Bartj's Bierkoerier 2.0

bartj

HousePaus
Wat noem je fancy? Zo'n 2fast subframe ofzo? Twan heeft in mijn ogen zelf perfecte subframes gelast, standaard wielbasis of zoals op mn racer 5cm langer. Dus denk dat ik die van 5cm langer pak, geen overbodige luxe met het vermogen wat ik eruit wil trekken ben momenteel nog aan het twijfelen over welke uitlaat er op komt, vind die 2fast 100cc uitlaten wel pure porno uitlaten of ga ik voor een Roost Havoc pijp. Als iemand ervaring heeft met liefst beide uitlaten op een Roost hoor ik graag je ervaringen.
En dan nog de ontsteking, zal een digitale rotor worden maar welke R&D pvl, of een Twins pvl of die mhr team 2 of stage6.
 

Lorenzo P

Active Member
Goedenavond,

Sommige kennen me misschien nog wel van "vroegah" maar de meeste zullen me niet kennen.
Dus laat ik me even voorstellen, ik ben dus Bart 30 lentes jong , gelukkig getrouwd heb een zoontje en een 2de is in de maak. Genoeg over mij, tijd voor wat info over het project.

Ik zat toen ik 16 was tot een jaar of 22 bijna dagelijks op het forum, ook al had ik geen scooter meer de laatste 2 jaar.
Is altijd blijven kriebelen om gewoon een scooter te bouwen voor het circuit, en wel precies hoe ik het wil. Na een beetje koekeloeren op marktplaats, ben ik een 86cc Malossi Bigbore zip op gaan halen. Leuk speelgoed maar slecht afgesteld. Dus wat doen we dan? Juist de handjes vuil maken. Ding liep leuk maar mocht hier niet mee rijden in de topscooter klasse van RAPholland. Dus ik heb het blok eronder vandaan getrokken onder mn vespa lx gehangen en verkocht. Vervolgens onderdelen gaan zoeken die ik wilde hebben, en uiteindelijk na 2.5 jaar onderdelen zoeken en sleutelen en een hoop gevloek als het weer niet ging zoals ik wilde. Waren we een hoop centen kwijt aan een in mijn ogen kneiter dikke Malossi racert met een mooi 7t blokje eronder met een 19mm carb DDL uitlaat malossi rs24-10 vering en een Ottopuntouno naaf en complete remset. Dit loopt als een kanon, 21.8pk dus dat is voor nu ruimschoots genoeg om mee te knallen en dat project is dus eergister zo goed als afgerond.

Ja wat doe je dan als je een zwangere vrouw thuis hebt zitten die veel te veel klusjes verzint die ik allang voor haar heb gedaan? Juist dan ga je weer naar de schuur slingert marktplaats aan en zoekt een nieuw project. Dat is na mijn Sp2000 racer dit maal een sp98 geworden. Ben gisteren naar Amersfoort gereden en weer terug met de sp98 naar huis. Vandaag na mn werk eens begonnen dat hok uit elkaar te trekken want deze kan wel wat liefde gebruiken zeg maar. Zal jullie de roestige frame fotos besparen. Maar geloof me dat heeft dik een uur met de slijptol gekost voor alles eraf was wat er niet op hoorde qua roest en weet ik het wat er allemaal op zat gesmeerd. Frame en de velgen zijn al netjes zwart gemaakt niet te veel poespas voor het blok draait. Heb wederom gekozen voor een Malossi MHR Speed 7t XSH getuned. En heeft bij de vorige eigenaar 25.4pk gedraaid met een gedeukte uitlaat en wel wat meer ruimte voor verbeteringen in mijn ogen. Ik stel altijd lekker hoge doelen voor mezelf zodat ik wat heb om naar te streven, zo ook deze keer. Ik wil 26pk uit dit blokje gaan trekken en dat gaat lukken. Owja en wil het spul over een maand lopend en eigenlijk klaar hebben. Of in elk geval rijdend.

Nou genoeg gelult tijd voor beeld materiaal van de sptjes zoals ze er nu bij staan.

