This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Bartj's Bierkoerier 2.0

Eerste foto ziet er goed uit zo! Ga je ook nog voor een fancy swingarmpje?
 
Wat noem je fancy? Zo'n 2fast subframe ofzo? Twan heeft in mijn ogen zelf perfecte subframes gelast, standaard wielbasis of zoals op mn racer 5cm langer. Dus denk dat ik die van 5cm langer pak, geen overbodige luxe met het vermogen wat ik eruit wil trekken ben momenteel nog aan het twijfelen over welke uitlaat er op komt, vind die 2fast 100cc uitlaten wel pure porno uitlaten of ga ik voor een Roost Havoc pijp. Als iemand ervaring heeft met liefst beide uitlaten op een Roost hoor ik graag je ervaringen.
En dan nog de ontsteking, zal een digitale rotor worden maar welke R&D pvl, of een Twins pvl of die mhr team 2 of stage6.
 
ik woon in de buurt ik wil wel is een sprintje maken
 
Bedoelde de swingarm voor. Daarvoor heb je toch tegenwoordig ook allerlei mooie alternatieven (stage6, ottopuntouno en anderen vlgs mij)?

Ontsteking is voor mij ook nog een vraag. Voor topvermogen maakt het als het goed is niet uit, zolang het ontstekingstijdstip hetzelfde is, hooguit dat het misschien wat uitmaakt voor het koppelverloop/koppel onderin? R&D heeft trouwens zowel een Selettra als een PVL in hun programma (en van de PVL hebben ze weer meerdere versies met verschillende curves voor de voorontsteking). Benieuwd waar de keuze op valt.
 
Last edited:
Ja is wel het een en ander op dat gebied maar houd de originele zip sp98 vork erin, die heb ik afgedraaid en ingekort. Tot nu toe altijd mee gereden en niks over te klagen dus voorlopig doe ik daar nog niks aan
Post automatically merged:

ik kom uit zeist ik rijd zelf een piaggio zip 2t zoals op mijn profiel foto te zien is
Zeist is toch niet in de buurt van Roosendaal? Zit je in de war met Rozendaal misschien? Maar je bent nog altijd welkom hoor, wat ligt er onder die zip dan voor setup?
 
Oh nee, dacht dat je uit Amersfoort kwam sorry haha, nee dat is inderdaad best uit de buurt. Ik rij een zip 2000 2t bouwjaar 2012 op geel kenteken. De setup is: 50cc orgineel Piaggio met een 17,5mm carbarateur dollerto. Ook met de Malossi multivar zonder varioring,luchtfilter plaat begrenzing en zonder luchtfilterhuisprop. En ook met een leovince sp3 uitlaat waarbij de prop uit de uitlaat is, en een standaard cdi niet doorgezaagd. Verder nog 6,8gram kmx rollen en sproeier 78, paarse thunder trekveertjes en de witte malossi drukveer. De top is nu zo'n 70 75 kmpu teller.
 
Je bent nog altijd welkom, als je een paar meter voorsprong wil is dat ook geen probleem hoor 70 75 doet de mijne ook wel in een paar seconde maar gaat iets langer door met optrekken, tot rond de 140 ofzo
 
Je bent nog altijd welkom, als je een paar meter voorsprong wil is dat ook geen probleem hoor 70 75 doet de mijne ook wel in een paar seconde maar gaat iets langer door met optrekken, tot rond de 140 ofzo
Haha, nee ik snap dat ik het niet daarvan win. Ik vind de afstand toch ietsjes te groot sorry ookal lijkt het mij inderdaad ook wel gezellig hoor.
 
Van ruilen komt huilen zeggen mensen weleens, nou zal dat in dit geval wel meevallen. Heb wat "oude" onderdelen zoals een HPI en vertandingsetje en nog wat klein spul namelijk aan een maatje gegeven en hij heeft iets leuks besteld op zn werk, namelijk een nieuwe overbrenging van Malossi.

Toen bij DDL eens wat polshoogte genomen van digitale binnenrotors en ook die ligt op me te wachten om mee naar huis te mogen. De keus is gevallen op een R&D digitale binnenrotor. En de uitlaat bestel ik volgende maand als het meezit. Word een nieuwe Roost Havoc 100cc.

