Bartj's zoveelste "hok"

bartj

HousePaus
Het begon allemaal op een zonnige namiddag in Juli of ergens daar in de buurt.
Paar goude kletsers erin en ineens had Marktplaats zichzelf geopend en had ik op een Vespa gereageerd. Vele gouden kletsers later dan ook daadwerkelijk het zielige hoopje 4takt Vespa wat ik had gekocht in de tuin staan. En zodra ik dat ding zag zakte de motivatie me in mn slippers.
Dus waf doe je dan?

Precies lekker verder wat weg laten rotten tot je er wel een plan mee hebt.
En daar was de plotselinge wisseling van werkgever en moest weer met de scooter ipv fiets. Had via een maatje van me een Sym nogiets 4takthok wat voor geen meter rijd eigenlijk mogen lenen. En toen toch maar de Vespa besloten klaar te maken om naar mn werk mee te rijden.dus aanschouw hieronder mijn al deels.gestripte Vespa LX50 4TAKT 4V.....
Op eerste gezicht geen lelijk ding tot je een keer knippert en de druipers in de lak je om te oren vliegen en je er een flinstone scooter van kan maken met al dat roest wat er op zat.

Dus buiten het blok opbouwen klaarmaken en spuiten kan ik me voorlopig ff breken over de looks. Heb 3 verschillende kleuren in gedachten waar ik ff goed over ga brainstormen

Attachments

• Snapchat-654974242.jpg
    Snapchat-654974242.jpg
    208.9 KB · Views: 50
  • Snapchat-605201690.jpg
    Snapchat-605201690.jpg
    182.6 KB · Views: 38
  • Snapchat-98613184.jpg
    Snapchat-98613184.jpg
    158.5 KB · Views: 35
  • Snapchat-1607434539.jpg
    Snapchat-1607434539.jpg
    89.9 KB · Views: 41
Advertisement - register to remove this

Ondertussen weer een beetje aan de roestige panelen gewerkt en alles staat nu in de anticorosie primer.

Blok is inmiddels uit elkaar en weet meteen waarom die laatst niet wou starten..... de inlaat kleppen blijven open staan. Dam reviseer ik de vllledige kop maar meteen aangezien het de bedoeling is dat deze Vespa wel ff blijft.

Had nog een beetje turquise in spuitbus staan en om ff een beeld te krijgen of ik heel mn scooter zo wil ff mn stuurkapjes gedaan en vind het wel een geinig kleurtje. Dus vanmiddag eens bij de verfboer kijken wat ie dan voor special paint versie daarvan zou hebben

Attachments

• Snapchat-159034541.jpg
    Snapchat-159034541.jpg
    123.4 KB · Views: 31
  • Snapchat-695324753.jpg
    Snapchat-695324753.jpg
    134.1 KB · Views: 35
Ik vind het persoonlijk best wel een mooi ding die Sean scoot, helemaal geen gekke kleuren en lekker fris.

Ben benieuwd naar het eindresultaat Bartj

+1
Ben persoonlijk wel fan van die 4kleppers, lekker snel te krijgen als je zou willen :)
leuk project @bartj !
Leg eens uit hoe ik deze sneller maak dan? Of gewoon met het standaard 4takt opvoerkitje?
Post automatically merged:

Vanmiddag de knoop wat betreft de kleur doorgehakt. Al komt de kleur op de foto totaal niet over een met het 'echie' Past wel superfresh bij het zadel. Zometeen de binnenkappen ff schuren en een beetje lak erop knallen.

Motorisch verder nog weinig veranderd enkel de kop is op lekken getest en dat deed ie niet dus de revisie van de kop is geslaagd. Hopelijk vandaag of morgen het blok weer verder in elkaar en terug eronder.

Verder nog wat spul besteld om te proberen die koplamp een stuk feller te krijgen. Want dit is voor mn gevoel net een theelichtje ofzo

Attachments

• Snapchat-1406973414.jpg
    Snapchat-1406973414.jpg
    120.4 KB · Views: 23
  • 20241209_214924.jpg
    20241209_214924.jpg
    251.4 KB · Views: 24
Last edited:
Leuk project heb hetzelfde gedaan met een 4 takt 2 klepper.. na revisie en de 80cc ect ect gaat die 70. Heb nog andere vertanding liggen maar nooit de zin gehad die te vervangen. Ik heb er wel een ander neusje op gezet omdat ik hem dan wat stoerder vond als je wil dat de koplamp een puist licht geeft zou ik er een led lamp in zetten kosten niks via Ali (heb zelf een blauwe standaard lamp waardoor ik soort van xenon look heb)

Attachments

• IMG_4883.jpeg
    IMG_4883.jpeg
    354.8 KB · Views: 22
Mijn Runner koplamp(en) was ook een gloeiende spijker , heb deze vervangen door Philips Xenon lamp ,een wereld van verschil , Cker op de dijken waar ik rond rijd rijd in donker

Leg eens uit hoe ik deze sneller maak dan? Of gewoon met het standaard 4takt opvoerkitje?
Post automatically merged:

Vanmiddag de knoop wat betreft de kleur doorgehakt. Al komt de kleur op de foto totaal niet over een met het 'echie' Past wel superfresh bij het zadel. Zometeen de binnenkappen ff schuren en een beetje lak erop knallen.

Motorisch verder nog weinig veranderd enkel de kop is op lekken getest en dat deed ie niet dus de revisie van de kop is geslaagd. Hopelijk vandaag of morgen het blok weer verder in elkaar en terug eronder.

Verder nog wat spul besteld om te proberen die koplamp een stuk feller te krijgen. Want dit is voor mn gevoel net een theelichtje ofzo
keurig!

Back