Banden & Velgen topic #19

Status
Not open for further replies.
Schmidt Revolution 7,5 x 16 ET 25
9,0 x 16 ET 25 + 10mm spoorverbreder

img1777x.jpg

Iemand toevallig interesse in cambershims? We hebben weer enkele sets binnen. Passen onderandere onder Golf 1/2/3, Santana, Jetta, Lupo en Polo.

cimg1879.jpg

Heb de link bekeken, maar wat ik niet begrijp is het onderstaande:

Paintskilzzzz

2845td.jpg

Aan de voorkant tussen de remtrommel en achteras komt dus die camberplate (Rood). Alleen gaat nu in principe je bout er schuin doorheen waardoor je aan de binnenzijde/achterkant geen vlak aansluitpunt hebt voor je moer (loze ruimte, volg pijl).
Nu weet ik niet HOE veel ruimte en heb ik het ''overdreven'' aangegeven, maargoed dat is nou net één van de dingen waardoor bouten kunnen buigen en breken.

Word de achterkant dus ook opgevuld of zijn dit alleen de platen aan de voorzijde?

Die worden ook opgevuld. Als je je remtrommel/schijf eraf neemt dan stop je daar de shim (kunststof) tussen. Ze komen dus niet tussen je velg en remtrommel, maar tussen je achteras en remtrommel. Die zal er voor zorgen dat er geen ruimte ontstaat. Ik heb nou zelf al heel wat kilometers gemaakt en ook grondig onderzocht of dat er op het oog slijtage/scheuren ontstaan en dit is totaal niet het geval.

Status
Not open for further replies.
Back