Bestaat zoiets?

Status
Not open for further replies.

Manu76

Burn and rise...
Hoi,

Ik ben op zoek naar "iets" wat ik kan gebruiken om de koppeling richting de poeli te drukken om zo de koppeling vast te kunnen zetten met die platte schroefdraad "revet".

Dus een soort "iets" die de de koppeling en de drukveer naar de poeli kan trekken en onder druk kan houden.

Reden is dat het me niet lukt om in mijn eentje de koppeling en druk veer onder spanning te houden en dan de platte revet er op te krijgen. Te veel tegen druk.

Iemand suggesties? Geen poelie trekker maar een koppeling/poeli "drukker"?

Gr
 
Advertisement - register to remove this

Huh? Sorry maar ik wist niet wat je achterliggende gedachte was bij deze vraag. Dan begrijp ik het wel. Zou je graag willen helpen, heb zelf ook ontstekingsreuma (Jicht) en Fibromyalgie, dus nu begrijp ik je..
 
Huh? Sorry maar ik wist niet wat je achterliggende gedachte was bij deze vraag. Dan begrijp ik het wel.

Hoeft toch ook niemand te weten?! Ik start mijn topic met een gewone vraag!

Achterliggende gedachten voor mij gaat ook niemand wat aan.

Ik had ook jicht toen ik nog een borreltje lustte dan weet je hoeveel pijn dat doet. Duim jicht of dikke teen jicht is te pijnlijk dat je niets kunt doen. En schoenen aantrekken was een hel. Laat staan lopen.

Dat is geen pijn maar maar echt de hel!

Voet jicht heb ik al 2 jaar niet meer alleen mijn handen jicht zo nu en dan.
 
Last edited:
Eurokit heeft wel gelijk. Zelf de monteurs van Zandri en Joey Schaar doen dit op de "hand/voet" methode. Zelf heb ik het ook zo tig keer gedaan. Die moer is wel soms een probleem, maar met een grote baco en rammen op de bankschroef is een fluitje van een cent!

Maar idd, zo een tool bestaat wel. Is wel beter als je vaak met je setup kloot en diverse koppelingsveren uit gaat proberen (en trekveertjes natuurlijk).
Wat meen je dat Eurokit gelijk heeft, dat het overdreven is, dacht het niet dus.
Hoe ik al zei, mensen doen het hoe ze zelf willen.
Maar er zijn ook mensen die het veilig willen doen, of het niet kunnen omdat ze "iets hebben", en dan is zo'n ding wel handig.
Die Joey Schaar zegt ook erbij dat je uit moet kijken anders anders krijg je de onderdelen tegen je aan.
 
Maar idd, zo een tool bestaat wel. Is wel beter als je vaak met je setup kloot en diverse koppelingsveren uit gaat proberen (en trekveertjes natuurlijk).
Als het gereedschap makkelijk werkt, in dit geval voor de koppeling, haal je met een onderhouds beurt ook sneller de koppeling uit elkaar voor schoon te maken en lagers te vetten en niet alleen voor je setup aan te passen.
Mijn tool heb ik zo groot gemaakt dat ook de Honda SH300 koppeling er tussen past.
Enigste investering is wat vet soorten zoals High-Temperatur lagervet en Molybdenum Disulphide voor de koppeling glijbus.
 
Ik heb wat reactie verwijderd die offtopic waren. Mensen probeer naar elkaar met een normale toon te reageren. Alles in BOLD of nog grote tekens wordt als schreeuwen gezien en helpt elkaar niet. En voor de mensen die kritiek hebben op het beleid, start een onderwerp in Use and Abuse. In een topic is niet de plek en wordt sowieso daarom verwijderd.
 
Ik heb wat reactie verwijderd die offtopic waren. Mensen probeer naar elkaar met een normale toon te reageren. Alles in BOLD of nog grote tekens wordt als schreeuwen gezien en helpt elkaar niet. En voor de mensen die kritiek hebben op het beleid, start een onderwerp in Use and Abuse. In een topic is niet de plek en wordt sowieso daarom verwijderd.

Sluit het topic dan! Want het oude zeer staat er gewoon nog!
 
Sluit het topic dan! Want het oude zeer staat er gewoon nog!

Je kan het ook met elkaar oneens zijn over de oplossing, en nu staan voor beide methodes er voldoende voors en tegens. Soms kan je het eens zijn dat je oneens met elkaar bent, en het daar bij laten rusten. En plaats deze reactie die je hier post nou eens in use and abuse ipv van in dit topic. Want daarmee help je de topicstarter pas echt.

edit. Ik zie dat je zelf de topic starter bent dus op je verzoek heb ik het gesloten.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top