bekeuring voor te hard rijden onterecht

Jobby

New Member
Wie weet wat ik moet doen.

Ben gelaserd door de politie om mijn snorscooter volgens hen met 44km per uur. Meegenomen naar het politie bureau en op de rollerbank daar gaat hij maar 22 km op na correctie van 4 km.
Op mijn teller gaat mijn scooter maar 28 km per uur. Scooter is niet opgevoerd!
Scooter is in beslag genomen voor technisch onderzoek bij de politie.
Nu 2 dagen later mag ik mijn scooter weer ophalen want ze kunnen niets vinden, wat logisch is aangezien hij standaard is. Maar ik krijg wel een bekeuring voor 20 km te hard rijden wat ze hebben gemeten met de laser.
Wie heeft dit eerder mee gemaakt en wat kan ik doen tegen de bekeuring van € 197,-

Het betreft een AGM VX50 snorscooter
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Dit mag, ze hebben je gelaserd met 22kmu te HARD!
Maar je mag dit ook aanvechten via de rechtbank omdat laseren niet altijd even nauwkeurig is en helemaal niet met scooters/brommers.

Een vriend had dit ook en reed gelaserd 67kmu na correctie (dit betreft een brom). dus 27 kmu te hard en hij ging er tegenin en er kwam een rechtszaak en hij heeft het gewonnen.
Dit is mijn eigen ervaring, ik weet niet of dit echt nu ook is, want dit was wel 2 jaar geleden.

Groet,
 
Ik snap het. Echter ik ben direct meegenomen naar de rollerbank, en daar is een snelheid na correctie van 22 km per uur gemeten!
Dus ver onder de toegestane snelheid.
Maar ondanks dat willen ze zich houden aan de gelaserde snelheid in plaats van wat de rollerbank heeft aangegeven.
 
Dan maar voor laten komen als je zeker weet als je scooter geheel standaard is..

Want als de politie echt maar 22km/u heeft gemeten en je ook een onderzoek hebt gehad dan lijkt hij mij vrij duidelijk dat deze scooter nooit harder heeft kunnen rijden.. Dus dan sta je geheel in je gelijk.. Dus zeker niet betalen ,maar voor laten komen.
 
Ik zou vragen of je het rapport kunt krijgen die gemaakt is van het technisch onderzoek.

Want ik denk dat het twee verschillende afdelingen zijn die naast elkaar werken en niet met elkaar.

De ene meent je gelaserd te hebben met een te hoge snelheid en schrijft je een bekeuring, de andere keurt je brommer technisch.

Uit het technisch onderzoek is gebleken dat deze scooter volledig origineel is en geen schakelbare begrenzing bevat en heeft dit niet besproken met de afdeling die je een procesverbaal heeft geschreven om dit procesverbaal nietig te laten verklaren!
 
Last edited:
Back
Top