Banden & Velgen topic #22

Bedankt voor de complimentjes, ben er zelf ook erg blij mee. :)
Ik denk dat een cm of 3/4 juist wel erg netjes gaat staan, ik wil wel een beetje een originele look houden, en niet zo'n tuning door de poten gezakte look.
 
Nee maar 30mm of 45mm, dan zou ik eerder 45mm doen. Wat is de afstand tussen wielkast en bovenkant band nu? Als hier 2cm van overblijft denk ik dat het mooi staat.

Heb even gemeten, en er zit nu voor 6 cm ruimte tussen, en achter 7 cm, met voor 20 cm vanaf de bumper naar beneden, en achter 23 cm. 40 a 45 mm verlaging moet ook wel kunnen denk ik dan, 30 mm is inderdaad te weinig. :)

Als hij maar 3 cm omlaag gaat had ik er persoonlijk 205/45-17 omheen gedaan. Heb je wat meer vulling in je wielkast (+comfort ;))

Daar heb ik ook wel aan gedacht, maar dit zat net iets dichter bij het origineel. ;)
 
Ik rij op Bilstein b6 met Eibach veren onder de 7 serie. Rijdt in vergelijking met stock héél goed voor zo'n zware auto. Flink hoeken is geen probleem en op hogere snelheden ligt de auto als een blok op de weg.
 
Ik rij op Bilstein b6 met Eibach veren onder de 7 serie. Rijdt in vergelijking met stock héél goed voor zo'n zware auto. Flink hoeken is geen probleem en op hogere snelheden ligt de auto als een blok op de weg.

Dank voor je reactie, nu rij ik in zo'n beetje het tegenovergestelde als een 7-serie, namelijk een Polo, dus weet niet in hoeverre dit te vergelijken is. :p Maar jij bent dus zeer tevreden over Bilstein? En hoe zit het met het comfort?
 
Dat is idd een beetje een lastige vergelijking hehe. Ik heb de 7 gekocht op deze set, wel veel ervaring met ongeveer dezelfde auto op stock setup. Comfort is wat mij betreft goed, je voelt net even wat meer maar het rijdt nog steeds erg relaxt / prettig. Mijn vriendin vindt het rijden als een boot, die wel hard door de bochten kan :p
 
Geen geld, kopen! Gaat niet zo heel laag (max -50mm) maar dat zoek je toch niet.

Hehe, dat idee heb ik ook al. Ben al in contact met de verkoper. Zit er alleen nog even mee of deze set voor alle Polo's is, dus ook voor de diesels, en niet alleen voor benzine modellen ivm aslasten.

edit: is dus voor alle modellen gelijk :)
 
Last edited:
In de catalogus van Bilstein op Bilstein.nl staan alle types bij hetzelfde artikelnummer. Maar dat blokje wat ik erin heb is net iets groter dan mijn broodtrommel, dus veel zal het niet schelen. :p
 
Back
Top