laser x pro chroom goedgekeurd voor op de weg en nog een bekeuring van 120 eurie ??

Status
Not open for further replies.

glenn2409

Well-Known Member
Hoi,

Ze hebben me laatst met mn peugeot SF2 op de rollerbank gezet. en 35 euro voor de snelheid gekregen en 120 euro voor ''geen goede uitlaat'' zoals het op de bekeuring stond. terwijl mijn laser x pro chroom een keurmerkje op de uitlaat heeft zitten.

Kan iemand me vertellen hoe dit mogelijk is en hoe het zit.
of zaten die wouten gewoon verkeerd.

alvast bedankt
gr glenn
 
Advertisement - register to remove this

Hoi,

Ze hebben me laatst met mn peugeot SF2 op de rollerbank gezet. en 35 euro voor de snelheid gekregen en 120 euro voor ''geen goede uitlaat'' zoals het op de bekeuring stond. terwijl mijn laser x pro chroom een keurmerkje op de uitlaat heeft zitten.

Kan iemand me vertellen hoe dit mogelijk is en hoe het zit.
of zaten die wouten gewoon verkeerd.

alvast bedankt
gr glenn

Misschien maakte die wel veels te veel db?
Mja zolang je er een keurmerk op hebt zitten zou de boete ongegrond zijn.
Staat er verder niks bij?
Als je het op een strenge manier bekijkt is een standaard ontgrensde uitlaat ook niet goedgekeurd.
Die terugloper van jou heeft alleen maar die goedkeuring vanwege de begrenzer's erin en het aantal db.

Sloop je die begrenzers eruit en maakt die meer db is die eigenlijk ook niet meer goedgekeurd.
Of dit volgens de wet zo is zou ik niet weten.

Mja zolang dat goedkeurings merk erop zit kunnen ze je hooguit een boete voor te veel db geven denk ik.
 
Misschien maakte die wel veels te veel db?
Mja zolang je er een keurmerk op hebt zitten zou de boete ongegrond zijn.
Staat er verder niks bij?
Als je het op een strenge manier bekijkt is een standaard ontgrensde uitlaat ook niet goedgekeurd.
Die terugloper van jou heeft alleen maar die goedkeuring vanwege de begrenzer's erin en het aantal db.

Sloop je die begrenzers eruit en maakt die meer db is die eigenlijk ook niet meer goedgekeurd.
Of dit volgens de wet zo is zou ik niet weten.

Mja zolang dat goedkeurings merk erop zit kunnen ze je hooguit een boete voor te veel db geven denk ik.


ja op de bekeuring staat geen goede uitlaat,maar als ik nu een andere erop gooi bijvoorbeeld een technigas ofzow en een bewijs krijg dat die is goed gekeurd zou je er dan nog een bekeuring voor kunnen krijgen.

gr glenn
 
ja op de bekeuring staat geen goede uitlaat,maar als ik nu een andere erop gooi bijvoorbeeld een technigas ofzow en een bewijs krijg dat die is goed gekeurd zou je er dan nog een bekeuring voor kunnen krijgen.

gr glenn

Zolang die goedgekeurd is en niet te veel db maakt zou je geen boete moete krijgen voor je uitlaat.
Snelheid is weer een ander verhaal.
 
Zolang die goedgekeurd is en niet te veel db maakt zou je geen boete moete krijgen voor je uitlaat.
Snelheid is weer een ander verhaal.


Ik ga morgen ff naar het wouten burea en eens ff goed navragen want er dan mis is en hoe dat zit. eens kijken wat ze zeggen ik houd jullie op de hoogte alvast bedankt he

gr glenn
 
Ze hebben een boete gegeven voor geen goeie uitlaat. Jou uitlaat is goed gekeurd. Ze hebben je geen boete gegeven voor te veel lawaai.

Dus in mijn ogen is die boete niet terecht en kun je bezwaar indienen. Het mooiste is als je de doos met de papieren nog hebt. Desnoods maak je een foto van je uitlaat.
 
