Bestaat er een tragere cilinder dan DR70?

Status
Not open for further replies.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik heb een peugeot speedfight WRC 206 en het moterblok word helemaal vernieuwd. De orginele cilinder heb ik weg gedaan verkocht en heb al een tijdje geleden een Top performances Trophy 50cc gekocht. Ik wil met de orginele uitlaat rijden i.c.m een 70cc.(nogal veel heuvels in zuid-limburg) Nou weet ik dat de DR70 hierbij het beste past, alleen zou ik graag willen dat de scooter niet harder kan dan 80 km/u op de teller. Zijn er miischien 70cc cilinders die net zo hard trekken maar veel langzamer rijden? Klopt het ook dat een 70cc veel meer benzine verbruikt? Is er een mogelijkheid om toch redelijk zuinig ermee te kunnen rijden.?

Setup is geheel orgineel
Carburateur is een Dell orto 16mm PHBG
Membraan Doppler (dat goedkopere model)
21mm + Malossi spruitstuk.

Kan iemand mij vertellen hoe een malossi 70CC giet, Polini 70CC giet (non-corsa), TP Trophy 70cc, Airsal 70cc presteren tegen over een DR70? Bestaat er nog iets dat lager ligt dan DR70?

Zat zelf nog te denken aan de Charmo 70cc AC

Waar ik oplet is beetje de prijs ( kan eventueel 2ehands kijken)
Dat het niet te hard loopt
Dat het wel nog hard optrekt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

als je niet harder dan 80 wilt, waarom wil je dan een 70cc?

dan zou ik gewoon een leuke 50snel kopen.., trekt ook gewoon goed op.

malossi en polini is natuurlijk beter dan DR70.. maar dat andere is wel ongeveer hetzelfde als de DR70.. en als je dan toch voor een 70cc gaat, zou ik gewoon die DR70 nemen.. gaat prima met je standaard uitlaat
 
Ik wil een 70cc omdat ik dat doe voor het koppel en zeker met standaard uitlaat. 50cc giet zal het denk ik nooit leuk doen met een standaard uitlaat.
Daarvoor heb je vaak al een wat betere uitlaat voor nodig waar geen kathalisator in zit bijv. Snelheid heb ik totaal niet nodig. Eventueel zou ik het kunnen dempen met een iets zwaarder drukveer en begrensde uitlaat. En vario begrenser met ringentjes eronder.
 
En sowieso is een 50cc giet vrijwel niks meer dan een standaard cilinder.
Van dat rij'tje aan cilinders dat jij hebt opgenoemt is de top trophy de 'betere' cilinder, maar daar betaal je ook ( redelijk veel ) voor.

De Airsal is volgens mij niet een erg snelle alu cilinder, omdat deze vrij laag getimed is.

De Malossi 70 en Polini 70 is imo niks meer dan een dure DR70, ( veel ) beter zullen ze niet presteren.
 
En sowieso is een 50cc giet vrijwel niks meer dan een standaard cilinder.
Van dat rij'tje aan cilinders dat jij hebt opgenoemt is de top trophy de 'betere' cilinder, maar daar betaal je ook ( redelijk veel ) voor.

De Airsal is volgens mij niet een erg snelle alu cilinder, omdat deze vrij laag getimed is.

De Malossi 70 en Polini 70 is imo niks meer dan een dure DR70, ( veel ) beter zullen ze niet presteren.

airsal is er in std en in t6 uitvoering , de std uitvoering loopt zeer mooi als vervanging van std cilinder. maar imo is er in 50cc voor Peugeot niks beter dan de std cilinder.

in 70cc zal een airsal std een leuk koppel geven , mja , wat mag je er verder van verwachten?

malossi en polini zijn goeie en goedlopende cilinders , maar idd , je betaald wel een stuk meer dan een dr70.

imo kun je dus ook het beste iets nemen zoals een DR oid als het gaat om koppel op een laag toerental ,wat bij peugeot ook meestal het mooiste loopt.

verder vind ik de combinatie std setup met een Leovinci navigator ook zeer goed lopen , trekt zeer goed :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top