ik aangesloten als volgt.
Nu was ik zelf aan het denken dat er iets mis is met de choke, maar dit weet ik niet zeker. Ik zal straks nog eens kijken of hij aangaat en dan met een busje axe deodorant proberen te kijken of hij bij het spruitstuk geen valse lucht trekt.
Wat zou een andere mogelijke oorzaak kunnen zijn? Een ding wat ik nog moet opmerken is dat ik een inline brandstof filter tussen de carburateur heb zitten. Eentje zoals hieronder (ja deze zit in de juiste richting).