ik woon in de buurt ik wil wel is een sprintje makenGoedenavond,
Sommige kennen me misschien nog wel van "vroegah" maar de meeste zullen me niet kennen.
Dus laat ik me even voorstellen, ik ben dus Bart 30 lentes jong , gelukkig getrouwd heb een zoontje en een 2de is in de maak. Genoeg over mij, tijd voor wat info over het project.
Ik zat toen ik 16 was tot een jaar of 22 bijna dagelijks op het forum, ook al had ik geen scooter meer de laatste 2 jaar.
Is altijd blijven kriebelen om gewoon een scooter te bouwen voor het circuit, en wel precies hoe ik het wil. Na een beetje koekeloeren op marktplaats, ben ik een 86cc Malossi Bigbore zip op gaan halen. Leuk speelgoed maar slecht afgesteld. Dus wat doen we dan? Juist de handjes vuil maken. Ding liep leuk maar mocht hier niet mee rijden in de topscooter klasse van RAPholland. Dus ik heb het blok eronder vandaan getrokken onder mn vespa lx gehangen en verkocht. Vervolgens onderdelen gaan zoeken die ik wilde hebben, en uiteindelijk na 2.5 jaar onderdelen zoeken en sleutelen en een hoop gevloek als het weer niet ging zoals ik wilde. Waren we een hoop centen kwijt aan een in mijn ogen kneiter dikke Malossi racert met een mooi 7t blokje eronder met een 19mm carb DDL uitlaat malossi rs24-10 vering en een Ottopuntouno naaf en complete remset. Dit loopt als een kanon, 21.8pk dus dat is voor nu ruimschoots genoeg om mee te knallen en dat project is dus eergister zo goed als afgerond.
Ja wat doe je dan als je een zwangere vrouw thuis hebt zitten die veel te veel klusjes verzint die ik allang voor haar heb gedaan? Juist dan ga je weer naar de schuur slingert marktplaats aan en zoekt een nieuw project. Dat is na mijn Sp2000 racer dit maal een sp98 geworden. Ben gisteren naar Amersfoort gereden en weer terug met de sp98 naar huis. Vandaag na mn werk eens begonnen dat hok uit elkaar te trekken want deze kan wel wat liefde gebruiken zeg maar. Zal jullie de roestige frame fotos besparen. Maar geloof me dat heeft dik een uur met de slijptol gekost voor alles eraf was wat er niet op hoorde qua roest en weet ik het wat er allemaal op zat gesmeerd. Frame en de velgen zijn al netjes zwart gemaakt niet te veel poespas voor het blok draait. Heb wederom gekozen voor een Malossi MHR Speed 7t XSH getuned. En heeft bij de vorige eigenaar 25.4pk gedraaid met een gedeukte uitlaat en wel wat meer ruimte voor verbeteringen in mijn ogen. Ik stel altijd lekker hoge doelen voor mezelf zodat ik wat heb om naar te streven, zo ook deze keer. Ik wil 26pk uit dit blokje gaan trekken en dat gaat lukken. Owja en wil het spul over een maand lopend en eigenlijk klaar hebben. Of in elk geval rijdend.
Nou genoeg gelult tijd voor beeld materiaal van de sptjes zoals ze er nu bij staan.
Eerste 3 fotos zijn van de Bierkoerier 1.0 de rest is Bierkoerier 2.0 en op de laatste foto kun je het effect van de kameleon lak enigzins zien.
Ik ga mn best doen wat fotos tijdens het sleutelen te maken en we gaan zien wat ik er van weet te maken en of we deze project pagina een beetje in leven kunnen houden.
En als iemand een sprintje ofzo wil/durft zeg ik let's go en zorg ik wel voor de koffie
En nu is het bedtijd
Bedoelde de swingarm voor. Daarvoor heb je toch tegenwoordig ook allerlei mooie alternatieven (stage6, ottopuntouno en anderen vlgs mij)?Wat noem je fancy? Zo'n 2fast subframe ofzo? Twan heeft in mijn ogen zelf perfecte subframes gelast, standaard wielbasis of zoals op mn racer 5cm langer. Dus denk dat ik die van 5cm langer pak, geen overbodige luxe met het vermogen wat ik eruit wil trekken ben momenteel nog aan het twijfelen over welke uitlaat er op komt, vind die 2fast 100cc uitlaten wel pure porno uitlaten of ga ik voor een Roost Havoc pijp. Als iemand ervaring heeft met liefst beide uitlaten op een Roost hoor ik graag je ervaringen.
En dan nog de ontsteking, zal een digitale rotor worden maar welke R&D pvl, of een Twins pvl of die mhr team 2 of stage6.
Waar kom je vandaan dan? Goed volk is altijd welkom wat rij je?ik woon in de buurt ik wil wel is een sprintje maken
ik kom uit zeist ik rijd zelf een piaggio zip 2t zoals op mijn profiel foto te zien isWaar kom je vandaan dan? Goed volk is altijd welkom wat rij je?
Ja is wel het een en ander op dat gebied maar houd de originele zip sp98 vork erin, die heb ik afgedraaid en ingekort. Tot nu toe altijd mee gereden en niks over te klagen dus voorlopig doe ik daar nog niks aanBedoelde de swingarm voor. Daarvoor heb je toch tegenwoordig ook allerlei mooie alternatieven (stage6, ottopuntouno en anderen vlgs mij)?