Eerste 3 fotos zijn van de Bierkoerier 1.0 de rest is Bierkoerier 2.0 en op de laatste foto kun je het effect van de kameleon lak enigzins zien.


Ik ga mn best doen wat fotos tijdens het sleutelen te maken en we gaan zien wat ik er van weet te maken en of we deze project pagina een beetje in leven kunnen houden.

En als iemand een sprintje ofzo wil/durft zeg ik let's go en zorg ik wel voor de koffie

En nu is het bedtijd
ik woon in de buurt ik wil wel is een sprintje maken
 

$aint

holy scootertuning
Wat noem je fancy? Zo'n 2fast subframe ofzo? Twan heeft in mijn ogen zelf perfecte subframes gelast, standaard wielbasis of zoals op mn racer 5cm langer. Dus denk dat ik die van 5cm langer pak, geen overbodige luxe met het vermogen wat ik eruit wil trekken ben momenteel nog aan het twijfelen over welke uitlaat er op komt, vind die 2fast 100cc uitlaten wel pure porno uitlaten of ga ik voor een Roost Havoc pijp. Als iemand ervaring heeft met liefst beide uitlaten op een Roost hoor ik graag je ervaringen.
En dan nog de ontsteking, zal een digitale rotor worden maar welke R&D pvl, of een Twins pvl of die mhr team 2 of stage6.
Bedoelde de swingarm voor. Daarvoor heb je toch tegenwoordig ook allerlei mooie alternatieven (stage6, ottopuntouno en anderen vlgs mij)?

Ontsteking is voor mij ook nog een vraag. Voor topvermogen maakt het als het goed is niet uit, zolang het ontstekingstijdstip hetzelfde is, hooguit dat het misschien wat uitmaakt voor het koppelverloop/koppel onderin? R&D heeft trouwens zowel een Selettra als een PVL in hun programma (en van de PVL hebben ze weer meerdere versies met verschillende curves voor de voorontsteking). Benieuwd waar de keuze op valt.
 
Last edited:

bartj

HousePaus
Bedoelde de swingarm voor. Daarvoor heb je toch tegenwoordig ook allerlei mooie alternatieven (stage6, ottopuntouno en anderen vlgs mij)?

Ontsteking is voor mij ook nog een vraag. Voor topvermogen maakt het als het goed is niet uit, zolang het ontstekingstijdstip hetzelfde is, hooguit dat het misschien wat uitmaakt voor het koppelverloop/koppel onderin?
Ja is wel het een en ander op dat gebied maar houd de originele zip sp98 vork erin, die heb ik afgedraaid en ingekort. Tot nu toe altijd mee gereden en niks over te klagen dus voorlopig doe ik daar nog niks aan
Post automatically merged:

ik kom uit zeist ik rijd zelf een piaggio zip 2t zoals op mijn profiel foto te zien is
Zeist is toch niet in de buurt van Roosendaal? Zit je in de war met Rozendaal misschien? Maar je bent nog altijd welkom hoor, wat ligt er onder die zip dan voor setup?
 

Lorenzo P

Active Member
Ja is wel het een en ander op dat gebied maar houd de originele zip sp98 vork erin, die heb ik afgedraaid en ingekort. Tot nu toe altijd mee gereden en niks over te klagen dus voorlopig doe ik daar nog niks aan
Post automatically merged:


Zeist is toch niet in de buurt van Roosendaal? Zit je in de war met Rozendaal misschien? Maar je bent nog altijd welkom hoor, wat ligt er onder die zip dan voor setup?
Oh nee, dacht dat je uit Amersfoort kwam sorry haha, nee dat is inderdaad best uit de buurt. Ik rij een zip 2000 2t bouwjaar 2012 op geel kenteken. De setup is: 50cc orgineel Piaggio met een 17,5mm carbarateur dollerto. Ook met de Malossi multivar zonder varioring,luchtfilter plaat begrenzing en zonder luchtfilterhuisprop. En ook met een leovince sp3 uitlaat waarbij de prop uit de uitlaat is, en een standaard cdi niet doorgezaagd. Verder nog 6,8gram kmx rollen en sproeier 78, paarse thunder trekveertjes en de witte malossi drukveer. De top is nu zo'n 70 75 kmpu teller.
 

