Bestaat er vertandings-begrenzing?

bbouws

Well-Known Member
Hey, ik heb een Derbi Atlantis snorscooter sinds een tijdje..

Hij reed 30, toen heb ik spruitstuk groter gemaakt, 17,5mm dell'ortho carb opgezet en 70cc malossi sport opgezet..

Nu rijd hij 60, maar vanaf ongeveer 55 km/u begint er geen geluid te komen wat lijkt op een opstijgend vliegtuig :p (de scooter begint dan ook een beetje te trillen)

En dat lijkt me niet goed.. ik weet niet of dit nu in mijn vertanding zit (is dat misschien een snor-begrenzing?) of dat dit misschien door mijn uitlaat komt (stnd. katalysator uitlaat met een extreem slome bocht..)

Dus is het verholpen als ik nieuwe uitlaat koop, of moet ik met vertanding gaan klooien?

alvast bedankt!

Groeten, Benny.
 
Advertisement - register to remove this

Maar als ik nou een Yasuni R koop, zijn mijn problemen dan weg, of gaat hij dan nog niet harder dan 60, omdat ik vertandings-begrenzing heb?

Want ik wil dus echt niet gaan klooien met vertanding :( ik weet er niks van, ik kan het niet zelf monteren en het is duuur :(
 
Oh ja, en ik rij nu met sproeier 65, moet nog wat groter in, maar doe ik later wel, want ik merk geen gestotter ofzo tijdens rijden, en ik heb er een gele drukveer inzitten, misschien maakt hij door de drukveer zo'n vaag geluid? omdat die niet goed is?
 
ok een malossi sport 70 cc op een snorscooter met std. uitlaat (begrensd)
je had beter een leuke uitlaatje en een minder duur cilinertje kunnen kopen maar ja je heb het al .

ik zou zoiezo je uitlaat ontgrensen .
en een andere vertanting want door de korte vertanting die er inzit moet die meer toeren maken ... dan met een langere vertanting .
dus meer slijtage .

en hoe zit het met je rollen heb je die al veranderd ..
zwaardere meschien ?
 
Wat is er met vario ring? die is er al uit hoor..

en de hoofdvraag is: heb ik vertandings-begrenzing? Of bestaat dat niet? Want dan koop ik gewoon een Yasuni R en laat ik de rest zitten, gaat hij dan een stuk harder rijden?
 
Oh ja, en de rollen zijn denk ik 9 of 10 gram (stnd nog..) maar hij trekt al erg hard op zonder dips, dus waarom veranderen? ik heb er al 4,4 gram in gehad en toen kreeg ik idiote overtoeren..

En er zat geen begrenzing in de uitlaat, de uitlaatbocht is namelijk de begrenzing, die is ontzettend sloom..
 
korte vertanding is sneller optrekken laage top
lange is net andersom tis maar net waar je van houd maar als je nou in the middle of nowhere woont zoals ik kun je beter een lange nemen want anders rij je hem aan gort(door al de lange rechte stukken)
 
Gezien je zegt goed op te trekken met de 10gr lijkt me duidelijk dat er een snor-vertanding inligt.. een erg korte.
Als je harder wilt zonder enge geluiden kan je proberen een complete-bromvertanding te kopen welke in je blok (Morini?) past.
 
Die enge geluiden maken me niet uit, als het maar niet gebeurd, dat als ik 90 rij ofzo dat de boel blokkeerd, omdat de vertanding het begeeft ofzo.. het moet dus niet echt gevaarlijk worden..

als ik 80/90 km/u rij ben ik tevreden, en ik heb dus geen zin om een hele nieuwe vertanding daarvoor aan te schaffen, want dat kost volgens mij flink wat en ik kan het er ook niet zelf inzetten denk ik..

Ik heb idd een morini blok trouwens..

Laatst deed ik er 4,4 gram rollen in, en het (logische) gevolg was idiote overtoeren..

Dus als ik nou gewoon een Yasuni R koop ofzo en er iets lichtere rollen in doe, dan rij ik misschien 80/90, dan begeeft mijn vertanding het toch niet ineens?

Ik ben echt ten einde raad wat ik nu moet doen..
 
Vertanding verwisselen is wel te doen hoor.. en zoveel werk is het niet dus de dealer kan het wel doen voor niet zo'n zware prijs.. en ja zit hoogstwaarschijnelijk kortere vertanding aangezien het een snor is.. lijkt mij ook stug dat je 90digi gaat rijden met deze vertanding..
 
Ok, ik ga even vertandingen bekijken.. ik zie hier malossi primaire as voor 70 euro ongeveer.. Welke verhouding moet ik dan hebben?

En moet ik alleen primair, of ook secundair kopen?

Als ik alleen primair nodig heb, is het niet zo duur, maar anders word het me te veel..

En moet het blok eronder uit om het te monteren?
 
Maar is het te doen zonder het eraf te halen, of moet het echt?

En kan ik dat zelf doen samen met mijn vader of niet?

En heb je antwoord op mijn andere vragen?

En hoe hard schat je dat ik maximaal kan rijden met deze vertanding?
 
Ik heb er alles voor over om geen vertanding te veranderen, nu moeten jullie echt even eerlijk zijn: Ga ik met de volgende setup minimaal 80 km/u rijden?:

-70cc Malossi sport giet
-Yasuni R
-Gele drukveer
-7 gram rollen
-maat 76 sproeier
-17,5mm carb
-snorvertanding

Dat is zoals de setup er ongeveer zal gaan uitzien (misschien wat kleine aanpassingen in afstelling uiteraard)..

Dus wat denken jullie: kan ik daar, zonder problemen, minimaal 80 km/u mee rijden?
 
Back
Top