Ze hebben een boete gegeven voor geen goeie uitlaat. Jou uitlaat is goed gekeurd. Ze hebben je geen boete gegeven voor te veel lawaai.

Dus in mijn ogen is die boete niet terecht en kun je bezwaar indienen. Het mooiste is als je de doos met de papieren nog hebt. Desnoods maak je een foto van je uitlaat.


ja ben vanmorgen op t bureau geweest hier in stein en zouden de wout die mij de bekeuring heeft gegeven opbellen en hij zal nakijken of het een goede uitlaat is. en zou me vandaag opbellen. mja tot zo ver nog niks gehoord, anders sta ik morgen weer op t bureau.
Mja het is volgens mij ook onterecht en het is echter geen bekeuring voor het geluid.
ik laat wat van me weten ea

gr glenn
 
Ik zou er niet rijdend heen gaan. Teminste ik zou het niet doen.

Je moet hem de uitlaat laten zien. En hem duidelijk het E keur laten zien. Dan kun je zeggen dat je geen verkeerde uitlaat hebt, maar dat je scooter alleen iets te hard liep.
 
Is de uitlaat ontgrensd?

Zo ja --> Goekeuring vervallen, pech gehad, boete terecht (uitlaat is namelijk alleen met die proppen erin goedgekeurd)

Zo nee --> Bezwaar maken
 
Hoe weten ze nou dat hij ontgrensd is? Dat moeten ze eerst dan maar eens bewijzen.

En jah hij gaat wat te hard maar dat kan ook een andere oorzaak hebben :p
 
heej jongens ben naar het politie bureau geweest in sittard,
heb ze daar ff aan de kop gezeurd.
ten eerste kwam ik daar ff uitgelegd aan die vent wat achter de balie zat, en die zei vervolgens: de man die je de bekeuring heeft gegeven komt er zo aan. dus wij ff 10 min gewacht. stond die wout wat me de bekeuring heeft gegeven aan de balie en liep vervolgens weer weg, toen zei die man wat achter de balie stond dat hij met spoed weg moest 'jaja' mja toen moest ik dus wachten op iemand anders ,20 min verder. en toen zeiden ze ja je kunt het beter afhandellen met die man die je de bekeuring heeft gegeven. dus volgens mij weten ze echt niet wat ze moeten nu mja, de wout die me de bekeuring heeft gegeven zou me nog terug bellen. nog steeds niks gehoord...

als ik dinsdag nog steeds niks gehoord heb ga ik weer daarheen met bewijzen daarheen. heb me al een pagina uitgedraaid van easyparts waar op staat dat die uitlaat goed is gekeurd voor op de openbare weg. foto's van de uitlaat.
eens kijken wat ze dan gaan zeggen ;) maar zo ver ik weet is die uitlaat gewoon begrenst. En ook als is die ontgrenst hoe moeten ze dat aan de uitlaat zien.
In ieder geval is de bekeuring voor de snelheid wel terecht. mja dat is maar 35 euro.

dus we zullen zien als ik een telefoontje krijg binnekort :p
gr glenn
 
Nog steeds niets gehoord?
Ik had het zelfde met mijn technigas uitlaat (3 jaar geleden) maar had geen zin om in beroep te gaan en heb hem maar betaald.
 
nop nog steeds niks gehoord. Kga morgen gewoon weer lekker na t bureau beetje zeuren }) zodra der verandering in komt laat ik iets weten :Lltrss
 
niemand die weet hoe het zit met de wet in België als ik dit tegenkom? want ik rijd namelijk ook met een Laser X-pro waarmee ik op de teller een goede 66 rijd.

grtzz
 
Whahaha... sry maar vind ut heel grappig dat je dat pikt, zo'n slap quatum verhaal
om "geen goede uitlaat" ;) je bent gewoon hardt geflashed.... ;)
 
heeej jongens na lang wachten =p ik ben er nu zeker van dat die bekeuring gewoon een bluf was. heb niks binnen gekregen (H)
bedankt allemaal

katerz (H)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top