Bekeuring rollerbank/geluid/in beslagname

Mike_Ark

Gewoon vers ;)
Beste mede scooter-forumers,

Ik vraag mij even wat sommige bekeuringen nu in 2010 kosten en of sommige mede forum-ers ervaring hebben met inbeslag name van de scooter (tegen woordig dan hé)

Op rollerbank.nl kom ik wel het een en ander aan bedragen tegen maar daar wordt ook vaak nog over kw's gesproken en ik weet dat hier de rollerbanken met km aanduiding al lange tijd gebruikt worden.

Mijn situatie als volgt:
Vanavond aangehouden bij rollerbank controle met een malaguti phantom (org 50cc lc, shot, 17,5 ,overrange = volgens mij zeker een 90km/h+ )

Ik had dus snel mijn begrenzer aangezet en moest de rollerbank op, maar begrenzer stond ontzettend kut (DOM DOM DOM!!)en kwam niet van zijn plek. Toen de politie over inbeslagname begon het ik toe gegeven dat er een begrenzer er op zat en hem er af wilde halen zodat ze hem konden testen.

En toen hebben ze hem als nog in beslag genomen! gvd!!
Heb nog geprobeert te regelen dat ze hem ter plekken zouden testen, maar ze wilden hem echt mee nemen...

De vraag is:

Wat is de bekeuring bij een scooter die 90km/h op de rollerbank loopt? (gaat via officier??? iemand ervaring met vergelijkbare snelheid overtreding?)

Wat is de bekeuring bij geluid, gaat dit nog aan de hand van DB's?? (iemand ervaring met gelijke situatie?)

Ik hoop dat jullie hier even op kunnen reageren... dan weet ik waar ik ongeveer aan toe ben

Groetjes,
Mike
 
Advertisement - register to remove this

Ten 1e dat is zwaar kut en nooit toegeven aan die *piep* wouten toegeven dat je begrenzer hebt..
Ik heb ooit met in 2009 nog met 82 geklokt op roller boete ging via officier maar heb me scoot nooit in moeten leveren beter nog ik mocht zelfs gewoon verder? Ligt vast aan die humeur van die agent toendertijd maargoed grapje was wel aardig duur dacht rond de €300 en nog eens 6,50 administratiekosten het word steeds gekker hier !! Ti's echt kut dat je bent genakt en wens je veel sterkte dr mee!
 
Hey Silliey,

thx voor je reactie, maar ik dacht zo van, ze nemen hem toch mee voor onderzoek en dan vinden ze zeker mijn begrenzer.. maar die 300, die is zonder een bekeuring voor geluid??
 
Je boete gaat via OvJ, als het je eerste keer is zal het wel meevallen de boete.
Je begrenzer heb ik geen antwoord op, maar reken maar dat dit zeker mee gaat tellen.
Omdat je hem hebt gebruikt bij een rollerbank controle.
Geluid doen ze vaak niets mee, tenzij je echt een slechte agent te pakken hebt.
Maar je zal hoogstwaarschijnlijk wel tegen een boete van 2-350 eurie aan zitten, als het je eerste keer is dan.
Anders word het nog een HEEL ERG DUUR grapje.

Maar jou scooter zal waarschijnlijk helemaal uit mekaar getrokken worden.
Zodat ze technisch onderzoek kunnen doen, dus gaan ze dingen slopen.
Waarschijnlijk als je hem terug krijgt hangen er dingen los, missen er schroeven, rijd hij ineens niet meer, dat soort dingen.
Maat van mij ook overkomen.
En als je pech hebt nemen ze ook nog onderdelen in beslag.

Gaat jou scooter 50 km/u te hard MET correctie er al AF, dan kunnen er twee dingen gebeuren.

1.Pakketje van gemaakt.
2.Politie veiling te koop aangeboden zonder opvoer onderdelen.

Verder gaat er 10 % af van je snelheid.
Dus ga je 90, zal er 9 km af gaan.
Krijg je dus een boete voor 81 km/u.

En ik weet dat je er nu niks meer aan hebt, maar..
NOOIT, maar dan ook NOOIT toegeven dat jij weet dat er een begrenzer op je scooter zit.
Gewoon dom overkomen en zeggen: Begrenzer? Ja die heb ik eruit gehaald, mijn vario ring.
Hierdoor liep hij ietjes harder.
Nooit getalletjes noemen, want daar pinnen ze je op vast.
Als er een agent aan je vraagt hoe hard loopt die, zeg ik altijd: kijk zelluf maar.

Het is anno 2010 dat je, of je nou toegeeft of niet, er toch niet mee weg komt.
Bij een algemene rollerbank controle dan.

Word je staande gehouden kun je natuurlijk wel de zielige piet uit gaan hangen en kom je een heel eind.

Verder wens ik je sterkte ermee, want de boete zal erg tegenvallen kan ik je nu al vertellen.

En welke begrenzer heb je eigenlijk gebruikt dat hij niet eens meer van ze plek komt?
Wel heel erg beun als je het mij vraagt.
 