Dan blijft alleen het inlaattraject nog zo'n beetje over...
Hebben een VL14 van Minarelli pasgemaakt in mn carter net als bij mn 7t racer maar verder nog ff uitzoeken wat voor carb en wig en spruitstuk het gaan worden. Heb een 28mm Keihin met nummers nog liggen maar dat zal wel te klein zijn dus als iemand tips heeft of iets te koop zoals een 34 of 36mm carb laat maar weten.
Wil je me nou een smartcarb sponsoren mag dat ook natuurlijk
 

Attachments

  • IMG-20210709-WA0011.jpeg
    80.8 KB · Views: 38
Smartcarbs en Lectrons zijn wel interessant. Vraag me af of die echt goed werken op onze relatief klein volume, maar hoogtoerige blokken. Uiteindelijk heb je gewoon minder afstelmogelijkheden ermee t.o.v. een reguliere carb, verwacht dus dat je ergens performance laat liggen.
Dit ziet er ook nog wel interessant uit, alleen wederom geen idee of het goed werkt op ons type motor.
 
Ik vind vooral de techniek achter die smartcarb mooi. Weer eens iets anders dan wat 99 van de 100 mensen rijden. Maar zelf kopen vind ik het geld niet waard om te testen. Dus binnenkort als er weer wat centen te spenderen zijn bestel ik mn uitlaat, net toch een andere rotor besteld. Stage6 R/T digitaal programmeerbare rotor besteld. Kleur past beter bij mn vering. Niet dat dat echt uitmaakt maar het oog wil ook wat.

Dat STIC systeem ziet er leuk uit maar ben je net zo duur uit als met een smartcarb als ik ff snel reken
 
Ja, mee eens, iets nieuws is wel leuker
Komt die programmeerbare ontsteking wel met een curve out of the box of moet je em altijd eerst zelf programmeren?

Dat STIC systeem ziet er leuk uit maar ben je net zo duur uit als met een smartcarb als ik ff snel reken
Ja, het is niet goedkoop, de upgrade kost net zo veel als de carb zelf, maar de resultaten zien er wel goed uit. Gaat op het lijstje om misschien eens te proberen
 
Ja, mee eens, iets nieuws is wel leuker
Komt die programmeerbare ontsteking wel met een curve out of the box of moet je em altijd eerst zelf programmeren?
Was misschien slim geweest om hier eerst naar te kijken
Volgens mij zit er standaard al een curve op, en kun je die vervolgens aanpassen. Twan zal dit ongetwijfeld beter weten dan ik. Ga hem toch maar eens ff bellen hoe ofwat
 
Ligt weer een pakketje klaar voor me bij DDL, gok dat het mn nieuwe uitlaat is moest het zelf maar uitpakken van Dennis
Plan voor de inlaat blijft maar veranderen en blijf er maar over twijfelen wat ik er mee ga doen. 38mm Keihin is ten eerste nieuw lastig leverbaar momenteel, en gebruikt ben ik er nog geen tegen gekomen voor een schappelijke prijs. En dan zit ik nog met het spruitstuk dilemma, want voor Piaggio carters zijn de 38mm spruitstukken ook niet bepaald in overvloed te vinden. Denk dat ik een Polini 34mm eens ga proberen, veranderen kan altijd nog. Zijn wat leuke cnc gefreesde setjes in ontwikkeling voor een 38mm maar wanneer die er zijn was nog niet bekend. En ga proberen de sprint in Twello met beide zipjes aanwezig te zijn aan de start.

Verder ben ik nu aan het puzzelen hoe ik de koeling ga aanpakken. Plan momenteel is tijdelijk ff een Aerox radje en een sp98 als tweede rad erbij voor nu. Twijfel nog wel over kopere leidingen voor het koelwater, past wel mooi bij de schokbrekers.... Grotere radiateur zoals een Malossi of van een kart komt wel zodra het spul rijd.
Vork ondertussen ff gekeken hoe laag ik het kan krijgen zonder dat het lelijk word. Let dus niet op de beunmontage en te lange bouten, dit is puur om te passen.
 

Attachments

  • received_613796689629333.jpeg
    315.4 KB · Views: 32
  • Snapchat-1470900800.jpg
    134.5 KB · Views: 30
  • Snapchat-727460681.jpg
    170.8 KB · Views: 31
Mooi ding man! Ga je ook weleens naar meetings of doe je mee aan races?
De sp2000 had ik de afgelopen jaren opgebouwd om met de Topscooter mee te rijden, maar na het inschrijven is deze klasse geschrapt van de RAP Holland kalender dus zodra ik tijd heb ben ik wel van plan te gaan trainen en dan waarschijnlijk in Belgie en Frankrijk ofzo. Meetings hoor ik vaak pas achteraf dat die zijn geweest hier in de buurt dan tenminste. Had afgelopen weekend eigenlijk in Leeuwarden willen sprinten maar vond m'n vrouw niet zo'n fijne gedachte dat ik 300km verderop ben en zij zwanger op de bank ligt. Planning is wel om regelmatig een meeting ofzo te gaan. Tenslotte is het zonde zulk "speelgoed" niet te gebruiken toch