Ontsteking is voor mij ook nog een vraag. Voor topvermogen maakt het als het goed is niet uit, zolang het ontstekingstijdstip hetzelfde is, hooguit dat het misschien wat uitmaakt voor het koppelverloop/koppel onderin?
Zeist is toch niet in de buurt van Roosendaal? Zit je in de war met Rozendaal misschien? Maar je bent nog altijd welkom hoor, wat ligt er onder die zip dan voor setup?ik kom uit zeist ik rijd zelf een piaggio zip 2t zoals op mijn profiel foto te zien is
Oh nee, dacht dat je uit Amersfoort kwam sorry haha, nee dat is inderdaad best uit de buurt. Ik rij een zip 2000 2t bouwjaar 2012 op geel kenteken. De setup is: 50cc orgineel Piaggio met een 17,5mm carbarateur dollerto. Ook met de Malossi multivar zonder varioring,luchtfilter plaat begrenzing en zonder luchtfilterhuisprop. En ook met een leovince sp3 uitlaat waarbij de prop uit de uitlaat is, en een standaard cdi niet doorgezaagd. Verder nog 6,8gram kmx rollen en sproeier 78, paarse thunder trekveertjes en de witte malossi drukveer. De top is nu zo'n 70 75 kmpu teller.Ja is wel het een en ander op dat gebied maar houd de originele zip sp98 vork erin, die heb ik afgedraaid en ingekort. Tot nu toe altijd mee gereden en niks over te klagen dus voorlopig doe ik daar nog niks aan
Post automatically merged:
Zeist is toch niet in de buurt van Roosendaal? Zit je in de war met Rozendaal misschien? Maar je bent nog altijd welkom hoor, wat ligt er onder die zip dan voor setup?
Haha, nee ik snap dat ik het niet daarvan win. Ik vind de afstand toch ietsjes te groot sorry ookal lijkt het mij inderdaad ook wel gezellig hoor.Je bent nog altijd welkom, als je een paar meter voorsprong wil is dat ook geen probleem hoor 70 75 doet de mijne ook wel in een paar seconde maar gaat iets langer door met optrekken, tot rond de 140 ofzo
Is goed hoorMocht je eens verdwaald zijn op de scooter dan hoor ik het wel
Ik vind vooral de techniek achter die smartcarb mooi. Weer eens iets anders dan wat 99 van de 100 mensen rijden. Maar zelf kopen vind ik het geld niet waard om te testen. Dus binnenkort als er weer wat centen te spenderen zijn bestel ik mn uitlaat, net toch een andere rotor besteld. Stage6 R/T digitaal programmeerbare rotor besteld. Kleur past beter bij mn vering. Niet dat dat echt uitmaakt maar het oog wil ook wat.Smartcarbs en Lectrons zijn wel interessant. Vraag me af of die echt goed werken op onze relatief klein volume, maar hoogtoerige blokken. Uiteindelijk heb je gewoon minder afstelmogelijkheden ermee t.o.v. een reguliere carb, verwacht dus dat je ergens performance laat liggen.
Dit ziet er ook nog wel interessant uit, alleen wederom geen idee of het goed werkt op ons type motor.
STIC Metering Block
This STIC metering block for keihin carbs is a shocker in both our dyno and field testing. Great gains in power, throttle response, acceleration, and overall performance. ALL ktm 125 - 300 models...www.hpracedevelopment.com
Ja, mee eens, iets nieuws is wel leukerIk vind vooral de techniek achter die smartcarb mooi. Weer eens iets anders dan wat 99 van de 100 mensen rijden. Maar zelf kopen vind ik het geld niet waard om te testen. Dus binnenkort als er weer wat centen te spenderen zijn bestel ik mn uitlaat, net toch een andere rotor besteld. Stage6 R/T digitaal programmeerbare rotor besteld. Kleur past beter bij mn vering. Niet dat dat echt uitmaakt maar het oog wil ook wat.
Ja, het is niet goedkoop, de upgrade kost net zo veel als de carb zelf, maar de resultaten zien er wel goed uit. Gaat op het lijstje om misschien eens te proberenDat STIC systeem ziet er leuk uit maar ben je net zo duur uit als met een smartcarb als ik ff snel reken
Was misschien slim geweest om hier eerst naar te kijkenJa, mee eens, iets nieuws is wel leuker
Komt die programmeerbare ontsteking wel met een curve out of the box of moet je em altijd eerst zelf programmeren?
De sp2000 had ik de afgelopen jaren opgebouwd om met de Topscooter mee te rijden, maar na het inschrijven is deze klasse geschrapt van de RAP Holland kalender dus zodra ik tijd heb ben ik wel van plan te gaan trainen en dan waarschijnlijk in Belgie en Frankrijk ofzo. Meetings hoor ik vaak pas achteraf dat die zijn geweest hier in de buurt dan tenminste. Had afgelopen weekend eigenlijk in Leeuwarden willen sprinten maar vond m'n vrouw niet zo'n fijne gedachte dat ik 300km verderop ben en zij zwanger op de bank ligt. Planning is wel om regelmatig een meeting ofzo te gaan. Tenslotte is het zonde zulk "speelgoed" niet te gebruiken tochMooi ding man! Ga je ook weleens naar meetings of doe je mee aan races?