Hey Tinus_070,

thx voor je reactie, helaas ben ik al een keer eerder aangehouden met evo enz..
2kw + geluid boete was dat toen (was 7 a 8 jaar geleden) telt dat nu ook nog mee?? (ging ook via officier van justitie)

begrenzer was er een met afstandsbediening maar stond nog afgesteld op standaart uitlaat ipv shot :-(

groetjes,

Mike
 
Weet niet zeker of dat meetelt, ik meen me vaag te herinneren dat dat geldt voor 5 jaar ofzo... ooit eens ergens opgevangen, geen idee of het waar is ;) Je kan natuurlijk altijd ff een belletje doen naar politie en een wat als/stel dat scenario aanhouden.
 
Wat betreft de boete die je eerder hebt gehad.

Ik weet niet of dat meetelt in het sanctie bedrag.
Wel weet ik dat je een punt krijgt voor groffe overtredingen, de politie registreert dit.
Heb je er 3 binnen 2 jaar, word je scooter in beslag genomen.
Dus na 2 jaar van je eerste punt, dan vervalt de eerste zeg maar.
Maar de tweede blijft dan wel staan.
Dus als je 1 januari een punt krijgt en 1 maart, dan vervalt alleen de eerste op 1 januari, en de tweede pas 1 maart.
Twee jaar later dan.

Die punten kunnen voor verschillende dingen zijn.
Je krijgt er bijvoorbeeld één als je 20 km te hard of meer hebt gereden.
Dus als jij 7 of 8 jaar geleden een boete hebt gehad, zal deze niet meer meetellen als punt.
Of de OvJ ernaar kijkt, en hierdoor je boete omhoog gooit, geen idee.
 
Ten 1e dat is zwaar kut en nooit toegeven aan die *piep* wouten toegeven dat je begrenzer hebt..
Ik heb ooit met in 2009 nog met 82 geklokt op roller boete ging via officier maar heb me scoot nooit in moeten leveren beter nog ik mocht zelfs gewoon verder? Ligt vast aan die humeur van die agent toendertijd maargoed grapje was wel aardig duur dacht rond de €300 en nog eens 6,50 administratiekosten het word steeds gekker hier !! Ti's echt kut dat je bent genakt en wens je veel sterkte dr mee!

ik ging ook 82 + via justitie , en boete van €140 :)
 
Update

Heren, hierbij een update:

Ik heb de agent gesproken vandaag aan de telefoon en heeft mij het volgende gemeld:

- Snelheid, 16km overschrijding! hij had het over 74km ofzo min correctie 16km te hard.. maaarrr... bekeuring gaat via officier zegt hij!!!
- Geluid, geen idee hoeveel DB's maar zal niet zo veel zijn.. maar gaat ook via officier!!
- Begrenzer, gaat OOK via officier

wtf??? dit ging een paar jaar geleden nog heel anders..

Maar nu komt nog de KLAPPER!
Hij is nu nog steeds in beslag genomen en wordt naar een andere plaats gebracht voor onderzoek door de recherche omdat ze mijn frame nummer niet vinden.

Ik weet dat het frame nummer zeer slecht leesbaar is maar toen ik hem kocht was hij prima leesbaar en hebben we hem nog op de RDW site kunnen checken op diefstal en dat zat helemaal goed. Gelukkig heb ik daar een scherm afdruk van gemaakt en is ook nog voorzien van alle gegevens van de verkoper. Later heb ik hem ook nog geschouwd met het nummer van het frame, toen het allemaal wat begon te roesten heb ik er nog wat extra zwarte verf overheen gespoten om het te beschermen.

Maar het is allemaal nog lang niet over denk ik :-(

groetjes,

Mike
 
Over je frame nummer doen ze waars niet moeilijk ligt waarschijnelijk aan die agent..
Als jij gewoon kopie er van hebt kunnen ze jou niks maken jou bewijs staat zwart op wit!

Wat betreft de boete.. Die zal tegenvallen iig je moet flink dokken!!.
En zoals ik in mijn 1e post al zei nooit toegeven; BEGRENZER? Waar heb je eht over? De vario enz enz...
Suc6 nog.
 
Je scooter wordt meestal niet meteen ingenomen,
Gaat de scooter 90 km/h of sneller is directe inname.
Gaat de scooter langzamer dan 90 km/h, dan krijg je een proces verbaal.
Die mag je 2 keer krijgen, daarna wordt de scooter ingevorderd.
 
Update:

Gisteren voor 2 van de 3 bekeuringen een OM-transactie voorstel ontvangen:

Begrenzer : 160 euro
Geluid (verschrijding vanaf 4dB(A) ) : 180 euro

Voor snelheid heb ik hem nog niet ontvangen, maar wat zijn dit gvd zieke bekeuringen

groetjes,
Mike
 
Inderdaad klote voor je man !

Ik heb sinds kort een malaguti phantom gekocht.
70cc bidalot(timingen polini evo 1)
bidalot c21
krukaspen 12 malossi
17.5 dell
malossi MHR 2005 overange
Malossi koppeling
Std membraam met carbonnen kleppen
Ben nog wat aan het kloten met mn sproeier
Maar check mn uitlaat


en aan het begin is die stuk


Hierdoor maakt hij echt een enorme herrie
Ook loopt hij met deze set up met auto er achter een dikke 120 als et mee zit net 130..
Ben echt als de dood voor een rollerbank.
Vraag me af of ze ook hiervoor een euro begrenzer kunnen maken ?
Iemand nog tips tegen het geluid ?

Thanks alvast !

greetz from friesland:W
 
Last edited by a moderator:
Back
Top