bartj

HousePaus
Je bent nog altijd welkom, als je een paar meter voorsprong wil is dat ook geen probleem hoor 70 75 doet de mijne ook wel in een paar seconde maar gaat iets langer door met optrekken, tot rond de 140 ofzo
 

Lorenzo P

Active Member
Je bent nog altijd welkom, als je een paar meter voorsprong wil is dat ook geen probleem hoor 70 75 doet de mijne ook wel in een paar seconde maar gaat iets langer door met optrekken, tot rond de 140 ofzo
Haha, nee ik snap dat ik het niet daarvan win. Ik vind de afstand toch ietsjes te groot sorry ookal lijkt het mij inderdaad ook wel gezellig hoor.
 

bartj

HousePaus
Van ruilen komt huilen zeggen mensen weleens, nou zal dat in dit geval wel meevallen. Heb wat "oude" onderdelen zoals een HPI en vertandingsetje en nog wat klein spul namelijk aan een maatje gegeven en hij heeft iets leuks besteld op zn werk, namelijk een nieuwe overbrenging van Malossi.

Toen bij DDL eens wat polshoogte genomen van digitale binnenrotors en ook die ligt op me te wachten om mee naar huis te mogen. De keus is gevallen op een R&D digitale binnenrotor. En de uitlaat bestel ik volgende maand als het meezit. Word een nieuwe Roost Havoc 100cc.

Dan blijft alleen het inlaattraject nog zo'n beetje over...
Hebben een VL14 van Minarelli pasgemaakt in mn carter net als bij mn 7t racer maar verder nog ff uitzoeken wat voor carb en wig en spruitstuk het gaan worden. Heb een 28mm Keihin met nummers nog liggen maar dat zal wel te klein zijn dus als iemand tips heeft of iets te koop zoals een 34 of 36mm carb laat maar weten.
Wil je me nou een smartcarb sponsoren mag dat ook natuurlijk
 

Attachments

  • IMG-20210709-WA0011.jpeg
    IMG-20210709-WA0011.jpeg
    80.8 KB · Views: 15

$aint

holy scootertuning
Smartcarbs en Lectrons zijn wel interessant. Vraag me af of die echt goed werken op onze relatief klein volume, maar hoogtoerige blokken. Uiteindelijk heb je gewoon minder afstelmogelijkheden ermee t.o.v. een reguliere carb, verwacht dus dat je ergens performance laat liggen.
Dit ziet er ook nog wel interessant uit, alleen wederom geen idee of het goed werkt op ons type motor.
 

bartj

HousePaus
Smartcarbs en Lectrons zijn wel interessant. Vraag me af of die echt goed werken op onze relatief klein volume, maar hoogtoerige blokken. Uiteindelijk heb je gewoon minder afstelmogelijkheden ermee t.o.v. een reguliere carb, verwacht dus dat je ergens performance laat liggen.
Dit ziet er ook nog wel interessant uit, alleen wederom geen idee of het goed werkt op ons type motor.
Ik vind vooral de techniek achter die smartcarb mooi. Weer eens iets anders dan wat 99 van de 100 mensen rijden. Maar zelf kopen vind ik het geld niet waard om te testen. Dus binnenkort als er weer wat centen te spenderen zijn bestel ik mn uitlaat, net toch een andere rotor besteld. Stage6 R/T digitaal programmeerbare rotor besteld. Kleur past beter bij mn vering. Niet dat dat echt uitmaakt maar het oog wil ook wat.

Dat STIC systeem ziet er leuk uit maar ben je net zo duur uit als met een smartcarb als ik ff snel reken
 

$aint

holy scootertuning
Ik vind vooral de techniek achter die smartcarb mooi. Weer eens iets anders dan wat 99 van de 100 mensen rijden. Maar zelf kopen vind ik het geld niet waard om te testen. Dus binnenkort als er weer wat centen te spenderen zijn bestel ik mn uitlaat, net toch een andere rotor besteld. Stage6 R/T digitaal programmeerbare rotor besteld. Kleur past beter bij mn vering. Niet dat dat echt uitmaakt maar het oog wil ook wat.
Ja, mee eens, iets nieuws is wel leuker :)
Komt die programmeerbare ontsteking wel met een curve out of the box of moet je em altijd eerst zelf programmeren?

