Bekeuring..Hoe kom ik er vanaf?

Mizzle.

VW T2b '78 owner
Hoi,

Een tijdje terug gingen ik en me maatje op een zaterdag uit en we gingen naar het busstation. Maar de bus was net weg, gemist dus. We moesten toen dus een uurtje wachten.

We gingen ons vervelen en het was rot koud, dus me maatje pakte een A4'tje, dat in ze zak zat en begon dit in de vik te zette..

En je raad het al.... Politie :W

(Ja, ik kon het wel op een lopen zetten, maar ik heb slechte knieeen :p)

Dus die politievrouw moest onze gegevens hebben, schreef ze op en waarschuwde ons dat als we er straks nog zoude staan dat we een groter probleem zoude hebbe (wat ons als een waarschuwing klonk)
We kregen geen bonnetje ofzo en die vrouw reed zo weg...

Vandaag rolde er een brief door de bus van Justitie..
Nu blijkt dat ik 50 eurie moet dokke wegens :

''Het is verboden in de openlucht vuur aan te leggen, te stoken of te hebben''

Zijn er mogelijkheden om eronder uit te komen?

Sorry mod's misschien geen goede plek om dit te poste, maar ik wou het toch effe kwijt..

Alvast bedankt :*
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ja maar moet ze dan geen officieel proces verbaal op hebben gemaakt zeg maar? Incl. een verklaring van de dader?...
 
Gewoon een lelijke naai actie ik zou er wat van gaan zeggen. Tis nogal vreemd dat je opeens een brief binnen krijgt, als ze alleen een waarschuwing had gegeven..:S
 
MiQ said:
Gewoon een lelijke naai actie ik zou er wat van gaan zeggen. Tis nogal vreemd dat je opeens een brief binnen krijgt, als ze alleen een waarschuwing had gegeven..:S

Ze schrijven niet voor niks al zijn gegevens op.
 
Frankz0r said:
jammer, maar je bent gewoon de lul... zielige agenten die mannetjes naaien op deze manier :L

Hoezo nou weer zielige agenten? Je mag gewoon geen openbaar vuur maken. Moet hij maar niet zo dom zijn.
 
Vriend van mij had 120 boete voor helm niet dicht, geen certificaat, en kreeg ook geen geel bonnetje mee, en moest ook gewoon betalen hoor. Toch het zelfde als je iets iets in de winkel koop, je geen bonnetje krijgt, heb je het dan niet gekocht? Tuurlijk wel.
 
AscH said:
Hoezo nou weer zielige agenten? Je mag gewoon geen openbaar vuur maken. Moet hij maar niet zo dom zijn.
't is toch mierenneukerij... ze hadden ook gewoon een waarschuwing kunnen geven. Maar hij is idd fout, risico zat erin...
 
Ik vind het ook klote... maar goed..

Me maatje en ik hebbe nu dus 50 euro boete (per persoon)

Ik denk dat ik maar eens op het bureau ga prate en vragen om een rapport ofzo, want ik laat het er niet bij zitte...

Iemand anders nog ideeen?
 
Mizzle said:
Ik vind het ook klote... maar goed..

Me maatje en ik hebbe nu dus 50 euro boete (per persoon)

Ik denk dat ik maar eens op het bureau ga prate en vragen om een rapport ofzo, want ik laat het er niet bij zitte...

Iemand anders nog ideeen?
ideen? Om er onder uit te komen?

word lastig... maar wat je kan proberen is
Als jij het voor de rechter laat komen kan je zeggen van dat je het deed omdat je al een uur lang voor de bus zat te wachten, en dat je het ergens deed op de stoep ofzo dat het geen gevaar voor gebouwen/anderen kan opleveren.

Wat de rechter dan kan zeggen. Hiermee bevestig je dat je het hebt gedaan, en het is dan wettig en overtuigend bewezen, en je zal 50€ moeten dokken.
Of de rechter leeft met je mee, en zegt dat je voorwaardelijke straf van 50€ krijg.
Heb het gezien met een vrouw die voor haar huis een biertje nam, en geen mensen lastig viel. Die kreeg i.p.v. normale straf een voorwaardelijke straf.
 
bezwaar heeft geen zin, tenzij je kan weerleggen dat je het niet gedaan hebt, anders krijg je een antwoord: in je aantekening staat niet dat je niet schuldig bent bla bla bla.
 
dragsterlover said:
medeplichtig heet dat hier 8)
gewoon betalen, het is kut maar het is niet anders :X

Je kan nooooooooit medeplichtig zijn aan een overtreding! De gene die het fikkie heb gestookt is fout. De rest niet.
 
Back
Top