Bekeuring..Hoe kom ik er vanaf?

Unforgiven_nl said:
Je kan nooooooooit medeplichtig zijn aan een overtreding! De gene die het fikkie heb gestookt is fout. De rest niet.


Dat is volgens mij indd waar, want als je scoot op de bank word gezet krijgt de bijrijder toch ook geen bekeuring
 
Nee, ik laat me maatje geen 50 euro dokke voor mij... daar geef ik niet zo veel om...

Maar goed ik was medeplichtig.. We zien wel en ik ga maar eens prate met Oom agent :W
 
Mizzle said:
Nee, ik laat me maatje geen 50 euro dokke voor mij... daar geef ik niet zo veel om...

Maar goed ik was medeplichtig.. We zien wel en ik ga maar eens prate met Oom agent :W

Heeft hij dan ook een boete, mss dak erover heen heb gelezen:S

Maar het is mooi klote als de politie dame eerst zegt dat het een waarschuwing is en dan uiteindelijk niet blijkt te zijn.

Maar jij hebt immer niks gedaan, Medeplichtig klopt eigenlijk ook niet want jij had dan maar moeten zeggen dan je maat niks had mogen doen, maar wat als je het wel zou gezegt hebben? Dan ben je inprincipe ook nog medeplichtig.

De boete kan niet meer via de politie ingetrokken worden, alleen als je voorwilt komen of een bezwaarschrift aantekend.

succes iig!
 
Stephan@Spy said:
Vriend van mij had 120 boete voor helm niet dicht, geen certificaat, en kreeg ook geen geel bonnetje mee, en moest ook gewoon betalen hoor. Toch het zelfde als je iets iets in de winkel koop, je geen bonnetje krijgt, heb je het dan niet gekocht? Tuurlijk wel.


het is volgens de wet verplicht om de bon aan te bieden/te geven...
 
CremersTjoen said:
het is volgens de wet verplicht om de bon aan te bieden/te geven...

LoooooooooL, echt iemand met ervaring dus :X

Hij mag je een geel briefje aanbieden, hij moet niks.
Hij kan ook gewoon jou gegevens op zijn voorhoofd schrijven als die wilt, zolang het maar straks leesbaar en goed is als die het in de com invoert.
 
Unforgiven_nl said:
Je kan nooooooooit medeplichtig zijn aan een overtreding! De gene die het fikkie heb gestookt is fout. De rest niet.


Das waar, bij overtredingen is het zo.

MAAR... er is meer...

Het is verboden in de openlucht vuur aan te leggen, te stoken of te hebben. Dit verbod geldt niet voor vuur dat geen (brand)gevaar oplevert voor de
omgeving zoals gebruik van kaarsen, fakkels en vuur ontstoken voor bakken en braden.

In bossen en natuurgebieden is deze regelgeving strenger. In veel van deze gebieden geldt tevens een rookverbod.
 
Black Phantom said:
en waar staat dat dan in de "wet"?
naja omdat ik al verwacht had dat er geen antwoord zou komen zal ik het zelf maar ff geven

artikel 4 lid 2 WAHV

2.
Zo mogelijk wordt aanstonds een aankondiging van de beschikking uitgereikt aan degene tot wie zij zich richt, of wordt deze achtergelaten in of aan het motorrijtuig. De bekendmaking van de beschikking geschiedt binnen vier maanden nadat de gedraging heeft plaatsgevonden, door toezending van de beschikking aan het adres dat betrokkene heeft opgegeven of, indien dat niet mogelijk is en de gedraging heeft plaatsgevonden met of door middel van een motorrijtuig waarvoor een kenteken is opgegeven, aan het adres dat is opgenomen in het kentekenregister. Indien de brief onbestelbaar blijkt te zijn, wordt de beschikking gezonden naar het in de basisadministratie persoonsgegevens vermelde adres, tenzij dit hetzelfde is als hetgeen is opgenomen in het kentekenregister. Indien de brief ook op het in de basisadministratie persoonsgegevens opgenomen adres onbestelbaar blijkt te zijn, wordt de beschikking geacht aan de betrokkene bekend te zijn.

Het is dus NIET verplicht
 
suzuki-kat said:
Das waar, bij overtredingen is het zo.

MAAR... er is meer...

Het is verboden in de openlucht vuur aan te leggen, te stoken of te hebben. Dit verbod geldt niet voor vuur dat geen (brand)gevaar oplevert voor de
omgeving zoals gebruik van kaarsen, fakkels en vuur ontstoken voor bakken en braden.

In bossen en natuurgebieden is deze regelgeving strenger. In veel van deze gebieden geldt tevens een rookverbod.

[offtopic] Zegguh... Suzuki... Hoe zit et nou met onze discussie? ben je dr nou al uit??:D [/offtopic]
 
scoop643 said:
waar ging die discussie ook al weer over... was echt 2 page's vol ofzo....8P8P8P8P8P8P

Over zogenaamde lichte misdrijven en overtredingen... Suzuki zei dat 2,0 kw een misdrijf was (lichte misdrijf) geloof ik...
 
wat die wouten doen is gewoon machtsmisbruik...
die denken: ik heb een blauw pakje aan huppel rond met mijn 9mm en iedereen die mij iets wil maken slinger ik op de bon... maar waar zijn ze als ze echt nodig zijn :?
en wat dat wijf jou heeft geflikt !@$^!@$^
de politie wordt steeds triester tegenover de jongeren, ze vergeten gewoon dat ze zelf ook jong zijn geweest
 
Unforgiven_nl said:
[offtopic] Zegguh... Suzuki... Hoe zit et nou met onze discussie? ben je dr nou al uit??:D [/offtopic]

Word aan gewerkt, ik ben het ook nie vergeten, staat hoog in me agenda, ben alleen nog bezig met me onderdoek er naar :D
 
Back
Top