Dat STIC systeem ziet er leuk uit maar ben je net zo duur uit als met een smartcarb als ik ff snel reken
Ja, het is niet goedkoop, de upgrade kost net zo veel als de carb zelf, maar de resultaten zien er wel goed uit. Gaat op het lijstje om misschien eens te proberen :)
 

bartj

HousePaus
Ja, mee eens, iets nieuws is wel leuker :)
Komt die programmeerbare ontsteking wel met een curve out of the box of moet je em altijd eerst zelf programmeren?
Was misschien slim geweest om hier eerst naar te kijken
Volgens mij zit er standaard al een curve op, en kun je die vervolgens aanpassen. Twan zal dit ongetwijfeld beter weten dan ik. Ga hem toch maar eens ff bellen hoe ofwat
 

bartj

HousePaus
Ligt weer een pakketje klaar voor me bij DDL, gok dat het mn nieuwe uitlaat is moest het zelf maar uitpakken van Dennis
Plan voor de inlaat blijft maar veranderen en blijf er maar over twijfelen wat ik er mee ga doen. 38mm Keihin is ten eerste nieuw lastig leverbaar momenteel, en gebruikt ben ik er nog geen tegen gekomen voor een schappelijke prijs. En dan zit ik nog met het spruitstuk dilemma, want voor Piaggio carters zijn de 38mm spruitstukken ook niet bepaald in overvloed te vinden. Denk dat ik een Polini 34mm eens ga proberen, veranderen kan altijd nog. Zijn wat leuke cnc gefreesde setjes in ontwikkeling voor een 38mm maar wanneer die er zijn was nog niet bekend. En ga proberen de sprint in Twello met beide zipjes aanwezig te zijn aan de start.

Verder ben ik nu aan het puzzelen hoe ik de koeling ga aanpakken. Plan momenteel is tijdelijk ff een Aerox radje en een sp98 als tweede rad erbij voor nu. Twijfel nog wel over kopere leidingen voor het koelwater, past wel mooi bij de schokbrekers.... Grotere radiateur zoals een Malossi of van een kart komt wel zodra het spul rijd.
Vork ondertussen ff gekeken hoe laag ik het kan krijgen zonder dat het lelijk word. Let dus niet op de beunmontage en te lange bouten, dit is puur om te passen.
 

Attachments

  • received_613796689629333.jpeg
    received_613796689629333.jpeg
    315.4 KB · Views: 10
  • Snapchat-1470900800.jpg
    Snapchat-1470900800.jpg
    134.5 KB · Views: 9
  • Snapchat-727460681.jpg
    Snapchat-727460681.jpg
    170.8 KB · Views: 9

bartj

HousePaus
Mooi ding man! Ga je ook weleens naar meetings of doe je mee aan races?
De sp2000 had ik de afgelopen jaren opgebouwd om met de Topscooter mee te rijden, maar na het inschrijven is deze klasse geschrapt van de RAP Holland kalender dus zodra ik tijd heb ben ik wel van plan te gaan trainen en dan waarschijnlijk in Belgie en Frankrijk ofzo. Meetings hoor ik vaak pas achteraf dat die zijn geweest hier in de buurt dan tenminste. Had afgelopen weekend eigenlijk in Leeuwarden willen sprinten maar vond m'n vrouw niet zo'n fijne gedachte dat ik 300km verderop ben en zij zwanger op de bank ligt. Planning is wel om regelmatig een meeting ofzo te gaan. Tenslotte is het zonde zulk "speelgoed" niet te gebruiken toch
 
Advertisement - register to remove this
Similar threads
Thread starter Title Forum Replies Date
race_typhoon De Bierkoerier seizoen 2005..... Projecten 0

Similar threads

Top